Vad för sorts bromsskivor och belägg blir det och vad kostade kalaset? Ska du byta bara fram eller blir det bak också?
Det blev Fremax skivor och Ferrodo belägg till alla fyra hörn... 235 euro kostade kalaset... Kan lägga opp bilder sen...
Har inte blivit mycket uppdateras på sistone... Har inte riktigt tid och ork när man jobbar på bilen all sin lediga tid nu just för att få den så färdig som möjligt till Bug Run... Senast efter Bug Run kommer det en massa bilder...
Fick iaf igång stereoanläggningen igår! Den sparkade på helt okej!
Haha, förstod nästan att du inte har haft tid att uppdatera projektet på ett tag Som jag skrev innan så får du rappa på om du ska hinna med Bug Run som börjar på torsdag eller fredag
Kul att du fick igång stereoanläggningen Skulle du inte kunna filma och lägga upp det här på projekttråden?
//CarpeDiem
Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :) Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Det har stått stilla ett tag här men nu kommer lite bilder på vad som åstadkoms veckan före Bug Run...
Bottenplattan målad med sprayburk... Man tager vad man haver så det blev tre olika färger! Mattsvart, blanksvart och black magic pearl (samma som på bilen)... Bottenplattan kommer ju ändå knappt att synas sen...
Det blev lite trångt med röret men det gick...
Någonting för IKEA att satsa på? Baslådebyggsats...
Det gick åt en hel del skruvar... 124 stycken tror jag det blev...
Lådan tätad och dämpad... Dämpade med 3mm självhäftande skumgummimatta...
Lådan klädd med filt från MDS...
Talspolarna parallellkopplade till 2 Ohm...
Lådan färdig...
Nu ska allting ikopplas! Lättare sagt än gjort då det var så trångt för kablarna överallt...
Här är skivan som kommer ovanpå alltihop sen, har just sågat ut hålen för plexiskivorna... Här har skivorna skyddsfilm på ännu så dom ser lite gröna ut...
Så här började det se ut... Får nog vara nöjd med resultatet med tanke på att det var mitt första bygge... Och det låter bra också, iaf i mina öron...
Ungefär så här ser det ut på natten... Dålig bild och plexiskivorna fattas... Ska göra belysningen lite bättre senare...
Under golvskivan ser det ut på det här viset...
Bromsarna byttes också innan avfärden mot Mantorp på torsdageftermiddag... Det var lite stressigt, färgen som jag målat bromsoken hade inte hunnit torka innan vi skulle montera nya skivorna och klossarna så den blev lite utsmetad, måste ta och måla om i något skede... Som sagt, väldigt stressigt, ännu två timmar före avfärd stod bilen upphissad i garaget utan hjul... Så tyvärr hann jag inte sänka den så mycket som jag skulle ha viljat... Så den var lite onödigt hög på Bug Run... Men det är fixat nu!
Skivorna fram...
Skivorna bak...
Bilen två timmar före avfärd mot Mantorp...
Den hann bli klar... Eller iaf så klar att man kunde köra med den... Tyvärr uteblev vaxning och polering pga tidsbrist...
Det var allt för den här gången! Ska ställa in ljudet då jag har tid, har inte hunnit göra det ännu... Sen måste jag skaffa längre hjulbultar bak så jag får på 8 mm spacers...
Dock måste jag påpeka att antalet skruvar var i ovankant och kan faktiskt försämra fogarna. En skruv vid varje dm brukar jag gå efter... MINIMALT avstånd. Skruvarna är ju bara till för att hålla ihop lådan medans limmet torkar...och det är limmet som håller ihop fogen, INTE skruvarna
Tack för alla positiva kommentarer! Ska försöka få upp en liten filmsnutt på ljudet, fast det låter skit på då man filmar med digikamera... Fast det ger kanske ett bättre smakprov av bygget än bara foton iaf...
Lonefox skrev:
Snyggt upplagt i skuffen.
Dock måste jag påpeka att antalet skruvar var i ovankant och kan faktiskt försämra fogarna. En skruv vid varje dm brukar jag gå efter... MINIMALT avstånd. Skruvarna är ju bara till för att hålla ihop lådan medans limmet torkar...och det är limmet som håller ihop fogen, INTE skruvarna
Tackar!
Jo, du har rätt, det blev kanske ett par onödiga skruvar... Fast i Rockford Fosgates lådbyggarguide stod det att det skulle vara högst 3 inch (alltså 7,5 cm) mellan skruvarna... När jag fäste dom första skivorna i varann hade jag läst fel och fått det till 3 cm... Så därför är skruvarna lite onödigt tätt på vissa kanter...
Hur går det med projektet? Jag väntar på en uppdatering ju Förstår att ekonomin sätter stopp ifall du inte har gjort nåt på 1 månad men du har förändrat GTI:n rejält Bra jobbat
//CarpeDiem
Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :) Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)