c_brandt skrev:
Lämnade in min chippade a4 till bilmetro i borlänge för att stänga av passagerarsidans airbag,
när jag sedan får tillbaka bilen går den som en kratta, bilen funkar fint på 1:an och 2:ans växel men när jag petar i 3:an så varvade bilen men det händer inget.
Kändes som att det inte kom någon effekt alls ut på hjulen. 4.:an och 5:ans växel likadana, bilen gick som en -83ans merca diesel inget ont menat..
kör tillbaka bilen och en mekaniker följer med på test och säger att kopplingen e slut?? den var inte slut igår säger jag (bilen har gått 8500mil och är inte hårt körd) men dom håller fast vid det.
Dom felsökte bilen men hittade ingenting.
Ringde runt hela dagen till andra mekaniker(bilmetro bland annat) och dom flesta trodde att någonting hänt när dom fipplade med datorn i bilen, någon inställning, luftmassemätaren mm, talade även med firman som chippat den och dom sa att det inte hadde någonting med chippningen att göra.
jag lämnade in en bil, fick tillbaka en sämre, enligt dom så slirar kopplingen när bilen är kall men slirar inte när den blir varm?? ska det inte vara tvärtom?
bilmetro tar inte på sig något och jag har ingen aning om vad jag ska göra, vore glad om jag kunde få något tips eller någon bra firma som kan felsöka ,åtgärda, eller hjälpa mej på något vis.
mvh
crille