3131
Sök

Studentbil sökes Uddevallatrakten?

6 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Hej Jag tar studenten i år i uddevalla och är lite jakt efter en student bil. Så hör gärna av mer bil pris mm...Jag är gärna ute efter lite nyare bilar gärna cab wink MVH sebastian

123 Inlägg
14 maj 2008
Prisklass?

6 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
schtunken skrev:
Prisklass?

Kom med förslag;)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 maj 2008
Om du med "studentbil" menar en bil som är billig i drift och du vill ha en cabbe så köp dig en Mazda Miata (AKA MX-5).

Dom är ungefär som vägreggade gokarts, förbannat roliga men som dom flesta andra japs så är dom billiga när det gäller soppa och jag tror inte att försäkringen bör vara allt för dyr heller tack vare den lilla motorn på 1.6L (tror jag iaf den var på dom vanliga Miatorna).

Tro nu inte att Miatan e slö bara för att det är en relativt liten motor, bilen är också liten och väger inte så mycket så dom hästar den har känns.

Finns en sport-version med 1.8L-motor men den är ju såklart dyrare, både i drift, inköp och försäkring.

Hoppa in på svenska miata-klubbens hemsida om du vill veta mer om Miatan.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

draminbil.nu
1 382 Inlägg
14 maj 2008
TBOC_Razor skrev:
Om du med "studentbil" menar en bil som är billig i drift och du vill ha en cabbe så köp dig en Mazda Miata (AKA MX-5).

Dom är ungefär som vägreggade gokarts, förbannat roliga men som dom flesta andra japs så är dom billiga när det gäller soppa och jag tror inte att försäkringen bör vara allt för dyr heller tack vare den lilla motorn på 1.6L (tror jag iaf den var på dom vanliga Miatorna).

Tro nu inte att Miatan e slö bara för att det är en relativt liten motor, bilen är också liten och väger inte så mycket så dom hästar den har känns.

Finns en sport-version med 1.8L-motor men den är ju såklart dyrare, både i drift, inköp och försäkring.

Tror han menar en bil att åka i på studenten wink

7 100 Inlägg
14 maj 2008
kan få hyra volvon för en billig peng tongue
närå,kolla på blocket,hittade några som dom hyrde ut smile
Senast redigerat av bmx (14 maj 2008)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

6 170 Inlägg
14 maj 2008
ludde__mannen skrev:
TBOC_Razor skrev:

Jo jag med men det sa han aldrig, "en studentbil" kan betyda många saker wink

Och dessutom fick jag ett fint tillfälle att lobba lite för en av mina favoritbilar tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
14 maj 2008
En studentbil i mina ögon är en nercabbad skitfin gammal jänkarglidare, eller nått åt det hållet.

6 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
ludde__mannen skrev:
TBOC_Razor skrev:

Presic tack wink

6 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
FL3JM skrev:
En studentbil i mina ögon är en nercabbad skitfin gammal jänkarglidare, eller nått åt det hållet.

hehe jag är lite ute efter nyare modeller helst hehe där har du min smak wink

987 Inlägg
14 maj 2008
Smedhult skrev:
köp en skitbil för 3-4 tusen o cabba skiten dan innan ni ska ut?

Vem fan vill åka något sånt rövhål ? hmm

i like it load

6 170 Inlägg
14 maj 2008
Smedhult skrev:
pippaaN skrev:
Smedhult skrev:

okej, alla kanske inte tycker om o skämma ut sej o ha dne fulaste o buckligaste bilen:p  ja skulle me glädje åka runt i en sån

Hahaha fan vad grymt, köp det där kortade jänke-skåpet och cabba fanskapet så kan ju halva klassen åka med cool

Glöm bara inte att rolla den gris-rosa först!!  tongue

(och ja, skulle jag ta studenten skulle jag med stoltheten i behåll sätta mig i den bilen och puttra runt smile )

LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
110 Inlägg
14 maj 2008
haha, stört coolt att ta en gammal sketen saab lr nått å styla upp med papp! tongue

Student 2008-. Lastbils chaufför

6 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
pippaaN skrev:
Smedhult skrev:

Inte jag wink

2 118 Inlägg
14 maj 2008
haha vi ska då "pimpa" en scania T143H med öppet flak big_smile hela klassen ska åka på flaket tongue

D.i.l.l.i.g.a.f

2 118 Inlägg
14 maj 2008
tror inte det är så många som har haft en sån som "studentbil" tongue

D.i.l.l.i.g.a.f

2 118 Inlägg
14 maj 2008
hehe låter kanon big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f

Team Erixzzon
54 Inlägg
14 maj 2008
sj så bire ingen tro ja ingen orka bry sig så ja skiter it:/

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
14 maj 2008
245 med kapade fjädrar bak, 5-6" utblås bak i rostfritt. tonade rutor, dekaler av alla slag,skyltar hit och dit.. Hänglås i två svetsade muttrar fram för dörrlåsning. kedja och hänglås bak för bagagelås. Svenska flaggan på taket. 4 extraljus och högtalare + massa björkar på takräcke, två par sprängda 6x9:or och 5,25" å sen en L5 12" på de.. Att tillägga är att den va i riktigt dåligt skick.. Alla dämpare och fjädrar va slut, bakaxeln va skit osv.   Och bäst av allt va Hollywood däcken som de skrek i varenda kurva av. Fan så kul vi hade..

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/578/large/2968-1978.jpg

Ett tips, köp en skitbil som ni kan både hoppa och slå isönder.. Finns ju inge roligare.. Sen veckan efter studenten så sålde vi den och förlorade 500 kr/man.. Helt klart värt de me tanke på att den va i dugligt skick när vi köpte den men skit när vi sålde den.. Hade den i 2 veckor tror ja..

Roligaste jag gjort nån gång big_smile big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

terazzi
14 maj 2008
Ni har ju asfeta bilar uppe hos er smile
borde inte va så svårt... men d finns ju nån sån sida där man kan kolla bilar till studenten.. nån som kan den?

Sök