Fingrar på dörrstolar samt fönster av passagerare

jocke_gronberg
9 maj 2008 · 4 586 Inlägg

Mortalis skrev:
Pustar o blåser tills dörren går igen! Ja e mer förbannad på att de regnar då och då och skitar ner bilen, hur ska ja komma runt detta? Vill gärna straffa vädret!

he he
ändå värre är alla fåglar som verkar gilla en nytvättad bilen  sad

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
9 maj 2008 · 887 Inlägg

Mortalis skrev:
Pustar o blåser tills dörren går igen! Ja e mer förbannad på att de regnar då och då och skitar ner bilen, hur ska ja komma runt detta? Vill gärna straffa vädret!

Då flyttar du till Grekland. wink

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
jocke_gronberg
9 maj 2008 · 4 586 Inlägg

rätt kul läsning på denna tråd skapade den trodde inte det skulle bli några inlägg. tack för rolig läsning ha en skön helg

sveddan
9 maj 2008 · 1 453 Inlägg

jorre83 skrev:
rätt kul läsning på denna tråd skapade den trodde inte det skulle bli några inlägg. tack för rolig läsning ha en skön helg

så du menar att du skapade tråden utan förhoppning men egentligen visste du att det skulle bli en hel del dumma kommentarer? yikes

FireTraXX DFFL
9 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Antingen så ber du dina kompisar använda latexhandskar och såna blå grejor till skorna som man har på dagis och sjukhus. som du delar ut varje gång bilen ska användas eller så tvättar du den imorgon igen.

Bilar är till för att användas...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mortalis VW-nörd?
9 maj 2008 · 4 332 Inlägg

FireTraXX skrev:
Antingen så ber du dina kompisar använda latexhandskar och såna blå grejor till skorna som man har på dagis och sjukhus. som du delar ut varje gång bilen ska användas eller så tvättar du den imorgon igen.

Bilar är till för att användas...

Har såna i en korg i bakluckan som byts ut första söndagen varje månad, liksom penseln som håller rent luftintagen.
Enda utrustningen en bil behöver.

Goodis Full gas spar tid! ;)
9 maj 2008 · 284 Inlägg

Gulmun skrev:

Goodis skrev:

azid skrev:

hahahaha ägd

håller me!!! va fan som sagt bilen e till för att användas... hur går de om du/ni nån gång får tillökning??

Har lärt min 4-årige son att man inte drar skitiga fingar över lacken. Det har han lärt sig, ungar är inte dumma vet du... Har iofs överseende om små barn lämnar flottiga händer på lacken, vuxet folk brukar förstå att alla har olika åsikter om hur rent man vill hålla omkring sig.

Och ja, bilar är till för att användas och jag använder min dagligen. Men jag ser ingen skam i att hålla den ren och fin som tydligen de flesta gör..? Det är klart, hade jag vart bonde med en gammal häck på småvägar så vore det ju ingen vidare idé att göra sig till och det har jag förståelse för. Kan inte samma förståelse finnas för oss andra? roll

Edit: Stavfel...

jag vet att ungar inte e dumma.. men de står inget om skitiga händer innan i den här tråden.. de står om fottiga händer.. å faktum e att bara för att du inte vill tvätta bilen pga detta så måste barn få vara barn.. eller hur? jag ser ingen skam i att hålla bilen ren å fn heller men än en gång då.. de står inget om skit de står om en så naturlig sak som att folk tar på bilen.. jag vill inte att min bil e skitig men lite fingrar bryr jag mej faktiskt inte om.. å va e de som säger att en bonde har en skitig bil?? man använder inte direkt bilen när man e ute å plöjer.. roll de finns andra fordon för sånt.. å faktum e att dom brukar hålla dom rena å fina oxå!!

