3457
Sök

honda civic styling projekt( TILL SALU!)

Intresseklubben
673 Inlägg
12 juni 2009
Detta kan nog bli något riktigt nice big_smile keep going

/Mvh Andreas

602 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
IMPRAZERN skrev:
Detta kan nog bli något riktigt nice big_smile keep going

tackar:Dbig_smile

815 Inlägg
12 juni 2009
Va kul att denna tråden har fått en ny uppdatering smile Har längtat efter de.

Det ser riktigt bra ut. Kommer bli grymt när de e klart tror jag smile

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
12 juni 2009
Stor tumme upp!

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

602 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Olssonz skrev:
Va kul att denna tråden har fått en ny uppdatering smile Har längtat efter de.

Det ser riktigt bra ut. Kommer bli grymt när de e klart tror jag smile

ja det var ett bra tag sen nu och jag jobbar på så mycket jag kan nu för om någon vecka så ska den flyttas till ett annat garage där den ska stå och samla damm till jag har eget garage:( men i dag slutar man skolan och om en 1vecka börjar allvaret så då kommer man vell snart ha råd att skaffa eget:D

tackar,det hoppas jag med men det är svårt att komma på hur man ska göra formerna

602 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Sherlia skrev:
Stor tumme upp!

tackar tackar:Dbig_smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
12 juni 2009
Coolt projekt, brutalbreddning blir aldrig ute så! smile Kommer följas!

602 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Coolt projekt, brutalbreddning blir aldrig ute så! smile Kommer följas!

tackar det är alltid leka trevlig att veta att det man gör är uppskattad av andra med:D

36 Inlägg
20 juni 2009
Läst hela tråden nu på några dagar.
Du jobbar skit bra o kommer på riktigt bra idéer.
Synd att du började om från början men det kommer säkert bli snyggt denna gången också.

Ett tips är att slutföra en bil innan du börjar med en annan.
Jag programmerar själv hemsidor och har märkt att det verkligen är skit att ha massa projekt igång samtidigt.
När jag riktat mig på ett projekt i taget så har jag fått så mycket gjort. För att sedan börja på nästa.

Något bra är att ha ett upplägg. Skriv upp exakt allt du ska göra på din civic, och följ din lista.
Då slipper man stanna upp imellan för att gå till en annan bil eller gå till något annat på bilen.

Bara ett tips!

Annars jobbar du skit bra! Lycka till!

15 Inlägg
21 juni 2009
Riktigt bra du har jobbat hittils! Vilken diciplin och kunskap du har! Jag är imponerad.
Hoppas det går bra för dig och att du håller lågan igång, det här kommer nog bli ett jävligt häftigt projekt!

602 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Merdini skrev:
Läst hela tråden nu på några dagar.
Du jobbar skit bra o kommer på riktigt bra idéer.
Synd att du började om från början men det kommer säkert bli snyggt denna gången också.

Ett tips är att slutföra en bil innan du börjar med en annan.
Jag programmerar själv hemsidor och har märkt att det verkligen är skit att ha massa projekt igång samtidigt.
När jag riktat mig på ett projekt i taget så har jag fått så mycket gjort. För att sedan börja på nästa.

Något bra är att ha ett upplägg. Skriv upp exakt allt du ska göra på din civic, och följ din lista.
Då slipper man stanna upp imellan för att gå till en annan bil eller gå till något annat på bilen.

Bara ett tips!

Annars jobbar du skit bra! Lycka till!

tackar:D

ja jag vet nästan allt jag sdka göra på bilen innan den kommer att bli klar....jag har bara dena bilen jag hållerp å med så det är lungt dom andra sakerna jag har gjort är på mina bruksbilar som jag har vatt tvungen att hålla på med för att kunn köra var dag med dom....

tack alltid trevligt att det är uppskattat det man gör:D

602 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
slevincross skrev:
Riktigt bra du har jobbat hittils! Vilken diciplin och kunskap du har! Jag är imponerad.
Hoppas det går bra för dig och att du håller lågan igång, det här kommer nog bli ett jävligt häftigt projekt!

tackar tackar:D big_smile man försöker lära sig så mycket som det går att sitta och läsa lite på andra sidor hur andra har gjort och sen får man brova sig fram till det lättaste sättet,det kostar lite mer om man gör så men man har kunskapen till nästa bil. och jag kommer ha stor nytta av det på jobbet sen... ja jag hoppas med att det kommer vara något ovanligt och en riktig blickfångare;)

186 Inlägg
28 september 2009
Uppdatering? smile

815 Inlägg
28 september 2009
_Ozzy_ skrev:
Uppdatering? smile

Ja saknar det här sad

602 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
_Ozzy_ skrev:
Uppdatering? smile

nej det kommer ta ett bra tag till har inget garage att skruva i och bilen står 10mil där i från jag bor:(

602 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
Olssonz skrev:
_Ozzy_ skrev:
Uppdatering? smile

Ja saknar det här sad

jo det gör jag med har man inte kunnat göra något alls på bilen på flera månader så kliar det i fingrarna att börja igen kan jag säga..

602 Inlägg
1 augusti 2010
Trådstartare
då är det dags att uppdatera med glada nyheter om 3mån har jag riktigt garage igen och då kommer bygget att dras igång igen med rasande fart:).. och jag har även planer på att dra igång ett eget styling före tag för montering av bodykit m,m

602 Inlägg
1 augusti 2010
Trådstartare
då är det dags att uppdatera med glada nyheter om 3mån har jag riktigt garage igen och då kommer bygget att dras igång igen med rasande fart:).. och jag har även planer på att dra igång ett eget styling företag för montering av bodykit, större riktjobb,rostsvetsning, och mindre service, och kanske bilrekonditionering

602 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
nytt schema med saker som ska göras derekt bilen kommer hem

ta ut rutorna:

ta bort elen i bilen:

blästa golv inne och under bilen:

riva ut motorn:

ta av all upp hänging,stötdämpare:

rensa motorrummet på allt:

svetsa om motorrummet:

förstarka chassit:

ta bort alla bromsslangar samt bränsleslangar:

ta ner tanken:

göra klart breddningen:

göra en ny front: (så den som sitter på bilen är till salu)

gjuta skärmarna i glasfiber:

göra bakluckan i glasfiber:

skaffa type-R motor,låda,el,drivaxlar m,m:

göra ny instrument brädda:

börja leta upp en motor det kommer bli en motor från en type-R eller en type-S samt växellåda
Senast redigerat av conny1990 (25 augusti 2010)

8 Inlägg
24 augusti 2010
fan vilket underbart bygge...önskar man hade tid till att göra det på sin egen civic.

Sök