2911
Sök

Volvo 855 T-5R ( TDE 916 ) Efterlyses

SQ
1 343 Inlägg
13 maj 2008
P-G skrev:
Xtravagant skrev:
P-G skrev:
får du reda på allt så förstår du. vill du något mer så skicka ett PM så slipper du kladda ner tråden, men du skule göra samma sak som mig om du va i min sits. men jag bryr mig inte om dig heller för den delen eftersom jag har lagen på min sida och den är anmäld

Om det nu är denna fredrik som har bilen så har han den väl hemma.
Då kan du ju åka hem till honom...

Nu när bilen är anmäld stulen så får du inte röra bilen så nej jag hade inte gjort samma sak.
Från den sekunden du anmäler bilen stulen får du förlita dig på polisen då du inte har rätt att agera själv.
Oavsett om du skulle se bilen parkerad så får du inte lov att ta bilen sålänge den är anmäld stulen.
Så som jag ser det finns det ingen mening att leta efter dn längre.

Men om du nu vill leta i vilket fall så finns den väl hemma hos fredrik och då är det bara att åka dit....
Jag antar att du har hans adress??

Ja jag har ahans adress, men jag vet inte om han har kvar bilen eller har den där, eftersom jag pratade med en tidigare ägare på bmw:n och han hade försökt blåsa han.

och det finns inte en chans i helvete att jag skule röra blen heler nu när det är en polis sak.

Thermaeniusgatan 2 B
644 30 TORSHÄLLA

är adressen, så om någon har vägarna förbi var vänlig kolla om den finns där

kan ta mig en titt....

Ljudnörd!

5 198 Inlägg
13 maj 2008
Xtravagant skrev:
gamlingen skrev:
låter mysko om de bara lägger ner det.. de måste ju verifiera att det verkligen ÄR den bilen,, kan lika gärna va en likadan bil som de bytt skyltar på.. de måste titta på den å avföra ärendet,, gjorde dom till å med på dotterns cykel som jag  INTE fick röra. Å skulle den försvinna ändå så är det jag som åker dit för stöld.

Lite som skrivs i forumet ska man läsa mellan raderna...
Man får inte röra en bil som är anmäld stulen oavsett om man står som ägare eller inte.
Det är som du säger att man blir anmäld för stöld själv då...

Polisen har skyldighet att anmäla och följa upp så därför kan dom inte lägga ner ärenden precis hur dom
själv känner för det... Det är inte poetisk rättvisa som gäller när det kommer till polisen!!

Tjänstefel om någon släpper ärendet som det är beskrivet i tråden!

Precis.. gäller alla stulna saker,, godis likväl som 150 miljoner eller bilar..

Min granne vart av med sin LÅSTA cykel.. inte ens fast han hade nyckeln så fick han ta cykeln som han såg på byn

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Xtravagant skrev:
gamlingen skrev:
låter mysko om de bara lägger ner det.. de måste ju verifiera att det verkligen ÄR den bilen,, kan lika gärna va en likadan bil som de bytt skyltar på.. de måste titta på den å avföra ärendet,, gjorde dom till å med på dotterns cykel som jag  INTE fick röra. Å skulle den försvinna ändå så är det jag som åker dit för stöld.

Lite som skrivs i forumet ska man läsa mellan raderna...
Man får inte röra en bil som är anmäld stulen oavsett om man står som ägare eller inte.
Det är som du säger att man blir anmäld för stöld själv då...

Polisen har skyldighet att anmäla och följa upp så därför kan dom inte lägga ner ärenden precis hur dom
själv känner för det... Det är inte poetisk rättvisa som gäller när det kommer till polisen!!

Tjänstefel om någon släpper ärendet som det är beskrivet i tråden!

Jag anmälde min moppe stulen för några år sedan, då man va i moppe åldern, jag hittade den och körde hem den och då fck jag massa skit utav polisen eftersom de ansåg att det va "Deras" eftersom jag anmäle den stulen.
varken jag eller någon annan få ta den nu.

Vilket jävla drag :)

^^ Jenny ^^
5 Inlägg
13 maj 2008
Xtravagant : bara för att man lyser en bil här på garaget så kan man faktiskt ta det lite lugnt.. Lugna aggresionerna lite.. lägg dig inte i då om du tycker att det är bad att skriva här.. man kan fortfarade vara trevlig, bryr du dig inte så behöver du inte skriva alls.. Rätta mig om ja har fel.. alla ska känna sig välkomna på garaget.org men de är nog få som gör de när de finns otrevliga folk.. det är en bil det handlar om. och den ligger bra i värde så ja förstår inte va det är som är så svårt med allt ? förklara dig lite så man fattar, skulle du åka från malmö till eskilstuna om du hade vart i samma sits? lägg ner ffs..

Sänk blicken Biatch^^

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
13 maj 2008
Brukar inte folk efterlysa sina stulna bilar ganska ofta här utan att folk klagar? Finns väl inget fel öht med att folk hjälper till att leta stulna bilar?

Whine whine!

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Urkas skrev:
Brukar inte folk efterlysa sina stulna bilar ganska ofta här utan att folk klagar? Finns väl inget fel öht med att folk hjälper till att leta stulna bilar?

Nej jag tyckerinte det. skulle någon lysa sin bil skulle man ju kolla lite extra om man fick syn på en likadan

Vilket jävla drag :)

Noiseprojekt
13 maj 2008
Xtravagant skrev:
jaja, hoppas det löser sig.
Det är en rn polissak där personen är känd och du har hans adress.

Ser inte riktigt varför du vill att folk ska leta efter den men ok..
Får du ut någon form av tillredställelse att veta att den finns där så...

Tänk på att du kanske ska göra klart affären på bilen innan du lämnar över nycklarna till en annan gång.

Nya FireTraXX?? roll

DFFL
9 020 Inlägg
13 maj 2008
Noiseprojekt skrev:
Xtravagant skrev:
jaja, hoppas det löser sig.
Det är en rn polissak där personen är känd och du har hans adress.

Ser inte riktigt varför du vill att folk ska leta efter den men ok..
Får du ut någon form av tillredställelse att veta att den finns där så...

Tänk på att du kanske ska göra klart affären på bilen innan du lämnar över nycklarna till en annan gång.

Nya FireTraXX?? roll

Gaaaah, Jag är ingen måttstock. tongue

(Även om jag tycker att han har rätt i vad han säger)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök