2759
Sök

Registrera utländsk mopedbil i sverige!?

USAFORUM.SE
60 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Har precis tagit in en mopedbil från spanien till sverige, en diesledriven som är både skattefri samt besiktningsfri. Frågan är då , hur går man till väga och vad ska göras för att regga den i Sverige, man måste väl i allafall ha svenska regplåtar som vilken eu moped som helst?

tack så mycket på förhand

* Klåpare
1 718 Inlägg
20 maj 2008
§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 maj 2008
Gulmun skrev:
§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

Men en moped-bil är ju ändå inte samma sak som en moppe, jag vet ett flertal personer långt över 18 som kör mopedbil pga deras låga förbrukning.

Aja, har du rapporterat tråden till granskning ??  Om denna tråden är fel eller inte är ju något en moderator för bedömma.

Och BTT: Hör med VV vad dom säger, dom borde ju kunna hjälpa dig rätt snabbt smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

USAFORUM.SE
60 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
ber om ursäkt för detta. Har redan talat med vv. de var inte speciellt hjälpsamma med detta.
Jag är ju snarare närmare 40 och många med mig letar efter mopedbilar just eftersom soppan här hemma är tokdyr samt miljöpåverkan är nånting som berör oss alla och kommer att bli mer och mer aktuellt.
Senast redigerat av preppie (20 maj 2008)

Sök