2241
Sök

är verkligen billighets-sportstolar så obekväma?

Avstängd
200 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
som topic, och jag menar dom som kostar 2495 på stylingbutiken

Thorssa
17 maj 2008
Jag har bara suttit i de som kostar 1995 men de går inte att sitta i. Är visserligen 194 cm men det går inte ens att åka fem minuter i dem.

1 311 Inlägg
17 maj 2008
nja, köpte två st fighter, är 198cm men det går att sitta i dem, dock inte för långresor tror jag, lite för snäv vilken mot ryggstödet, lite för dåligt svankstöd... nu får det bli evo3 smile

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Hmm.
17 maj 2008
Ja det är dem!! Satt i en bil med de stolarna i på en träff.
Satt i 3 minuter sen gick det inte mer, fy de var riktigt obekväma... jag e 185cm lång, 78kg.
Senast redigerat av Hmm. (17 maj 2008)

1 703 Inlägg
17 maj 2008
hey, påtal om billigt

http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDeta … @EQ=328008

995:- för en stol är rät överkomligt ju, "endast för långsamtgående fordon" passar ju rätt bra för många av garagets medlemmar wink

Hmm.
17 maj 2008
RACINGSTOL för långsamtgående fordon, hur fan har de tänkt...

9 108 Inlägg
17 maj 2008
Jag var tvungen att sitta med kudde i svanken när jag åkte med i polarens supra med billighets-stolar till Vallåkra i alla fall, fan vad ont det gjorde i ryggen.

12 086 Inlägg
17 maj 2008
Farsan har sånna här 3999kr fällbara sportstolar som säljs på diverse affärer, de är totalt värdelösa. Ok fina o titta på och vid första provsittningen så visst sitter man hyffsat stabilt. Men efter 15 min körning är man helt förstörd i ryggen.. Fifan för sportstolar i största allmänhet, jag vill sitta bekvämt, inte i en formgjuten plastskål med ratten uppkörd i hakan.

EDIT: Ska tilläggas att han köpte stolarna NYA från danmark för 1100kr fraktat! Det kallar jag bra affärer wink
Senast redigerat av JapMax (17 maj 2008)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
17 maj 2008
jag har ställbara stolar från Raidopower i datsun min, man sitter helt ok i dem, viktigaste är ju att kunna justera stolen vid långa körningar...

Thorssa
17 maj 2008
sir_daniel skrev:
jag har ställbara stolar från Raidopower i datsun min, man sitter helt ok i dem, viktigaste är ju att kunna justera stolen vid långa körningar...

Ja justerbara är ju ett måste! Förstår mig inte på de som köper stolar med fast rygg utan att prova in dem först så att de vet att de kommer sitta bra i dem.

1 661 Inlägg
17 maj 2008
Det bästa är att köpa riktigta stolar org från en sportbil. Då får du sköna justerbara stolar som är byggda för att sitta i och inte för att titta på.
mvh

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
17 maj 2008
Hardjim skrev:
Det bästa är att köpa riktigta stolar org från en sportbil. Då får du sköna justerbara stolar som är byggda för att sitta i och inte för att titta på.
mvh

japp, klart bästa, därför jag har honda S2000 stolar fram i skyline min smile

Hmm.
17 maj 2008
URC skrev:
Har sparco PRO ADV stolar i min, så riktigt klorent sköna! är ca 190/85kg. pris ca 5500:-st
Satt en sparco monaco i när bilen kom in till sverige, en riktig skitstol! ca 2000:-

Man brukar få vad man betalar för.

Ja, det kan man gott kalla för skön stol tongue. PRO ADV stolen alltså.

1 688 Inlägg
17 maj 2008
Hardjim skrev:
mvh

Ett av syfterna med sportstol försvinner ganska fort då, vikten e ju ganska hög på original-sportstolar roll
Men vist, man sitter ju bättre än i en vanlig Svensson-stol.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

4 571 Inlägg
17 maj 2008
Jag tycker komforten i alla "budgetstolar" jag testat har varit bra.
Dock känns de inte lika robusta och gedigna i konstruktionen.

Kan även tänka mig att dom inte är sköna och mjuka lika länge som märkesstolarna pga billigare material.

Thorssa
17 maj 2008
Losgard skrev:
Hardjim skrev:
mvh

Ett av syfterna med sportstol försvinner ganska fort då, vikten e ju ganska hög på original-sportstolar roll

Tyvärr så är det nog inte oftast vikten som är skälet till att folk byter till en sportstol. I de flesta fallen är det nog uteslutande för att de är snygga, många köper dem förstås också för att man ska sitta still.

Avstängd
200 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
ok, eftersom jag går hos gymnast för min rygg så är det kanske inget bra alternativ

men har ni några förslag på stolar som är snygga, sköna och billiga

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
17 maj 2008
SAAB 9000 Aero stolarna. Snygga, bekväma, och går kanske att hitta hyfsat billigt tongue.

Allt för den där jävla hatten!

8 156 Inlägg
17 maj 2008
Recaro-stolar från sportmodeller av Audi, BMW, Porsche och några till är riktigt sköna.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 661 Inlägg
18 maj 2008
Losgard skrev:
Hardjim skrev:
mvh

Ja, den är hög eftersom kvaliten är det viktigaste. Om ni jagar småkilon och inte tänker på er själva så är det bara att köpa det billigaste skiten ni kan hitta med låg vikt.

Sök