3615
Sök

Lämnade audi a4 till märkesverkstad, går inte som den ska efteråt!

22 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#1
Lämnade in  min chippade a4 till bilmetro i borlänge för att stänga av passagerarsidans airbag,
när jag sedan får tillbaka bilen går den som en kratta, bilen funkar fint på 1:an och 2:ans växel men när jag petar i 3:an så varvade bilen men det händer inget.

Kändes som att det inte kom någon effekt alls ut på hjulen. 4.:an och 5:ans växel likadana, bilen gick som en -83ans merca diesel inget ont menat..

kör tillbaka bilen och en mekaniker följer med på test och säger att kopplingen e slut?? den var inte slut igår säger jag (bilen har gått 8500mil och är inte hårt körd) men dom håller fast vid det.

Dom felsökte bilen men hittade ingenting.

Ringde runt hela dagen till andra mekaniker(bilmetro bland annat) och dom flesta trodde att någonting hänt när dom fipplade med datorn i bilen, någon inställning, luftmassemätaren mm, talade även med firman som chippat den och dom sa att det inte hadde någonting med chippningen att göra.

jag lämnade in en bil, fick tillbaka en sämre, enligt dom så slirar kopplingen när bilen är kall men slirar inte när den blir varm?? ska det inte vara tvärtom?

bilmetro tar inte på sig något och jag har ingen aning om vad jag ska göra, vore glad om jag kunde få något tips eller någon bra firma som kan felsöka ,åtgärda, eller hjälpa mej på något vis.
mvh
crille
Senast redigerat av c_brandt (13 maj 2008)

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
13 maj 2008
#2
c_brandt skrev:
Lämnade in  min chippade a4 till bilmetro i borlänge för att stänga av passagerarsidans airbag,
när jag sedan får tillbaka bilen går den som en kratta, bilen funkar fint på 1:an och 2:ans växel men när jag petar i 3:an så varvade bilen men det händer inget.

Kändes som att det inte kom någon effekt alls ut på hjulen. 4.:an och 5:ans växel likadana, bilen gick som en -83ans merca diesel inget ont menat..

kör tillbaka bilen och en mekaniker följer med på test och säger att kopplingen e slut?? den var inte slut igår säger jag (bilen har gått 8500mil och är inte hårt körd) men dom håller fast vid det.

Dom felsökte bilen men hittade ingenting.

Ringde runt hela dagen till andra mekaniker(bilmetro bland annat) och dom flesta trodde att någonting hänt när dom fipplade med datorn i bilen, någon inställning, luftmassemätaren mm, talade även med firman som chippat den och dom sa att det inte hadde någonting med chippningen att göra.

jag lämnade in en bil, fick tillbaka en sämre, enligt dom så slirar kopplingen när bilen är kall men slirar inte när den blir varm?? ska det inte vara tvärtom?

bilmetro tar inte på sig något och jag har ingen aning om vad jag ska göra, vore glad om jag kunde få något tips eller någon bra firma som kan felsöka ,åtgärda, eller hjälpa mej på något vis.
mvh
crille

Ring till MRF och fråga vad dom tycker om de som hänt... Om de är en märkesverkstad så är dom säkert med i MRF.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
13 maj 2008
#3
Luktar de bränd lamell om den då??..De är nog någonting som dom har fiflat med annars så va dom väl ut och hade lite skoj på test rundan....


1 050 Inlägg
13 maj 2008
#4
c_brandt skrev:
Lämnade in  min chippade a4 till bilmetro i borlänge för att stänga av passagerarsidans airbag,
när jag sedan får tillbaka bilen går den som en kratta, bilen funkar fint på 1:an och 2:ans växel men när jag petar i 3:an så varvade bilen men det händer inget.

Kändes som att det inte kom någon effekt alls ut på hjulen. 4.:an och 5:ans växel likadana, bilen gick som en -83ans merca diesel inget ont menat..

kör tillbaka bilen och en mekaniker följer med på test och säger att kopplingen e slut?? den var inte slut igår säger jag (bilen har gått 8500mil och är inte hårt körd) men dom håller fast vid det.

Dom felsökte bilen men hittade ingenting.

