lyft upp fram och ta händerna 3och 9 och vrid fram och tillbaka känner du något glapp så är det en styrled sätt sedan händerna 2 och 7 är det glapp där är det hjullager
Ja du det beror mycket på vem du får som besiktar. Vilket humör vedebörande är på. Det har jag varit med om ett gäng gånger här i Gävle.
Jag hade en Volvo 440 GLT av 88 årsmodell som det var en hel del tokfel på men den gick igenom. Sen var jag dit med en Bubbla som jag hade köpt för att göra iordning och snygga till. Den var i betydligt bättre skick men den fick jag spanska flaggan på = KÖRFÖRBUD. Han frågade om jag ville låna telefon och ringa efter taxi...hehe.
Men man bör väl kolla upp dessa som det oftast blir körförbud på: Bromsar, fjädrar, länkarmar och ev rost på bärande delar. Sen blir det oftast bara 2:or på resten.
jag fick 0,1på vänster bak broms och 0,0 på höger bakbromsvärkan men det var inget "byter du beläggen där så skall nog även dena hög klara sig" sa han. Sen fick jag ända besiktiga om för att motorn läkte lite olja
det här med däck egentligen.... jag besiktade brorsans passat med "slicks" däck fram. enda dom sa var att dom bör bytas men på protokollet så var det rent. får det gå till såhär eller blir det en 2a på det?
det här med däck egentligen.... jag besiktade brorsans passat med "slicks" däck fram. enda dom sa var att dom bör bytas men på protokollet så var det rent. får det gå till såhär eller blir det en 2a på det?
Egentligen ska det helt klart bli en 2:a på det
jo jag tycker det.. men men finns väll besiktnings muppar över hela landet ändå
Klara mig undan körförbud på min gamla Mitsubishi Colt GTi -90:a fast att ena framhjulet la sig på sned när han hissade upp bilen! Visade sig att fjäderbenet lossnat ifrån fästet! fick en tvåa samt så hjälptes vi åt med att trycka det på plats igen! Krävs ganska mycket tydligen för att få körförbud!