3390
Sök

HUr många har en Saab 93 2.0 T och hur nöja är ni med eran bil?

116 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Tagg3N skrev:
Jag tvättar min 1gång i veckan vanligtvis, ALDRIG i automaten dock.. Rost är vanligt på alla bilar.
Har kört min 2k mil sen december med en service på "att-göra-listan"..

Jasså varför inte det är det lätt att blinkis glasen åker bort och såna grejer menar du?

Konsult
1 247 Inlägg
18 maj 2008
Adamski skrev:
Tagg3N skrev:
Jag tvättar min 1gång i veckan vanligtvis, ALDRIG i automaten dock.. Rost är vanligt på alla bilar.

Jasså varför inte det är det lätt att blinkis glasen åker bort och såna grejer menar du?

Lacken får ta en hel del stryk om man kör regelbundet i tvättautomaten.. Det mesta blir ju repigt ..

116 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Såg nyss att det bara skiljer 3 hästar mellan Steg ett och Steg 2 hehe det var BJork skrev skulle jag kunna tro ..  Men alltså om man har Orginal 205 hästar och chippar blir det så här då?

Steg 1  42 hk
Steg 2  45 Hk
steg 3  63 HK
Senast redigerat av Adamski (18 maj 2008)

116 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Tagg3N skrev:
Adamski skrev:
Tagg3N skrev:

Lacken får ta en hel del stryk om man kör regelbundet i tvättautomaten.. Det mesta blir ju repigt ..

aa det skulle jag kunna tänka mig trycker på som fan gör de där stora borstarna .. Bättra köpa hem lite grejer och pilal lite tongue

Konsult
1 247 Inlägg
18 maj 2008
Adamski skrev:
Såg nyss att det bara skiljer 3 hästar mellan Steg ett och Steg 2 hehe det var BJork skrev skulle jag kunna tro ..  Men alltså om man har Orginal 205 hästar och gör ett steg ett chip blir der runt 40 mer hästar då  och steg 2 ger ännu mindre?

Ökningen blir mindre när stegen blir högre beroende på företag du chippar hos ..
Senast redigerat av Tagg3N (18 maj 2008)

116 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Tagg3N skrev:
Adamski skrev:
Såg nyss att det bara skiljer 3 hästar mellan Steg ett och Steg 2 hehe det var BJork skrev skulle jag kunna tro ..  Men alltså om man har Orginal 205 hästar och gör ett steg ett chip blir der runt 40 mer hästar då  och steg 2 ger ännu mindre?

Ökningen blir mindre när stegen blir högre beroende på företag du chippar hos ..

Aa såg det på Speedparts .. Men det finns säkert en marknad för Chipning med som tävlar lite  för att suga til sig kunder

OEM <3
6 957 Inlägg
18 maj 2008
Skulle satsa på ett Steg 2, dels för att de ger fin effekt sen att de ger fint ljud i bilen med lite
grövre rör under wink
Filter e ju beställt som du skrev sen så om du kan fixa ett 3" efter kat billigt av din polare så
behövs bara en uppgradering av boxen kostar t.ex. 6900kr med montering hos Speedparts smile

OEM <3

116 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
JUst det man får ett sportavgassytem med också inte helt fel aa precis . Men om man skulle sätta in detta då borde bilen höjas i värde ett snäpp om själva bilen i sig är fin .. haha fatta vad man akn lägga pengar på bilar haha big_smile

Har hört att de abra kopplar in en grej i motorn och ställer in lite grejer sen är det kalrt .. att man itne ens behöver greja i motorrummet det är sjukt hehe tekniken är inte dålig nuförtiden fast chippning kasnke ahr hunnit ett bra tag tongue

Konsult
1 247 Inlägg
18 maj 2008
Jag har 2 rör under bilen på 2,5" st.. Det brummar på rätt gött det också då det ger ett helt annat ljud mot en enkel pipa plus att det är så mycket snyggare wink Jag kommer gå till NordicUhr då deras mappning skiljer sig från t.ex. SpeedParts..