BBAD Utbildad hobbymekare
9 maj 2008 · 1 125 Inlägg

hur fan gör nu när ni får stenskott på bilen då?

vart bara lite nyfiken

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
henkebenke
9 maj 2008 · 1 703 Inlägg

Holy shit, ta inte livet av dig nu, men vad tänker du göra åt alla flugor som gärna smetar ner din front?

Angående dina vänner, hugg händerna av dom så är saken biff.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
jocke_gronberg
9 maj 2008 · 4 586 Inlägg

sveddan skrev:

jorre83 skrev:
rätt kul läsning på denna tråd skapade den trodde inte det skulle bli några inlägg. tack för rolig läsning ha en skön helg

så du menar att du skapade tråden utan förhoppning men egentligen visste du att det skulle bli en hel del dumma kommentarer? yikes

dumma kommentarer har jag inte sagt något om. mest en tråd bara för att kolla ifall det var någon mer än jag som tycker lika sedan så kommer ju alltid en del roliga kommentarer i alla trådar det hör till

jocke_gronberg
9 maj 2008 · 4 586 Inlägg

det värsta måste vara för alla som någon gång har ställt ut sitt fordon med många goa timmar puts sedan ser dom handavtryck lite här och var

Senast redigerat av jorre83 (9 maj 2008)

Opelmadness German cars, quality and beyond
9 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Lite väl petig kanske, men du ville ha tips så vassego:
Ha en trasa till hand och gnussa bort fingeravtrycken. smile
Eller dela ut handskar till din passagerare. (Med risk för att bli dumförklarad som följd) wink

Nädå, men en liten trasa som sagt. och putsa bort när inte de som åker med ser.
Eller gör som jag gjorde när jag hade min svarta Vectra, tog bort det när jag kom hem. smile

MVH. T

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Gulmun * Klåpare
9 maj 2008 · 1 718 Inlägg

Goodis skrev:
jag vet att ungar inte e dumma.. men de står inget om skitiga händer innan i den här tråden.. de står om fottiga händer.. å faktum e att bara för att du inte vill tvätta bilen pga detta så måste barn få vara barn.. eller hur? jag ser ingen skam i att hålla bilen ren å fn heller men än en gång då.. de står inget om skit de står om en så naturlig sak som att folk tar på bilen.. jag vill inte att min bil e skitig men lite fingrar bryr jag mej faktiskt inte om.. å va e de som säger att en bonde har en skitig bil?? man använder inte direkt bilen när man e ute å plöjer.. roll de finns andra fordon för sånt.. å faktum e att dom brukar hålla dom rena å fina oxå!!

roll

Ja barn får vara barn som sagt, jag skrev klart och tydligt (trodde jag iaf) att jag har överseende med barn och deras ski.. förlåt, flottiga händer, men har lärt pöjken att det är onödigt att rita på bilen med ett ski.. öh, flottigt finger.

Ja, det är relativt naturligt att folk tar på bilen, det är onödigt och/eller överdrivet utbyte av ski.. flott från nävarna som stör mig. Kan man stänga en dörr eller baklucka utan att smaska på hela näven på lacken så gör man det. Eller ja, JAG gör det.

Alla bönder (8st.) jag känner lägger inte tid och pengar på dyra bilar som dagligen tvättas och vaxas för att grusvägen är dammig och gården lerig. De har fullt upp med att ta hand om djuren och fälten och göra rent traktorer och arbetsmaskiner nogrannt efter åkrarna.

Som sagt, jag accepterar att en del inte bryr sig ett skit om bilen är kliniskt ren eller inte. Men tråkigt att bli idiotförklarad för att samma förståelse inte finns åt andra hållet...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Opelmadness German cars, quality and beyond
9 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Mortalis skrev:
Pustar o blåser tills dörren går igen! Ja e mer förbannad på att de regnar då och då och skitar ner bilen, hur ska ja komma runt detta? Vill gärna straffa vädret!

lol !!!
Du har nog den vassaste tungan här inne du.. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Thorssa
9 maj 2008 ·

