Väntar med spänning på att den blir färdig. Gillar små "raketbilar".
göööött ,D bevaka !!!
Och här kommer hjulmuttrarna som skall förhoppningsvis beställas i natt =P får c om Viktorsson lyckas med d omöjliga. köper två uppsättningar, ett par diskreta snygga och ett par lite mer skrikiga gröna.. om jag skulle må dåligt av dem så kan dem komma att säljas. säg till om ngn e intresserad
humm mjaaa. dem finns i M12 x 1.25 / 1.50 så dem finns nog inte i 1/2" om du har d. d e en annan gänga... fixa spacers me nya bultar.. då går d.. d e asså M- gänga, inte tum..
humm mjaaa. dem finns i M12 x 1.25 / 1.50 så dem finns nog inte i 1/2" om du har d. d e en annan gänga... fixa spacers me nya bultar.. då går d.. d e asså M- gänga, inte tum..
jag har 7/16" inte 1/2".. skit störande faktiskt, och dyrt tycker jag 600kr för ett set helt vanliga muttrar vad kostar dina high tech muttrar?
jag har 7/16" inte 1/2".. skit störande faktiskt, och dyrt tycker jag 600kr för ett set helt vanliga muttrar vad kostar dina high tech muttrar?
Dyrt o dyrt, hjulmuttrar brukar vara dyra som fan om man inte har en volvo 240 , som tur är har volvo 240 1/2" UNF samma som Mustang och då går 20 muttrar på 200kr Dessa "high tech" muttrar landar väll någon stans runt 700kr/satsen. Ganska billiga ändå. I mitt fall behöver jag 40st muttrar så de blir ändå inte billigt. 20st vanliga 1/2" UNF och 20st M12x1,5 då jag kommer att köra med spacers.
haha ,D tror d skulle sticka ut rätt najs... men bli d FÖR jävla jobbigt att kolla på så kommer jag köra med dem grå så =P
Lägger upp en bild på fälgarna me för skojs skull
dessa e typ... 18 " lr va d kan vara.. jag kommer ju köra med 15" men den e fan så mkt snyggare i 18 så får bli d 15" ser lite oproportionerlig typ... men d löser la saj
http://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/436349_3mg2th.jpg fundera på att slänga på denna... fundera i typ ett par minuter... kom på att den e FÖR JÄVLA stor.. den e ca 50cm hög.. en kompressor från en Volvo Pentamotor.. ingen som vill köpa !? till salu, helt ny
Grymt snygga! När ska du sparka igång kärran så vi får se lite film på gokarten?
tackar. jadu.. film på när den går finns ju redan men blir väl om två månader ca. VÄLDIGT mkt senare än vad jag hoppades på, men d sket ju sig me lacken så inte mkt att göra.. lika bra för då hinner jag spara ihop till fälgar me =P men d kommer d kommer
bilen kommer bli kanon ;D jag hade kört med dom gröna iaf ;D sjukt nice ;D finns det inga andra färger? blå eloxerat (stavningen tack HEJ) ??? Vad är det som krånglar med lacken nu då? gå dit med 10 lock öl till lackeraren ;D muta funkar alltid
bilen kommer bli kanon ;D jag hade kört med dom gröna iaf ;D sjukt nice ;D finns det inga andra färger? blå eloxerat (stavningen tack HEJ) ??? Vad är det som krånglar med lacken nu då? gå dit med 10 lock öl till lackeraren ;D muta funkar alltid
jajemän !! aa dem gröna e fan redigt snygga !! dessa muttrarna kan jag få hem i svart, boltgun, lila, orange, grönt, röd, svart/röd, titan/blå.. naa d e ju så att dem skall laga lackboxen så d hjälper fan inte att muta =P
Fick hem lite bröte idag. mestadels muttrar och skruvar till 16v-motorn, men mina pinbultar och lite annat e klart iaf. här kommer lite pix
snyggt som faaan ! kommer köra med dem i full längd. kommer sticka ut genom muttern. frächt ,)
skall dra in dem med kontramuttrar.. får ju ABSOLUT inte bli märken. speciellt inte på gängorna ,)
nya vs gamla. normalt sett sitter fjäderbenen med bult. men tycker muttrar e fan så mkt snyggare.. och d e lättare att få fast dem än att försöka hitta bulthålen
högersidan.
vänstaah
sen va d mest till motorn då som sagt. men najs äre !
jaha, sattsa på dom gråa då.. kanske blir lite mycket olika färger när du står still? jag vet inte.. men dom gröna va snyggast i sig.. men vi får väl se när du e klar ;D det är väl inte det största problemet nu liksom vilken färg på bultarna haha
jaha, sattsa på dom gråa då.. kanske blir lite mycket olika färger när du står still? jag vet inte.. men dom gröna va snyggast i sig.. men vi får väl se när du e klar ;D det är väl inte det största problemet nu liksom vilken färg på bultarna haha
fälgarna beställda, fanns inga varken hos grossisten i Sverige eller hemma hos OZ, så dem får nytillverka. nästa skeppning kommer hit i början på september. gött gött ! och i helgen händer d grejjer !!