2759
Sök

Ljudanläggning mellan 20-30k!

26 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
Tjena, om ni har tråkigt så kan ni väl plocka ihop en ljudanläggning mellan 20-30k, det ska vara till en seat leon, vad skulle ni köra med för basar m.m?

Team Autohifi!
865 Inlägg
23 maj 2008
Jag tror att det är enklare för något att hjälpa dig om du skriver vilken typ av anläggning du söker?
Hi-fi eller SPL?
Samt vad som ska ingå? -behöver du stereo, kablar, osv.....

733 Inlägg
23 maj 2008
om du vill spela högt ta två stora sinus steg (3000 watt styck) eller fyra 1500 watts sinus steg. sen ta två rejäla 15" basar.. exempelvis re 15sx" eller 4 lagom saftiga tolvor typ kicker L7... stegen får du för runt 9000 kr tsm.. sen basarna hade jag lagt 10.000-15.000 på... du kan du pumpa bra.. sen ett hyfsat 4-kanalsteg att driva framsystem med plus huvudenhet, kablar, material.... sen är det bara att börja bygga
M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

26 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
MrCalle skrev:
Jag tror att det är enklare för något att hjälpa dig om du skriver vilken typ av anläggning du söker?
Hi-fi eller SPL?
Samt vad som ska ingå? -behöver du stereo, kablar, osv.....

Det är ju sant, Den ska spela Rock/metal, och sen kanske lite dunka dunka smile, och det ska vara allt som ska ingå kablar m.m!
Senast redigerat av _Ericsson_ (23 maj 2008)

26 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
jonash skrev:
_Ericsson_ skrev:
Tjena, om ni har tråkigt så kan ni väl plocka ihop en ljudanläggning mellan 20-30k, det ska vara till en seat leon, vad skulle ni köra med för basar m.m?

Du kan få köpa hela min, då har du en som vann SM förra året i just den prisklassen och som passar i den bilen wink

mvh Jonas
Ps. Jag skämtar inte, den e till salu.

Oj det lät inte helt fel, lust å skicka lite bilder på det?

terazzi
23 maj 2008
Lämna in hos BRL wink

26 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
terazzi skrev:
Lämna in hos BRL wink

Vill helst bygga det själv så man får lite erfarenhet tongue

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
23 maj 2008
Tycker du ska slå en signal till Tonny på Ljudbyggaren i Helsingborg, han e grymt duktig på att plocka ihop paket som spelar kalas...oxå säljer han inget skräp....

Lycka till...

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

26 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
busfabror skrev:
Tycker du ska slå en signal till Tonny på Ljudbyggaren i Helsingborg, han e grymt duktig på att plocka ihop paket som spelar kalas...oxå säljer han inget skräp....

Lycka till...

Okej, det låter bra, har du ngt nummer till han?

260 Inlägg
23 maj 2008
Eller varför inte kolla på DD's sortiment då dom har ju både för normale svensson o för den extreme,,så det finns ju prisklasser för alla där..
På hur sätt vill du spela med anläggningen?

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

26 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
Black-Angel skrev:
Eller varför inte kolla på DD's sortiment då dom har ju både för normale svensson o för den extreme,,så det finns ju prisklasser för alla där..
På hur sätt vill du spela med anläggningen?

Okej, vad är det för hemsida dit då?, jag ska spela Rock/metal på hög nivå, sen kanske lite Disco m.m!

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
23 maj 2008
_Ericsson_ skrev:
busfabror skrev:

Lycka till...

Ljudbyggaren Helsingborg 042-164750
www.ljudbyggaren.se

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

26 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
busfabror skrev:
_Ericsson_ skrev:
busfabror skrev:

Lycka till...

Ljudbyggaren Helsingborg 042-164750
www.ljudbyggaren.se

Tackar så mkt big_smile

trucken
563 Inlägg
23 maj 2008
ska manvälja bör man ha någon serös och som har kunskap-båda av hans produkter och hur de funkar och det har ljudbyggaren...inte konstigt vi blev årets ljudteam-07

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

260 Inlägg
23 maj 2008

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
24 maj 2008
_Ericsson_ skrev:
jonash skrev:
_Ericsson_ skrev:

Du kan få köpa hela min, då har du en som vann SM förra året i just den prisklassen och som passar i den bilen wink

mvh Jonas
Ps. Jag skämtar inte, den e till salu.

Oj det lät inte helt fel, lust å skicka lite bilder på det?

Jag har ont om bilder, men kan ta några om du vill. Det jag kan säga är att Instrumentbrädan är helt ombygd, i den sitter 5.25tummare och den är klädd i Alcantara. (för bästa ljud). Den vann SM2006 och nu 2007. I a-stolparna sitter det banddiskanter. A-stolparna är klädda i svart skinn. Kan man med fördel klä i Alcantara med om man vill.

I handskfacket sitter en 10tummare, men jag anar att du kanske skulle vilja ha nåt annat (mer) så där skulle jag föreslå att du bygger en låda i bagaget.

I mitt bagage finns endast slutstegsracket samt processorn. Jag har ett par bilder på det här på Garaget. Slutstegsracket är gjort på sånt sätt att du faktiskt kan behålla reservhjulet om du skulle vilja! Det går att vika upp.

Ja det är väl i korta drag vad det innehåller.

Jag har ju rätt mycket specifik Leon-kunskap, så du kan fråga på om du vill. Skulle du prata med Nonne på Ljudbygagren så är han ju även ÅF för de produkterna som jag representerar i Sverige, så då kommer du kunna få extremt mycket bra och kompetent hjälp. Bättre än någon annan här på Garaget vågar jag faktiskt påstå (i och med att jag också har just den bilen du skall bygga i)

mvh Jonas
Senast redigerat av jonash (24 maj 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
24 maj 2008
Det går även bra att kontakta oss. Vi slår oss inte för bröstet på forumen även om vi byggt Europas bästa billjud! Tror ingen kommer göra om det vi gjort med BMWn nämligen bli Sm mästare, Best of sound sverige, Europamästare och Best of sound i hela europa under samma år.

Det finns många seriösa butiker i landet och alla är inte insnöade på Sasca.
En bra butik lyssnar på kundens behov och sätter ihop ett paket efter önskemålen. Inte tvärtom som många gör.

Team Autohifi!
865 Inlägg
24 maj 2008
Roger-T skrev:
En bra butik lyssnar på kundens behov och sätter ihop ett paket efter önskemålen. Inte tvärtom som många gör.

Så rätt sagt!
Håller med fullt ut!

2 911 Inlägg
24 maj 2008
MrCalle skrev:
Roger-T skrev:

Så rätt sagt!
Håller med fullt ut!

Kan inte annat än hålla med jag också...

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
24 maj 2008
Roger-T skrev:
Det går även bra att kontakta oss. Vi slår oss inte för bröstet på forumen även om vi byggt Europas bästa billjud! Tror ingen kommer göra om det vi gjort med BMWn nämligen bli Sm mästare, Best of sound sverige, Europamästare och Best of sound i hela europa under samma år.

Det roger försöker säga är att man kan kontakta ljudstudion.se om man vill ha den kompetens han beskriver.
Men som sagt det finns fler men inte med lika stor meritlista som roger.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Sök