3553
Sök

sänka bilen med 18tum?Problem eller? Volvo S70

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
Har en volvo s70 och har nyligen köpt nya fälgar och däck...
225-40-18...
Dom tar i lite fram när man vrider för mycket på ratten och bak tar dom i när det sitter tre st i baksätet men det är bara för att dämparna är slut..men va´d händer om jag sänker den?
Typ 60 fram och 40 bak..?
Kan dom ta i iaf, fast det blir nya dämpare...

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
någon

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
8 maj 2008
Fixar du sportdämpare som är riktigt styva så borde det kunna gå

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Borde ju finnas någon som har prövat

223 Inlägg
9 maj 2008
Om det redan tar i fram så värkar det lite hopplöst att sänka den om du frågar mig ?

60 Inlägg
9 maj 2008
Nu vet jag inte hur lika/olika hjulhusen är på våra bilar.. Kör iaf på 225/40-18 bak med dåliga dämpare. Tar i så fort det sitter folk i baksätet, tog inte i utan sänkning.. Kör på 40/40. Ingen fara fram.

Ska ta och byta dämparna, kommer antagligen ta i ändå men inte lika ofta.

4 823 Inlägg
9 maj 2008
willeN skrev:
Om det redan tar i fram så värkar det lite hopplöst att sänka den om du frågar mig ?

Det tar bara i när man svänger fullt/mycket vilket det gör med en gång på 850/X70 så fort man sätter på lite större däck än orginal.
removal skrev:
Dom tar i lite fram när man vrider för mycket på ratten

Var tar det i bak? vid skärm kanten eller inne i hjulhuset?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
jag vet inte vart det tar i för man ser inga märken...

Funderar på att köpa sport fjädrar och stötdämpare runt om som sänker 40mmfram och bak..ska ta dom hårda..då borde det väl inte ta i..eller?
finns det ingen som har prövat...

Sök