3099
Sök

faan va gött jag blev inte lurad

preem pump
836 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
gjorde värrldens tabbe å satte in stålar på en snubbes konto utan att veta varese vad han heter eller vad han har för telefonnr
trodde inte man skulle bli blåst men det blev jag.
är det någon ide att polisanmäla eftersom att jag endast har hans kontonummer???
har iofs hans oregistrerade kontant nummer då jag utgav mig för att vara en annan på annonsen oxå.
och då fick jag det
vad tror ni???
Senast redigerat av mannen666666 (17 maj 2008)

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

egen företagare
630 Inlägg
9 maj 2008
jobbigt läge, men jag tycker det är värt att ringa polisen och kolla

Better than God \o/
1 883 Inlägg
9 maj 2008
Polisanmälan är la det enda. Beror iofs på hur mycket pengar det gäller med, om det är värt besväret.  Du har ju även hans kontonummer så visst går det att spåra honom...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Administratör
2 978 Inlägg
9 maj 2008
bara att gå till banken o säga att du råkade sätta in pengar på fel konto.....

En kopp av den svarta såsen...

956 Inlägg
9 maj 2008
mannen666666 skrev:
gjorde värrldens tabbe å satte in stålar på en snubbes konto utan att veta varese vad han heter eller vad han har för telefonnr
är det någon ide att polisanmäla eftersom att jag endast har hans kontonummer???
har iofs hans oregistrerade kontant nummer då jag utgav mig för att vara en annan på annonsen oxå.
och då fick jag det
vad tror ni???

jobbigt läge...
tycker självklart du ska anmäla det hela

HAde han nån annons utlagd så kan du ju varna oss för vilken i så fall så ingen annan blir lurad.
Men tkr fan synd om dig..

eldus veldus

* Klåpare
1 718 Inlägg
9 maj 2008
Goffen skrev:

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

preem pump
836 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
golf88 skrev:
mannen666666 skrev:
och då fick jag det
vad tror ni???

jobbigt läge...

HAde han nån annons utlagd så kan du ju varna oss för vilken i så fall så ingen annan blir lurad.

njae
för det första så gäller det hela rc helikopter delar,
för det andra så la jag ut en köpes annons som han nappade på
men han hade visst en säljes annons oxå som jag kontaktade honom om med ett nyskapat alias då
vet vad han heter i för namn och jag tror at tjag vet vad han heter i efternamn då jag sökt lite på google med hans internet alias.
dock ingen garnati att det just han.
sen så har jag med hjälp av ratsit kollat upp namnet, vet nämligen att han bor på gotland och jobbar på
yit där och det finns ett yit precis i den staden där han bor (om det nu är han)
summan det gäller är 780.
inte så mycket men personligen så skulle jag kunna slå honom tills han hamnar i koma för den summan
INGEN blåser mig

326 Inlägg
9 maj 2008
Visst bör du polisanmäla personen, men din anmälan kommer att läggas ner omedelbums om inte summan överstiger 10 000:-.
Se pengarna som borta, svälj stoltheten och du har blivit en (dyrköpt) erfarenhet rikare. Vid köp av privatperson, se samtliga som potentiella bedragare och lita ALDRIG på någon okänds ord, hur bra det än låter.

preem pump
836 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Gulmun skrev:
Goffen skrev:

det kan man väl inte göra??? eller???

preem pump
836 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
är det straffbart att hänga ut honom med hans internet alias på sidan
tänkte dels ställa aset i dålig dager samt varna andra????

2 911 Inlägg
9 maj 2008
mannen666666 skrev:

Svar ja.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 maj 2008
mannen666666 skrev:
Gulmun skrev:
Goffen skrev:

det kan man väl inte göra??? eller???

Nej det brukar inte gå. Pratat med banken om detta en gång och då gällde de om transaktionen pendlar mellan bankerna.
Låt säga att du skickar pengar till en i Nordea och har SEB, då är pengarna inne dan efter hos honom att du gjorde transaktionen. Då har du tid att annulera överföringen genom banken eftersom den inte trätt i kraft, men efter att den är gjord kan du inte ändra den.

Isf skulle inga köpessidor, eller bilförsäljningar med mera fungera, då skulle ju köparen alltid begära tillbaka pengarna av banken.

Bobo
11 maj 2008
Decibel skrev:
mannen666666 skrev:

Svar ja.

Hur kan ett internet alias vara straffbart?

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
12 maj 2008
Bobo skrev:
Decibel skrev:
mannen666666 skrev:

Svar ja.

Får inte hänga ut folk som man tror har begått brott.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

2 911 Inlägg
12 maj 2008
Bobo skrev:
Decibel skrev:
mannen666666 skrev:

Svar ja.

Det är straffbart att anklaga någon annan (förtala) för brott eller som klandervärd, oavsett om det är sant eller inte.

Ett internetalias eller namn är närapå samma sak, då personen oftast kan identifieras så faller det först inom PuL och därefter förtal.

340 Inlägg
15 maj 2008
köpt ett "crash replacement kit"?

Skyline Stagea Club Sweden
290 Inlägg
15 maj 2008
Finns inte så mkt att göra.... sad

Before anyone did anything, Elvis did everything...

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
15 maj 2008
mannen666666 skrev:
golf88 skrev:
mannen666666 skrev:
och då fick jag det
vad tror ni???

jobbigt läge...

njae
för det första så gäller det hela rc helikopter delar,
för det andra så la jag ut en köpes annons som han nappade på
men han hade visst en säljes annons oxå som jag kontaktade honom om med ett nyskapat alias då
vet vad han heter i för namn och jag tror at tjag vet vad han heter i efternamn då jag sökt lite på google med hans internet alias.
dock ingen garnati att det just han.
sen så har jag med hjälp av ratsit kollat upp namnet, vet nämligen att han bor på gotland och jobbar på
yit där och det finns ett yit precis i den staden där han bor (om det nu är han)
summan det gäller är 780.
inte så mycket men personligen så skulle jag kunna slå honom tills han hamnar i koma för den summan
INGEN blåser mig

Åk till gotland och lägg han i koma då?

Så här brukar det funka när folk blir blåsta över nätet. Anmäler du KAN personen åka dit.. Men den som blivit lurad får inprincip aldrig sina pengar tebaka.. Inte via lagen iaf.

Bmw osv..

5 198 Inlägg
15 maj 2008
Varför tror folk att de är bättre själva när dom ska åka runt med basebolls träet när dom blitt blåsta/lurad.. hur tänker dom då ? Det som kan hända är väl att den som blåser/lurar klarar sej,, medan den med träet åker dit för misshandel/olaga hot eller ännu värre.. ÄR det värt det ?

Är det inte bättre å låta bli å va så jäkla godtrogen å lita på folk,, själv litar jag inte på nån på nätet,, vare sej köpare eller säljare,, men nångång lär väl jag oxå bli blåst..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
15 maj 2008
gamlingen skrev:
Varför tror folk att de är bättre själva när dom ska åka runt med basebolls träet när dom blitt blåsta/lurad.. hur tänker dom då ? Det som kan hända är väl att den som blåser/lurar klarar sej,, medan den med träet åker dit för misshandel/olaga hot eller ännu värre.. ÄR det värt det ?

Är det inte bättre å låta bli å va så jäkla godtrogen å lita på folk,, själv litar jag inte på nån på nätet,, vare sej köpare eller säljare,, men nångång lär väl jag oxå bli blåst..

Egot kan va sin största fiende.

Bmw osv..

Sök