Tjenna. Jag är ute efter min första bil och har tittat på lite olika crx'or. Har hittat en relativt billigt här i stan, dock så har den massa rost i plåten. Den har gått igenom besiktningen utan anmärkningar, det är rosten som spökar, därav det billig priset.
Grejen är att jag är näst intill okunnig vad gäller rostlagning. Har en styvfarsa som e ganska haj på det, men i och med att han jobbar i sommar så anar jag att jag kommer få stå för detta själv. Nu är min fråga till er; är det svårt att lära sig laga rost, samt laga rost på en sådan bil? Det är mest runt bakskärmarna, men även på andra ställen.
Min plan är att laga all rost parallelt med att jag jobbar i sommar, köpa mig ett kjolpacket, slipa ner bilen och lacka om den helt i ny kulör (nuvarande rost/svart ;D). Jag har garage, verktyg o grejer, men kunskapen lackar
Tror ni jag kan klara av det och lära mig, eller ska jag forsätta leta efter en rostfri bil i runt 10.000krs klassen? Känns som om dessa inte existerar. Har iofs en handfull kompisar som gått fordon som inte bör vara omöjliga att få hjälp av om det krisar, hehe.
tacksam för svar