Ringde runt hela dagen till andra mekaniker(bilmetro bland annat) och dom flesta trodde att någonting hänt när dom fipplade med datorn i bilen, någon inställning, luftmassemätaren mm, talade även med firman som chippat den och dom sa att det inte hadde någonting med chippningen att göra.

jag lämnade in en bil, fick tillbaka en sämre, enligt dom så slirar kopplingen när bilen är kall men slirar inte när den blir varm?? ska det inte vara tvärtom?

bilmetro tar inte på sig något och jag har ingen aning om vad jag ska göra, vore glad om jag kunde få något tips eller någon bra firma som kan felsöka ,åtgärda, eller hjälpa mej på något vis.
mvh
crille

Det här med auktoriserade verkstäder, det får nog ta med en nypa salt lol för några år sedan lämnade jag in en Volvo hos en auktoriserad firma. När jag senare hämtade ut bilen, så stod den med nedvevad förarruta, samt att askkoppen var full av fimpar? (jag röker inte) bilen hade dessutom körts 25 mil?? big_smile
När jag påpekade detta oskick för verkmästarn, så var han helt ovetande? Vad gör man ? Det finns ingen som tager något ansvar längre, samt att det sviker med kompetensen big_smile
Senast redigerat av E-30 (13 maj 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

22 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#5
luktar ingenting och jag var me på rundan så det var lungt smile ska ringa MRF imorgon isf

22 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#6
trodde ju att dom skulle kunna fixa en sån enkel sak som en airbag-urkoppling utan att ställa till det, men jag vet ju fortfarande inte vad det kan vara dom gjort?

4 001 Inlägg
13 maj 2008
#7
det här påminner om nåt jag läst på ett annat forum, en som fick ungefär samma problem. Han fick göra bilen orginal igen och sedan in med den till verkstan så dom fixade det och sedan chippa den igen...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
13 maj 2008
#8
kolvas skrev:
det här påminner om nåt jag läst på ett annat forum, en som fick ungefär samma problem. Han fick göra bilen orginal igen och sedan in med den till verkstan så dom fixade det och sedan chippa den igen...

Stämmer bra! Måste lämna in den orginal annars ser dom ingenting med felkoder o sånt sa dom på Saab till mig...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

1 050 Inlägg
13 maj 2008
#9
c_brandt skrev:
trodde ju att dom skulle kunna fixa en sån enkel sak som en airbag-urkoppling utan att ställa till det, men jag vet ju fortfarande inte vad det kan vara dom gjort?

Är du inte nöjd med utfört arbete, så är det bara att reklamera. Pengarna tillbaka. Sedan anlitar du en annan firma med lite mera kompetens. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

22 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#10
kolvas skrev:
det här påminner om nåt jag läst på ett annat forum, en som fick ungefär samma problem. Han fick göra bilen orginal igen och sedan in med den till verkstan så dom fixade det och sedan chippa den igen...

det låter jobbigt..
vore ju bra då om man visste vad exakt som hänt, vill ju att bilmetro ska betala för kalaset isf.. eftersom det är dom som ställt till med nåt!

22 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#11
golfarn_nr1 skrev:
kolvas skrev:
det här påminner om nåt jag läst på ett annat forum, en som fick ungefär samma problem. Han fick göra bilen orginal igen och sedan in med den till verkstan så dom fixade det och sedan chippa den igen...

Stämmer bra! Måste lämna in den orginal annars ser dom ingenting med felkoder o sånt sa dom på Saab till mig...

Men dom som chippade bilen borde väl kunna kolla det, utan att plocka ur chippet eller?

22 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#12
E-30 skrev:
c_brandt skrev:
trodde ju att dom skulle kunna fixa en sån enkel sak som en airbag-urkoppling utan att ställa till det, men jag vet ju fortfarande inte vad det kan vara dom gjort?

Är du inte nöjd med utfört arbete, så är det bara att reklamera. Pengarna tillbaka. Sedan anlitar du en annan firma med lite mera kompetens. big_smile

ja det är väl där det slutar i slutändan, letar after nån i dalarna som kan audi..

22 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#13
Ingen som vet vad det kan vara som dom lyckats med??

4 001 Inlägg
13 maj 2008
#14
c_brandt skrev:
golfarn_nr1 skrev:
kolvas skrev:
det här påminner om nåt jag läst på ett annat forum, en som fick ungefär samma problem. Han fick göra bilen orginal igen och sedan in med den till verkstan så dom fixade det och sedan chippa den igen...

Stämmer bra! Måste lämna in den orginal annars ser dom ingenting med felkoder o sånt sa dom på Saab till mig...

