2907
Sök

Stula studentkläder! Vad ska man göra tycker ni?

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
6 maj 2008
#21
fy fan vad tråkigt, kanske dags att hämta studentmössan då så dom inte slänger ut den till någon annan tongue

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

5 198 Inlägg
6 maj 2008
#22
Här skickades mössorna direkt hem till eleverna,, förskotts betalda

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
6 maj 2008
#23
gamlingen skrev:
Här skickades mössorna direkt hem till eleverna,, förskotts betalda
Vi förskottsbetalar, sen får vi hämta ut dom hos elevrådet..

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

2 911 Inlägg
6 maj 2008
#24
Elevrådet i sig är ingen juridisk och kan inte åtalas.
Däremot är det en gruppering i skolan som jag antar skolan förespråkar och skolan bär då ev. ansvar för ersättningskrav som elevrådet orsakar.

Skulle dom inte godta detta från skolan så kan den eller de enskilda personerna vars förfarande orsakat skada eller förlust anmälas med ersättningskrav. D.v.s. civilrättsligt, inte en polisanmälan.
Att strunta i att låsa in kläder tror jag inte kommer bli brottsrubricering på, snarare "förseélse" med hänvisning till civilrättsligt mål.

Thorssa
6 maj 2008
#25
Decibel skrev:
Elevrådet i sig är ingen juridisk och kan inte åtalas.
Däremot är det en gruppering i skolan som jag antar skolan förespråkar och skolan bär då ev. ansvar för ersättningskrav som elevrådet orsakar.

Skulle dom inte godta detta från skolan så kan den eller de enskilda personerna vars förfarande orsakat skada eller förlust anmälas med ersättningskrav. D.v.s. civilrättsligt, inte en polisanmälan.
Att strunta i att låsa in kläder tror jag inte kommer bli brottsrubricering på, snarare "förseélse" med hänvisning till civilrättsligt mål.
Nä precis det är knappast brottsligt agerat så det lär inte leda till något att starta ett civilmål mot dem. Och då förstås mot personerna i sig, inte själva elevrådet som "institution".

Maizer
6 maj 2008
#26
Vi fick våra i klassen, det funkade skitbra. Jag hade fan börjat gråta om inte studentgrejerna hade kommit. Men skit i det, enjoy life
Student 2008 för fan!

Zippin 40's
197 Inlägg
6 maj 2008
#27
var med om något liknande på min student då för 2 år sen.. dock var de ingen stöld av något slag men våran traktor och kärra blev sönderslagen natten innan studenten... Inte de roligaste att komma ner till på den stora dagen sad

"Dieselbilar drar minst bensin"


Sök