3114
Sök

inget laddtryck v8 dubbelturbo

116 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
#1
har skruvat på 2 turboaggregat på jänkebilen men nu lyckas ja inte få nå laddtryck. mätaren rör sig under tryck men jag kommer aldrig upp till noll. inte ens när jag åker med full belastning går den upp till noll. jag har kollat att alla skarver och sånt är täta. avgassystemet är helt tätt innan turbon. finns oljetryck in och olja rinner tillbaka i returen. jag pluggade wastgate (extern) hålet så den kunde ladda fritt men inget hände. den snurrar inte på tomgång men börjar snurra när ja gasar. svårt att såga hur mycket dom snurrar men det börjar aldrig vina om aggregaten.

nån som har några ideer för ja har slut på ideer

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

1 058 Inlägg
24 maj 2008
#2
ingen wastegate som hängt sig? tillräckligt grova rör efter turbon? inga tvärböjar eller annant konstigt? annars vette fan.. borde ju ladda tycker man, eller iaf komma till 0..
Senast redigerat av vw_performance (24 maj 2008)

PoLoud =D

Vw trimmare
2 995 Inlägg
24 maj 2008
#3
kör med samma agg höll du i turbinen(erna) innan du byggde oljetryck för om dom inte orkar snurra på tomgången låter det som kassa lager och som att dina turbiner inte får upp tillräcklig fart för att orka bygga laddtryck...

en sak till:

du är säker på att du kopplat mätaren rätt? och även som föregående talar sa att det inte blir tvärstopp bakom turbosarna.
Senast redigerat av MeloveGolf (24 maj 2008)


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 maj 2008
#4
Aggregaten är inte så små att de inte orkar leverera mer än vad motorn orkar suga i sig?
Var fick du tag i aggregaten? Är det samma sak med båda 2?


116 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
#5
jag har tretums rör direkt efter grenrören inga tvära böjjar alls. även efter är det fult blås motorn går inge tungt som den borde göra om det stryper någonstanns.  jag pluggade wastgate hålen så det sitter ingen alls just nu bara för att prova så nu ska dom ladda fullt. även om mätaren är trasig eller felkopplad så borde dom ju bygga tryck men blir aldrig någon skillnad att köra bilen. hörs inget vinljud och dumparna släpper aldrig. jag kände på turbinhjulen och dom snurrade ganska lätt. svårt att förklara. man kände inget motstånd när man snurrade dom med fingret men dom gick inte så lätt att dom snurrade om man skulle blåsa på dom.

mera ideer

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

Vw trimmare
2 995 Inlägg
24 maj 2008
#6
bumpe skrev:
Aggregaten är inte så små att de inte orkar leverera mer än vad motorn orkar suga i sig?
Var fick du tag i aggregaten? Är det samma sak med båda 2?

380hk stycket ska hans agg klara så det borde hända saker....


116 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
#7
bumpe skrev:
Aggregaten är inte så små att de inte orkar leverera mer än vad motorn orkar suga i sig?
Var fick du tag i aggregaten? Är det samma sak med båda 2?

aggregaten ska räcka till
japp samma sak med båda dom arbetar lika mycket/lite

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

116 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
#8
aggregaten kommer från cm-racing

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
116 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
#10
japp dumparna är täta skulle märkas om dom släppte ut 2 turbos luft som går för fullt utan wastgate cool

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

Sidledesförare
268 Inlägg
24 maj 2008
#11
Hur ser grenröret egentligen ut och hur jävla bombsäker är du på att det inte läker någontstans? Det krävs inte mycket för att laddtrycket skall utebli. Du bör ju ha nog mycket voima för att sätta snurr på dem med den motorn.

Man vet aldrig, före man vet

116 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
#12
jag tar bilder ikväll och lägger upp. grenrören är vända uppåt istället sen är det helsvetsat till turbon (sitter framför motorn högt upp) när motorn är kall kan man spreja läcksökare på dom om man sen tittar direkt när motorn startas. där är det tätt. luft rören från aggregaten är även dom sprejade med läcksökare det är tätt ända till förgasaren. sprejat dumpar där är det tätt.
så ganska säker är ja ändå att inget läcker.
jag provade gasa till 6000 varv (det är max vad motorn klarar) när ja åkte och jag provade att bromsa samtidigt som man körde så motorn fick jobba jag lyckades aldrig få nå laddtryck. tyckes ja borde få något iallafall eller?

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 maj 2008
#13
Stämmer matchportningen när du vänt dem? Hur e kollektorn byggd? Vilken pulsföljd?


116 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
#14
grenrör är block huggers headers (inge hemsmide) där är alla primärrör lika långa kollektor satt redan på dom sen var det "bara" (efter att ha byggt om motorfästen och fjädertornen) att vända dom uppochner och bygga vidare framåt

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
24 maj 2008
#15
Kopplat turbon fel så avgaserna går in i maskin kanske tongue   värkar vara lite knäppt de där faktiskt


116 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
#16
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59443/354338_s0bq8d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59443/354340_yjd7im.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/59443/354343_kt9d1g.jpg




https://www1.garaget.org/gallery/archive/59443/354348_4hafz4.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/59443/354350_x2gkvl.jpg

så här ser det ut ungefär

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
24 maj 2008
#17
Jag undrar lite om de int kan vara så att du har turbon för långt bort att avgaserna hinner bromsas in fö mycket innan dom kommer till turbon.....E ju lite lång sökt men....


349 Inlägg
24 maj 2008
#18
Toffe10 skrev:
Jag undrar lite om de int kan vara så att du har turbon för långt bort att avgaserna hinner bromsas in fö mycket innan dom kommer till turbon.....E ju lite lång sökt men....

men avgaserna försvinner ju inte direkt dom måste ju ut och ända vägen är ju förbi turbon så det lär det ju inte vara

1 661 Inlägg
24 maj 2008
#19
Jävlar ser coolt ut!
Möts båda turbosarna i ICn eller har har du 2st IC?

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
24 maj 2008
#20
tommie87 skrev:
Toffe10 skrev:
Jag undrar lite om de int kan vara så att du har turbon för långt bort att avgaserna hinner bromsas in fö mycket innan dom kommer till turbon.....E ju lite lång sökt men....

men avgaserna försvinner ju inte direkt dom måste ju ut och ända vägen är ju förbi turbon så det lär det ju inte vara

Nej dom försvinner ju inte men dom har ju int lika mycke energi kvar som om dom sku va närmare, men kom på nu att de finns dom som sätter turbo i slutet av avgassytemet för att slippa värmen som bildas o dom värkar ju inte ha någe problem så de e knappast de....



Sök