Nu har jag lagt glasfibermatta 600 g/m2 på insidan av klädseln där bak... Var lite klottigt... Det blev ett lager över hela och två lager närmast högtalarhålen...
Skurit en bit glasfibermatta till lämplig storlek med hjälp av mattkniv...
Nä, inte egentligen... Bara att blanda harts och härdare (förhållande 100:1,5) och sen pensla på ytan som glasfibermattan ska läggas på, sedan lägger man på mattan och tillsist penslar man på rikligt med harts-härdare-blandningen...
Fixade till bakre diskanthållarna just... Kapade bort originaldiskanten med en dremel så att jag kan lägga dit Hifonicsdiskanten istället...
Riktigt fin golf du har skaffat dig Kommer följa denna tråden
Tackar!
NU ska jag gå ut och fixa stereon... Den ha det felet att alla radiokanaler försvinner ur minnet när man stänger av bilen... Jobbigt att varje gång söka efter alla kanaler... Farsan sa iaf att det bara var att koppla om en kabel så är det fixat...
Det ser ut som att du inte har blött mattan tillräckligt. Allt det vita på dörrsidorna är glasfiber som inte har tagit åt sig plasten tillräckligt och kommer därför vara betydligt svagare där. Nu kanske det inte spelar så stor roll på just dessa, men kan ju va bra att tänka på i framtiden...
Har läst igenom hela tråden nu och kan inte säga annat än att den blir skitbra, kalasfina fälgar med Får man fråga vart du köpt Högtalarna / Basen som loggan lyser blått på? Och vad kostade dom?
Senast redigerat av Sickan_ (1 mars 2009)
Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
Det ser ut som att du inte har blött mattan tillräckligt. Allt det vita på dörrsidorna är glasfiber som inte har tagit åt sig plasten tillräckligt och kommer därför vara betydligt svagare där. Nu kanske det inte spelar så stor roll på just dessa, men kan ju va bra att tänka på i framtiden...
Jep, det stämmer... Hade blandat lite för lite harts och härdare åt mej... Men som du säger, just i det här fallet har det ingen betydelse... Dessutom är de vita områdena styvare än dom ser ut att vara för jag blötte paffen med blandning ganska ordentligt före jag lade på glasfibermattan... Då framdörrarna ska fixas ska jag iaf vara säker på att jag har tillräckligt med harts och härdare!
Har läst igenom hela tråden nu och kan inte säga annat än att den blir skitbra, kalasfina fälgar med Får man fråga vart du köpt Högtalarna / Basen som loggan lyser blått på? Och vad kostade dom?
Tackar!
Högtalarkitten är av märket Hifonics... Beställde dom från www.kitupiikki.net men dom levererar bara till Finland... De kostade 139 euro/kit... Basen är beställd från samma ställe och är en Pioneer, men den har ingenting som lyser blått...
Du kan ju testa googla på "Hifonics" och se vad det finns för återförsäljare i Sverige...
Tackar!
Högtalarkitten är av märket Hifonics... Beställde dom från www.kitupiikki.net men dom levererar bara till Finland... De kostade 139 euro/kit... Basen är beställd från samma ställe och är en Pioneer, men den har ingenting som lyser blått...
Du kan ju testa googla på "Hifonics" och se vad det finns för återförsäljare i Sverige...
Okej, tack så mycket. Ska kolla upp det
Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
Nu är problemet med stereon som inte rymtes på sin plats löst! RCA-kablarna tog i luftkanalen bakom stereon jag tog varmluftspistolen och formade om luftkanalen lite! Vidare snyggt blev det ju inte men det fyllde sin funktion!
Sen så drog jag USB-kabeln, som kommer från baksidan på stereon, till handsfacket...
Var idag och hämtade materialet som baslådan ska byggas av! Det blev att köra 70 km (enkel resa) för att få tag på 21 mm björkfanér som inte kostade skjortan, men det var det värt! Betalade 20 euro för skivan, en större återförsäljare här i stan skulle ha 160(!) euro för en motsvarande skiva...