Just flottiga avtryck på dörren brukar jag inte märka, tror inte det syns på en vit bil. Men nåt jag stör mig på är när jag har nydammsuget i bilen, folk ser det när de ska kliva in och ändå inte har vett att sparka av lite grus från skorna!

jocke_gronberg
9 maj 2008 · 4 586 Inlägg

nu har alla mygg och småkryp kommit upp i luften så jag kan hålla med i tidigare inlägg om att dom är mkt jobbigare än några fingeravtryck

olirc
9 maj 2008 · 245 Inlägg

jorre83 skrev:
den slår aldrig fel helt nytvättad bil samt några gånger med maskinen kör på någon vän eller vem som helst sedan när dom stänger dörren så tar dom antingen på rutan eller på dörrstolten varför inte ta på handtaget?

speciellt ifall man har en mörk lack så är detta lite jobbigt någon mer som stör sig på det eller är jag bara petig?

att få märken på handtagen gör ju inget dom har ju ett syfte att dom sitter på bilen

Ehh? Putsbög eller? Produkter är till för att användas! Ungefär som om jag skulle nekat killarna något berusade och något nerblodade efter en mopedolycka följa med mig i min nya bil? Ähh jag gav dom skjuts hem och min bil överlevde det så nä fundera över vad som är viktigt här i livet grabben! Tyvärr men en bildjävel och dess yttre skick mot en människas välbefinnande så förlorar bilen.

Kör själv en kombi och skulle det behövas så visst skyffla in en mäniska där bak å körs den till närmsta akut och sen hur det går för min bil det är underordnat situationen!

Gah! Dessa putsbögar som sätter deras egendom före det allmänas bästa gör mig så förbannad!!

Mortalis VW-nörd?
9 maj 2008 · 4 332 Inlägg

Haha ja håller ju med dig här ovan, men på ditt inlägg låter de som du kör ambulans rätt ofta för dina kompisar tongue Hehe...bagaget e bra, med gummimattor, ba å spola av :p

jocke_gronberg
9 maj 2008 · 4 586 Inlägg

olirc skrev:

jorre83 skrev:
den slår aldrig fel helt nytvättad bil samt några gånger med maskinen kör på någon vän eller vem som helst sedan när dom stänger dörren så tar dom antingen på rutan eller på dörrstolten varför inte ta på handtaget?

speciellt ifall man har en mörk lack så är detta lite jobbigt någon mer som stör sig på det eller är jag bara petig?

att få märken på handtagen gör ju inget dom har ju ett syfte att dom sitter på bilen

Ehh? Putsbög eller? Produkter är till för att användas! Ungefär som om jag skulle nekat killarna något berusade och något nerblodade efter en mopedolycka följa med mig i min nya bil? Ähh jag gav dom skjuts hem och min bil överlevde det så nä fundera över vad som är viktigt här i livet grabben! Tyvärr men en bildjävel och dess yttre skick mot en människas välbefinnande så förlorar bilen.

Kör själv en kombi och skulle det behövas så visst skyffla in en mäniska där bak å körs den till närmsta akut och sen hur det går för min bil det är underordnat situationen!

Gah! Dessa putsbögar som sätter deras egendom före det allmänas bästa gör mig så förbannad!!

såklart jag kör på fulla människor och kan man hjälpa en människa så tänker iallfall inte jag på bilen i första hand så dum är väl ingen.

turbotompa fritidsprofessor
10 maj 2008 · 1 197 Inlägg

jorre83 skrev:
den slår aldrig fel helt nytvättad bil samt några gånger med maskinen kör på någon vän eller vem som helst sedan när dom stänger dörren så tar dom antingen på rutan eller på dörrstolten varför inte ta på handtaget?

speciellt ifall man har en mörk lack så är detta lite jobbigt någon mer som stör sig på det eller är jag bara petig?

att få märken på handtagen gör ju inget dom har ju ett syfte att dom sitter på bilen

Skaffa vänner som är mindre flåtiga.. lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang