3258
Sök

Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern..

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
17 maj 2008
_Glenne_ skrev:
13,24kr litern tankade jag för idag.... fyfan hmm

tankade på samma ställe ikväll och då hade dom sänkt till 13,09kr igen

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Avstängd
1 557 Inlägg
17 maj 2008
Själv orkar jag/har inte tid o dra i gång något konkret men Jag är gärna på med någon blokad eller demostration eller nått, tänk dock på att jag bor i GBG så gärna hyfsat nära här smile Skicka mig ett PM om det händer något så skall jag försöka ställa upp big_smile O jag kan med all säkerhet få med mig fler wink
Senast redigerat av MrKerm (17 maj 2008)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Gödseldräng
4 529 Inlägg
17 maj 2008
Tankade min 740 idag
95oktan 13.35
diesel 14.35

och för ganska exakt 35tim sen så stog diesel på 13.65
har höjts en hel del

"Ijenkligen"
788 Inlägg
17 maj 2008
Här höjer dom med tio öre om dagen verkar det som yikes
Tankade för 13.14 i onsdags, igår kostade den 13.24 och idag 13.34 mad

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

346 Inlägg
17 maj 2008
jag hörde nåt om nån "hem bränningsmaskin" man kunde köpa för att göra eget bränsle men kommer inte ihåg vad det var för bränsle men "maskinen" kostar tydligen 60 000:- men de lönar sig väl på några år isåfall´, ska se om jag kan ta reda på vad det var för nåt om inte nån här vet vad de var för grejer ?

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

346 Inlägg
17 maj 2008
hörde nåt om att regeringen hade som mål att höja bensinen till det dubbla mot vad den står nu, alltså runt 26 :- , då blir de nog inte lätt att sälja bilar längre sad

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

Saabvilde!
1 708 Inlägg
17 maj 2008
Tenacious_Dboy skrev:
jag hörde nåt om nån "hem bränningsmaskin" man kunde köpa för att göra eget bränsle men kommer inte ihåg vad det var för bränsle men "maskinen" kostar tydligen 60 000:- men de lönar sig väl på några år isåfall´, ska se om jag kan ta reda på vad det var för nåt om inte nån här vet vad de var för grejer ?

Har läst om den maskinen, man kan "bränna" koskit och allt möjligt och på så vis få fram E85 tydligen.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

FreddeK
17 maj 2008
tack för att ni valde moderaterna!

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
17 maj 2008
Tenacious_Dboy skrev:
hörde nåt om att regeringen hade som mål att höja bensinen till det dubbla mot vad den står nu, alltså runt 26 :- , då blir de nog inte lätt att sälja bilar längre sad

Nej, du har fel. Du blandar ihop regeringen med helt andra organ nu.

27 kronor litern för bensinen – så högt kan priset bli om vi ska klara EU:s mål för koldioxidutsläpp. Det menar statliga experter som vill fyrdubbla koldioxidskatten.

Det måste till rejäla åtgärder för att Sverige ska klara utsläppskraven från EU, menar SIKA, Statens institut för kommunikationsanalys.

Så, läs och lär.

Teddan
2 495 Inlägg
17 maj 2008
Freddeponken skrev:

Så du menar att det är moderaternas fel att priserna är som dom är ?
Dags att läsa på lite och föreställa sig hur det hadde sett ut om den fete sliskige "för folket" gubben med stor jävla herrgård hade bestämt.
Då hadde nog priserna varit mycket högre med tanke på deras samarbete med miljöpartiet.

Men det enklaste för alla är ju å klaga på moderaterna och att dom gör si och så ...

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

DFFL
9 020 Inlägg
17 maj 2008
r-ted skrev:
Freddeponken skrev:

Dags att läsa på lite och föreställa sig hur det hadde sett ut om den fete sliskige "för folket" gubben med stor jävla herrgård hade bestämt.
Då hadde nog priserna varit mycket högre med tanke på deras samarbete med miljöpartiet.

Men det enklaste för alla är ju å klaga på moderaterna och att dom gör si och så ...

Folk tror att Moderaterna har ALL makt och inget annat parti har något att säga till om...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
17 maj 2008
FireTraXX skrev:
r-ted skrev:
Freddeponken skrev:

Folk tror att Moderaterna har ALL makt och inget annat parti har något att säga till om...

Japp. Grejen är ju den att nivån på bensinskatten är något som de allra flesta riksdagspartierna är hyfsat överens om, på gott och ont. Utvecklingen på priset var hyfsat konstant under sossarnas regeringstid, och den har fortsatt i samma takt.. det är inget vi kommer komma ifrån, oavsett vilket/vilka partier som innehar makten.

För övrigt sitter det tre partier till i alliansregeringen förutom moderaterna..

Teddan
2 495 Inlägg
17 maj 2008
FireTraXX skrev:
r-ted skrev:
Freddeponken skrev:

Människan i singular är smart , men i flock så blir dom det dummaste djuret som finns.

se bara hur en person som A Hitler klarade att få med sig folk å alla trodde på han och skapade jobb osv, sen att individen tyckte det var fel gjorde inget för i flock så tyckte alla att det var rätt.

ungefär som med svenskar som tror att sossarna är världens räddning.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

5 089 Inlägg
17 maj 2008
jag tankade precis s70in, 25 liter - 200 spänn;) har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv:D etanol is the shit:D

jag har inte orkat läsa igenom hela tråden så risken kanske finns att frågan redan har kommit upp.
jag är inte så jättehajj på politik och allt dethära, men eftersom att dom höjjer skatten på bensinen hela tiden, vad är det dom sänker? eller vad behövs alla dom pengarna till som hovas in från bensinen?

\Lindgren

2 079 Inlägg
17 maj 2008
Freddeponken skrev:

ingen orsak

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

5 198 Inlägg
17 maj 2008
Tablettask skrev:
vet inte om det redan länkats... men http://www.bensinskatteuppror.se/
skriv under vetja... kanske händer det nåt tillslut, kanske inte ^^

Just nu 1711164 namn på listan
när ska den lämnas in igentligen. .den har ju vart på rull i flera år..

202 Inlägg
17 maj 2008
Tankade igår 98okt för 13.79kr/l  hmm

609 Inlägg
17 maj 2008
15 Maj 2008

(95 oktan Europa)

1. Nederländerna 15.42
(8). Sverige 13.39
35. Ryssland 6.31

Pris/liter (SEK)

Källa: Motormännen

volvoraggare
4 776 Inlägg
17 maj 2008
blir väll att köra på rysk bensin sen då men den är väll urkass

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Stövarn
225 Inlägg
17 maj 2008
http://www.expressen.se/klimathotet/1.1 … pris-kravs

inte roligt om dom ska dubbla priset till 2020.

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

Sök