Klart att de blir mer skador ju fortare du krockar med något, kroppen tål bara en begränsad mängd våld. Men att vi inte skulle kunna köra 150 på motorvägar och 120 på 2+1 vägar tror jag inte på. Efter många mil på autobahn i både låga och höga hastigheter tror jag det hela handlar om attityd. I 90 på en bred rak väg har man helt enkelt inte uppmärksamheten på topp. Dessutom finns det stenar, djupa diken och annan skit ivägen om man kör av. Räcke överallt där det finns diken, ta bort alla träd och skit inom 100m från vägarna och bygg mitträcke överallt. Då hade man helt enkelt haft väldigt svårt att få snabba "stopp" på sin bil. Lagstifta om alkolås i ALLA bilar i trafik i Svergie. Då hade man verkligen fått ner olyckorna. Vidare borde det inte vara tillåtet att köra mer än 40 i tätort. Då hade man förmodligen eliminerat 70-80% av alla dödsolyckor med fotgängare/cyklister.
Inför samma regler som i USA på motorväg. Där är det FÖRBJUDET att köra under 80-85 km/h. Gör man detta blir det böter för att man inte följt hastighetsbegränsningarna
Tjatet om att olycksbenägna inte betalar högre premie är väl helt knäpp. Jag har 75% bonus och betalar 4500 om året helförsäkrad för min S80 T6. Skulle jag krocka och vara vållande skulle väl min premie bli fyrdubblad?