2489
Sök

Import från Finland

I <3 my Honda
483 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Jag ska import en bil från Finland som är svensåld i början. Vet ni vilka papper behöver jag för registerar här i Sverige igen?

1 688 Inlägg
18 maj 2008
Intressant, undra om du kan få den importerad, men ändå som svensksåld då den ursprungligen är såld i Sverige. Många frågor, få svar tongue

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

67 Inlägg
18 maj 2008
Måste va en speciell bil ? För bilar i Finland kostar mycket mera än i Sverige. yikes Men tyvärr kan ja inte svara på din fråga..tongue

I <3 my Honda
483 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Läst lite snabb på vv hemsida och det står att jag måster Ansökan om Ursprungskontroll (Fordonets registreringsbevis i original, Köpehandling, Trafikförsäkringsbevis) och sen boka tid hon SBP för registreringsbesiktningen. Räcker så?

Rocketdog
270 Inlägg
18 maj 2008
Här fins mycket att läsa:
http://www.vv.se/templates/page3____24580.aspx
borde svara på det mesta?

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.

I <3 my Honda
483 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
En fråga till:
Går det att import en bil nu och registrera den senare tips på vinter för att jag måster fixa lite till bilen först

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
19 maj 2008
Racing84 skrev:
En fråga till:
Går det att import en bil nu och registrera den senare tips på vinter för att jag måster fixa lite till bilen först

Du väljer helt själv när du vill registrera in fordonet. Men varför inte göra det på direkten? Man behöver ju inte sätta fordonet i trafik bara för att man reg. besiktigat den.

I <3 my Honda
483 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
Bilen ska får en omlack i annan färg. Om jag registrerar direkt och lacka bilen senare så kommer kosnad för ändra regitreringsbevis joo

782 Inlägg
19 maj 2008
jag har haft en polo som va svensksåld men hade vart i tyskland o vänt och enligt vägverket va det en import bil.

Sök