Bakslag! Fick lämna in 4-kanaliga steget på reparation i fredags, det kom inget ljud via en kanal... Garantin täcker iaf reparationskostnaderna men det skulle ta ca två veckor innan jag får tillbaka det eftersom det måste skickas till importören i Helsingfors...
Har iaf tid att börja bygga baslådan nu småningom...
Du har mer och mer otur under projektet Men det är lika bra att du lämnade in steget på reparation. Självklart ska det gå på garanti. Skulle vara konstigt annars om det inte gick på garanti. Fortsätt med projkektet och se till att GTI:n blir klar till Bug Run
//CarpeDiem
Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :) Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Idag skulle jag och farsan göra ett försök med att valsa skärmarna, men det blev inte mycket mer än ett försök... Skärmrullaren behäver nämligen modifieras lite ännu...
Började istället på baslådan... Här kommer lite bilder...
Tog bort plastskärmarna och innerskärmen...
Konstaterade att det inte skulle gå... Det vita hjulet kom för långt in i hjulhuset...
Har suttit och kollat igenom projektet nu! Du har verkligen lyckats bra med bilens utsida den ser grym ut. Ska bli skoj att följa fortsättningen av ljudbygget nu.
Fy faaan så frääsh bilen din är!! ;D Jag har kollat på corner splitters jag med, det blir brutalt mycke snyggare med en fin o clean front Men vad är de för lite kjol du har hram? Är de från vr6 eller nå?
Har suttit och kollat igenom projektet nu! Du har verkligen lyckats bra med bilens utsida den ser grym ut. Ska bli skoj att följa fortsättningen av ljudbygget nu.
Tackar! Fortsättning på bygget följer troligtvis först på måndag...
AlexanderOhman skrev:
Fy faaan så frääsh bilen din är!! ;D Jag har kollat på corner splitters jag med, det blir brutalt mycke snyggare med en fin o clean front Men vad är de för lite kjol du har hram? Är de från vr6 eller nå?
Tack ska du ha... Du har rätt, läppen jag har fram är den s.k. "VR6-läppen"... Fast den sitter ju också original på GTI:n 1992-95 typ...
Baslådan... Tror den får en nettovolym på 41-42 liter någonting...
Det går åt en hel del skruvar... Är 3-4 cm mellan skruvarna...
Så här kommer det ungefär att börja se ut i bagageutrymmet sen...
Slutstegen och kondensatorn kommer att sänkas ned i bottenplattan och sedan ska det läggas en till fanérplatta ovanpå som fungerar som golv... Sen kommer det väl lite plexi också så att man ser sakerna...
Är det inte lite onödigt med så många skruv? Det är väl ändå limmet som håller ihop lådan? Eller jag kanske har fel. Rätta mig gärna isf.
Limmet håller inte tillräckligt bra, du vet att det blir ett grymt tryck i lådan som förändras hela tiden. Måste skruva ordentligt med för att få det ordentligt
Faan va gutt TS85! diggar verkligen stuket på din bil!
Tack allihop för alla uppmuntrande kommentarer! Det ger inspiration...
_DamnIt skrev:
Allansson skrev:
Är det inte lite onödigt med så många skruv? Det är väl ändå limmet som håller ihop lådan? Eller jag kanske har fel. Rätta mig gärna isf.
Limmet håller inte tillräckligt bra, du vet att det blir ett grymt tryck i lådan som förändras hela tiden. Måste skruva ordentligt med för att få det ordentligt
Detta är mitt första ljudbygge och första gången jag bygger en baslåda så någon direkt erfarenhet har jag inte men jag tror _DamnIt gav ett ganska bra svar angående skruvarna... Mitt resonemang var att hellre för många skruvar än för få! Skruvar kostar ju ändå ingenting och man vill ju inte att lådan ska vackla ihop när man höjer lite på volymen...
I helgen gick mitt avlopp av efter främre ljuddämparen, föga överraskande var det rost som var boven i dramat! Så idag blev avgassystem förnyat från katalysatorn till bakre ljuddämparn och tändstiften byttes...
Främre ljuddämparen, köpt på Motonet och är lite mindre än VAGs original...
Två nya framläppar! Förhoppningsvis håller nästa lite längre än en dag!
Fortsatte även lite på ljudbygget...
Fixade dit högtalarterminalen i sidan på lådan... Bakväggen på lådan är ännu inte utsågad...
Baksidan... Här ska det tätas sen... Har ännu inte limmat eller tätat någonstans...
Passade även på att måla sidoklädseln i bagaget svart så att det ska matcha MDS-mattan som bygget ska kläs med sen... Ser lite grått ut på bilden pga blixten men i verkligheten är det svart...