Tjo hejsan! Åkte upp till garaget och la ner lite tid på banfälgarna.. slipade dom lite lätt först och sedan på med spackel och sen slipade ner spacklet.. Så här såg de ut..
En av fälgarna..
Efter att jag slipat ner dom lite lätt.
På med spackel.
Efter att jag slipat ner spacklet.
Nu ska fälgarna iväg på pulver lack... vilken färg? Återstår o se!
Sen gick jag över till själva bilen..
Kopplade in boostcontrollern.. och all vakuum slang fixades i ordning så det är nu klart. Boostcontroller.. greddy
Sedan byggde jag dit ett fäste till oljekylen.. Blev riktigt bra. samt att de är mkt luft som kommer in. Oljekylen på plats
Satte dit audi emlemet med. Detta är bara för att se om oljekylen får sig rikligt med luft.
Skruvade dit bakkjolen och lyktorna.. ser helt Ok ut. Får se ifall man ska byta ut lyktorna eller ej.. kanske bygger om. Bak o lyktor på plats.
Det var vad som kunde dokumenteras o skrivas... Klart att man har pillat med mer grejer men det är små pill.
ABT har en som påminner om original men som går hela vägen ut på sidorna. Helt ok utseende och den gör nog minst lika mycket nytta som original (som ju sattes där just av nyttoskäl...)
tack matte.. har kollat lite på den vingen som är typ som org.. men så sätter man dit som en förlängning på själva vingen.. har du några kunskaper om de?
Japp precis den jag menade.. Den tycker jag väldigt mkt om..stilrent med. Var kan man handla dessa? Förutom TT shop som är svindyra! Du har koll på det här, nice!
på www.osirdesign.com kan du se alla åf världen runt. Finns några i tyskland. Inga är dock speciellt billiga, speciellt inte nu när kronan är så svag
På ebay finns då o då kopior från Polen i varierande (läs: sämre) kvalitet. Du verkar ju inte rädd för att spackla, så det kanske är ett alternativ. Billigare om inte annat
på www.osirdesign.com kan du se alla åf världen runt. Finns några i tyskland. Inga är dock speciellt billiga, speciellt inte nu när kronan är så svag
På ebay finns då o då kopior från Polen i varierande (läs: sämre) kvalitet. Du verkar ju inte rädd för att spackla, så det kanske är ett alternativ. Billigare om inte annat
Okej, tack.
Ingen kopia på vingen. Hellre väntar jag o köper en original som är vettig. Klart, spackel e niiiice!
Hm.. konstigt att pulverlackeraren inte reagerade över det.. måste kollas upp! tack!
vet ej vilken metod som används dock, är väl först när man använder ugn för att få lacken att härda som spacklet inte mår bra
Har pratat med han som äger lacken och som ska lacka de.. han sa det att det inte ska vara några prob. Återstår att se.. har sj jobbat inom pulverlack o vet att det blir väldigt varmt.