2052
Sök

var dra in strömkabeln i kupén audi a3

50 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
#1
hej
hittar ingen väg att dra in strömmen till kupén från batteriet. finns ju inget blindlock, iaf inget ja hittar
ngn med audi a3 -97 som vet ?
tackar

16 197 Inlägg
21 maj 2008
#2
bara fram me borrmaskin smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

583 Inlägg
21 maj 2008
#3
kolla om du kan dra kabel med el kabeln för kupé fläkten. funka för min polare
Senast redigerat av bengan87 (21 maj 2008)


Fotograf
191 Inlägg
22 maj 2008
#4
det borde va i samma som min, på höger sida så har du en kabelskena där dem flesta kablarna som går inifrån motorrummet till kupen. bara ta bort luftfilterboxen lossa locket till skenan och sen får du ta bort plasten som sitter under rutan. den lossar du genom att ta bort torkarbladen, sen sitter den rätt hårt med clips. sen under den ser du en liten låda, som det finns en hål ledigt som går in under ratten, sen är det bara det enkla kvar dra den bak till skuffen.

hoppas detta hjälpte annars får jag knäppa några kort så att du vet.


50 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
#5
oj det lät inte så bara, men varför troru att det är lika som på din skiljer sig väl en del mellan bilar. lr menaru inte din seat?
va invecklat det var då, i golfen vare bara att peta igenom en gummitätning så var man inne smile
ska testa i helgen om ja klarar av det!
tack för hjälpen , annars får ja fråga om mer tips igen då

497 Inlägg
22 maj 2008
#6
jag har djort det på min a3a det ända du kan göra igenkligen e fram med borrmaskinen och hitta ett lämpligt ställe att borra på:P


1 302 Inlägg
23 maj 2008
#7
Öppnar du där styrboxen sitter så är det bara att hissa ner sladden där, är öppet hela vägen sedan så ska du lossa kåpan vid pedalerna så har du fått in kabeln i kupen funkade på min A4a sp det kanske funkar på din bil också.


733 Inlägg
23 maj 2008
#8
på min kompis a3 -99 borrade vi hål typ bredvis gaswiren nere vid fötterna... problemet e ju sen att man helst ska täta men det funka bra att göra så... var mycket ledig plats bakom där vi borrade så att inget skulle gå sönder..
M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

50 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#9
borra ni innifrån och ut lr tvärtom?

Besserwisser
56 Inlägg
25 maj 2008
#10
Jag drog in en strömkabel i en Audi A3 -97 för några år sedan, jag gjorde som många andra har sagt, kolla under locket på styrboxen, där går det att få ner kabeln på både A4 och A3. Styrboxen sitter närmast rutan på förarsidan under huven. Har för mig att locket sitter fast med några skruvar.

Tyskstuk.se
630 Inlägg
25 maj 2008
#11
Jag plockade bort kåpan vid pedalerna och hittade en genomföring vid gaspedalen. Fick bara pilla bort gummipluggen som vanligt o kasta igenom kabeln smile kör även slangen för laddtrycket den vägen


497 Inlägg
25 maj 2008
#12
vi borrade inneifrån



Sök