Alla volvo är framhjulsdrivna. Förutom dom få som är fyrhjulsdrivna.
Så, JA. C30 är framhjulsdriven.
Jahaja.. trodde P1800,pv,duett,amazon,140,240,360,740,850,940 osv var bakhjulsdrivna men... 940 var även den sista bakhjulsdrivna modellen på volvo.. eller v70 awd kan man ställa in så dom är bakhjulsdrivna men det gills ju inte:cool:
Jahaja.. trodde P1800,pv,duett,amazon,140,240,360,740,850,940 osv var bakhjulsdrivna men... 940 var även den sista bakhjulsdrivna modellen på volvo.. eller v70 awd kan man ställa in så dom är bakhjulsdrivna men det gills ju inte:cool:
.. eller v70 awd kan man ställa in så dom är bakhjulsdrivna men det gills ju inte:cool:
Ställa in så dom är bakhjulsdrivna ? Du kan ALDRIG få en V70 AWD att driva enbart på bakhjulen såvida du inte bygger om bilen. Och det spelar ingen roll om det är den första urusla med viskokoppling eller dem nyare med haldex.
men som svar på frågan C30 är framhjulsdriven
Jasså, jag hade ingen aning om att 850n va bakhjulsdriven.
vad vill du veta ang c30? mer än drivningen? alla volvoar efter 900 serien är framhjulsdrivna. räknat från 800 bilarna o framåt finns ingen ny volvo som e bakhjulsdriven.
-98 kom sista Volvobilen som endast driver bak. Sen vad du anser är nytt vet jag ju inte..
Det började gå utför vid slutet av 60-talet. Då kom ju nymodigheten 140-serien...
Jag börjar gilla designen på C30:in. Kan bero på att den liknar den hemska P1800ES i bakluckan?
Den bakluckan är inte att leka med, hur man lyckades göra en sådan tabbe på en så i övrigt snygg bil är märkligt. Men visst, C30 är på nått konstigt sätt rätt snygg, men endå inte.. hmmm. knepig bil detdär
Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Den bakluckan är inte att leka med, hur man lyckades göra en sådan tabbe på en så i övrigt snygg bil är märkligt. Men visst, C30 är på nått konstigt sätt rätt snygg, men endå inte.. hmmm. knepig bil detdär
Dom ville väl prova något nytt genom att återanvända en idé från tidigt 70-tal? Men som sagt. Den har ju en annan målgrupp.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
herregud, tror ni jag är dum i huvet eller? Menade att dom började med FWD -92 eller nåt med 850 samt 400-serien. Sen är jag mycket medveten om att s90/v90 gjordes fram till -98. *suck*
herregud, tror ni jag är dum i huvet eller? Menade att dom började med FWD -92 eller nåt med 850 samt 400-serien. Sen är jag mycket medveten om att s90/v90 gjordes fram till -98. *suck*
Bättre att hålla tyst å prata i trådar som rör VW där blir inte folk vansinniga på en för de finns inget VW gymnasie, bara Volvo verka de som
Bättre att hålla tyst å prata i trådar som rör VW där blir inte folk vansinniga på en för de finns inget VW gymnasie, bara Volvo verka de som
Håller med dig. Så fort man bara säger nån skitgrej "volvo 740 har ju 4-bultade fälgar"..
Då går det ptja.. ca 3 minuter? Innan 13 pers är där och korrigerar. Ska nog bara hålla mig till VW. Fan så mycket trevligare folk