3292
Sök

200sx oljetemp skenar (Fixat)

13 maj 2008
Trådstartare
Toffe10 skrev:
Tror nog du har nå skit me kolvringarna att de läker igenom där, är den tröt eller går dåligt något då???Du kan ju komp testa den så får du ju reda på direkt om de e kolvringarna eller int....

Nej, den är inte trött. Får göra ett komptest och se.

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
13 maj 2008
okej, du kan ju pröva lufta kylsystemet också om de sku bero på de men tycker de borde vara lite mera som käpar då också...

19 maj 2008
Trådstartare
Om nån vill veta så funkar allt som det ska nu.
Problemet var att motorn spottade ur sig allt vatten när man körde. Anledningen till detta var att jag har bytt expansionskärl och satte en t-koppling på kylarslangen längst ner, som går upp till expansionskärlet och sen hade kärlet ett fritt utlopp för vattnet längst upp. Det blev inte trycksatt när jag gjorde så, och när man gasade så sprutade det upp vatten i kärlet och ut i utloppsslangen. Nu har jag tätat utloppet för att locket på expansionskärlet hade visst en ventil, så nu är systemet trycksatt och inget vatten spottar ut.
Oljetempen låg på 80 grader hela tiden, jag körde några mil.
Gött när det löser sig.

smurfidunder
327 Inlägg
27 juli 2008
Lite otippat att den spottade ur sig typ allt vatten. Därför förspråkar jag alltid att man skall ha expansionskärlet i kupén... Då märker man garanterat om det börja gå hett till hehe:P

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

27 juli 2008
Trådstartare
dundersmurfen skrev:
Lite otippat att den spottade ur sig typ allt vatten. Därför förspråkar jag alltid att man skall ha expansionskärlet i kupén... Då märker man garanterat om det börja gå hett till hehe:P

yikes

bra idé big_smile
Senast redigerat av Smurfenglubb (27 juli 2008)

Sök