Mvh Kim

OEM <3
6 957 Inlägg
18 maj 2008
Adamski skrev:
JUst det man får ett sportavgassytem med också inte helt fel aa precis . Men om man skulle sätta in detta då borde bilen höjas i värde ett snäpp om själva bilen i sig är fin .. haha fatta vad man akn lägga pengar på bilar haha big_smile

Nja, när ja letar bil skiter ja i om de e 3" etc på.
Ser inget värde i sånt, detta gör inte en bilhandlare heller.

De e en dyr men finfin hobby, ja har lagt 30k+ på min å de e bara en bråkdel
jämtemot andra killar å tjejer här på Garaget tongue

OEM <3

116 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
aa Precis ne de tär jue hara hästar liksom man snackar om . Men för dem som vill styla lite och tävla lite hehe för det vill amn jue göra em som drar vem till exempel..   Ne först hade jag en ganska gamal bil den opeln och nu en Saab sen blir det en riktigt ny bil  när man ahr kört ett antal mil den får inte komma över 20 det är alldeles för mycket . Man vill liksom få något när man säljer sen ..

116 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Tagg3N skrev:
Jag har 2 rör under bilen på 2,5" st.. Det brummar på rätt gött det också då det ger ett helt annat ljud mot en enkel pipa plus att det är så mycket snyggare wink Jag kommer gå till NordicUhr då deras mappning skiljer sig från t.ex. SpeedParts..

Mvh Kim

Skulle vilja ha Double twin rör hehe big_smile aa det borde det göra tongue men om man har värsta basen så hör man inte något ljud hehe big_smile Syftar på mig själv nu hehe

Konsult
1 247 Inlägg
18 maj 2008
Min har rullat 22k mil och jag får inte ut mindre för den ändå. Allt beror ju på skick på bilen och att allt är bytt när det har varit dags och så. Svårare att sälja en bil som gått längre är det alltid men det betyder inte att du får mindre för den..

116 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
NE det är sant men de som vill köpa bil tänker typ så hehe men klart kör med farfars volvo nu och den har gått 38 000 mil och den har gått igenom varenda besiiktning så där ahr amn ett exempel att en bli kan rulla jakla långt ...:

1 217 Inlägg
19 maj 2008
eeh, jag la märke till en grej.. Du skriver 93 i rubriken och menar 9-3 i tråden.. Det skiljer ju bara typ 40-50 ÅR mellan dom:P  M a o, lägg till det där strecket i rubriken så slipper viktigpettrar som jag å klanka:P

835 Inlägg
19 maj 2008
Jag har en 02'a 185'a och är sjukt nöjd, men det ska in mer i bilen nu i juni smile

2 982 Inlägg
19 maj 2008
Bjork skrev:
Adamski skrev:
Det är en 99  en silver .  Aa känenr en från simonssportsystem han kan möjlitvis fixa ett avgassystem billigt .
aa då har man ungefär 280 häst eller? .. Aa det är klart det lär jue kosta enden .. Vad har du hittar på med din bil trimmat den lite eller?

Känner en i närheten som ahr steg tre och det är en aero och den bilen går som fan alltså men man kan undra hur länge allt annat hänger med i svängarna om man trimmar som fan.. hehe tongue

280 häst...? De e inte NFS underground nu...
vet inte va de e i 2.0t original men kanske en 250 "chiphästar"...

HAHAHAHAH!!!!!!!

76 Inlägg
19 maj 2008
jag:) skitnöjd big_smile

Konsult
1 247 Inlägg
19 maj 2008
Som tidigare nämnt så ändra topic wink Som du kanske märkt är det 100% av 9-3 ägarna i den här tråden som är nöjda. Helt enkelt ett bra och smidigt bilval.

/Kim

242 Inlägg
19 maj 2008
Kan väl tillägga att jag också är väldigt nöjd med min 9-3, har varit inom familjen sedan den köptes 2001 och airkonditionen är det ända som har gått sönder på den. Jädra fin bil är det smile

Sök