Hmm... har faktiskt tänkt på samma sak då min katalysator är sönder... Fast en ny universalkatalysator man bara svetsar på kostar ju bara 700kr. En kille pratade nått om nått man kan hälla i, kanske var det nått som hette kemetyl i tanken..? Närmaste etanolpump ligger 13 mil härifrån sååh...
Hmm... har faktiskt tänkt på samma sak då min katalysator är sönder... Fast en ny universalkatalysator man bara svetsar på kostar ju bara 700kr. En kille pratade nått om nått man kan hälla i, kanske var det nått som hette kemetyl i tanken..? Närmaste etanolpump ligger 13 mil härifrån sååh...
proivade med k-sprit en gång å bess gubben undrade varför jag hade högre värden nu än innan, hehe... illa
Mycket tveksamt, CO och HC värdena lär bli rätt högt över gränserna
Min 9000 hade 0,1 HC utan kat. Gränsvärde typ 3,5 elelr nåt
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX
en riktigt fräsch motor kan gå att få igenom utan katt. Men har man otur så kan dom knacka på katten och lyssna om den är rensad eller inte, blir typ tomt plåtigt ljud om den då.. det gjorde dom på min gamla BMW iallafall
Som sagt innan är det motorns skick och inte drivmedlet som avgör om man kan köra utan katt eller inte.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-