Men dom som chippade bilen borde väl kunna kolla det, utan att plocka ur chippet eller?

det kan både dom som chippade bilen och märkesverkstad eller annan verkstad (de flesta iaf.) bara dom VILL!!! det är där skon klämmer oftast, märkesverkstäder kör med att deras garantier m.m inte gäller när nån annan gjort nåt med bilen och dom som tillverkar chippen brukar inte vara sugna på att felsöka sånt som andra ställt till med, iaf. inte utan att få betalt och detta felet bör ju Bilmetro fixa till.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

4 554 Inlägg
13 maj 2008
#15
lämnade in min bil på en försäkringsskada och fick med bilen i sämre skick än ja skulle på en auktoriserad bilfirma, så jävla tröttsamt men du måste stå på dej och slå hårt mot hårt annrs går de inte kräv lånebil för tiden du är utan osv du har både verkstadsgaranti och möjlighet att reklamera jobbet så stå på dej, dom skiter fulsständigt i dej och de ryktet du skulle kunna sprida om dem eftersom de är auktoriserade och har en ny helt ovetande kund imorn.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
13 maj 2008
#16
c_brandt skrev:
golfarn_nr1 skrev:
kolvas skrev:
det här påminner om nåt jag läst på ett annat forum, en som fick ungefär samma problem. Han fick göra bilen orginal igen och sedan in med den till verkstan så dom fixade det och sedan chippa den igen...

Stämmer bra! Måste lämna in den orginal annars ser dom ingenting med felkoder o sånt sa dom på Saab till mig...

Men dom som chippade bilen borde väl kunna kolla det, utan att plocka ur chippet eller?

När jag pratade med BSR skulle dom ha 1800kr för en gryndkontroll av bilen. Så trimfirman gör de säkert åt dig.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

22 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#17
kolvas skrev:
c_brandt skrev:
golfarn_nr1 skrev:

Stämmer bra! Måste lämna in den orginal annars ser dom ingenting med felkoder o sånt sa dom på Saab till mig...

Men dom som chippade bilen borde väl kunna kolla det, utan att plocka ur chippet eller?

det kan både dom som chippade bilen och märkesverkstad eller annan verkstad (de flesta iaf.) bara dom VILL!!! det är där skon klämmer oftast, märkesverkstäder kör med att deras garantier m.m inte gäller när nån annan gjort nåt med bilen och dom som tillverkar chippen brukar inte vara sugna på att felsöka sånt som andra ställt till med, iaf. inte utan att få betalt och detta felet bör ju Bilmetro fixa till.

bilmetro sa till mig att dom felsökt och hittade inget, dom har vetat om hela tiden att den var chippad, chippverkstan kunde gärna kolla upp bilen sa dom men det kan ta tre-fyra veckor innan det finns möjlighet till det. och som sagt, bilmetro snackar bara om kopplingen som jag vet är hel!

22 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#18
loudness skrev:
lämnade in min bil på en försäkringsskada och fick med bilen i sämre skick än ja skulle på en auktoriserad bilfirma, så jävla tröttsamt men du måste stå på dej och slå hårt mot hårt annrs går de inte kräv lånebil för tiden du är utan osv du har både verkstadsgaranti och möjlighet att reklamera jobbet så stå på dej, dom skiter fulsständigt i dej och de ryktet du skulle kunna sprida om dem eftersom de är auktoriserade och har en ny helt ovetande kund imorn.

tråkigt att höra och tro mej jag ska kriga men,
jag måste ha mer på fötterna om vad det kan vara som hänt mm

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
13 maj 2008
#19
Gå in till verkstaden och börja bli förbannad o hota med anmälan o sånt. Men kolla först upp med MRF. Tror du kan kolla på deras hemsida om firman är medlem hos dom. Gå på hårt! Kan komma upp till dig o hjälpa till! Blir så jävla förbannad på sånt där! Kunden har alltid rätt...  jovisst..

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

735 Inlägg
13 maj 2008
#20
I framtiden, dumpa bilmetro. Personligen har jag dålig erfarenhet av blg, falun och ludvika och jag är inte ensam vill jag lova. Många VAGägare här i trakten åker till Meka i Bjurs istället och inte bara för priset. Dom är mkt kunniga, auktoriserade på bl.a. AUDI, billiga(600 tim vs bilmetro 1100 timmen...) och framför allt MÅNA OM SINA KUNDER.
Dock är kundmottagarna i Falun MKT kunniga, särskillt bröderna, Daniel heter en av dom har jag för mig. Dom skulle jag ha dåligt samvete om jag smutskastade, kompetenta som fan!


Sök