3980
Sök

inget laddtryck v8 dubbelturbo

956 Inlägg
24 maj 2008
#21
har tyvär inget att komma till hjälp med, men måste säga att bilen din var grym förut och nu är den definitivt inte sämre. big_smile

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

116 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
#22
Hardjim skrev:
Jävlar ser coolt ut!
Möts båda turbosarna i ICn eller har har du 2st IC?

båda möts i samma intercooler. om man titar riktigt noga så sitter det en i fronten:P:wink jo det ska nog bli fränt och lite udda men det pyser viner och händer alldeles för lite jag tror jag är ganska själv om wastgaterören iallafall cool

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

264 Inlägg
24 maj 2008
#23
jäklit fin bil;) har själv en 4 dörrars, men den e lite ramsne bara sad men de va ju märkligt att du inte får nått tryck, e du säker på att du inte har för stort avgashus iochmed att maskin inte är så gigantisk och puffar ut så överdrivet mycke avgaser? enda jag kommer på iaf, iochmed att du får lite tryck iallafall när du kör med stängda wastegates.


Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
24 maj 2008
#24
Låter skumt detta.

Sjukt bygge i alla fall.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 maj 2008
#25
du har inget luftläckage någonstans ? typ en trasig slang eller dåligt fastsatt ?e ju lätt å glömma dra allt


1 661 Inlägg
24 maj 2008
#26
stressmek skrev:
Hardjim skrev:
Jävlar ser coolt ut!
Möts båda turbosarna i ICn eller har har du 2st IC?

båda möts i samma intercooler. om man titar riktigt noga så sitter det en i fronten:P:wink jo det ska nog bli fränt och lite udda men det pyser viner och händer alldeles för lite jag tror jag är ganska själv om wastgaterören iallafall cool

Jo jag såg ICn men jag ser inte hur många in och utgångar den har. Funderade på ifall det kan vara där du kopplat fel med det är väl för simpelt. Men du har grenat till 2st in och utgångar då eller? För det är väl inte en dubbel IC?

Har du provat att ta bort ett luftfilter och titta in i kompressordelen medans du gasar för att se om det snurrar mkt? Akta fingrarna bara.

4 506 Inlägg
24 maj 2008
#27
Det hade vart skoj att se om bumpe har något nytt att säga nu med mer fakta
och bilder.

Skaförsöka ragga upp ngn som kan kolla i tråden, är grymmt nyfiken sj på vad som
felar.

//W

Kan du andas kan du dö.

1 311 Inlägg
25 maj 2008
#28
Har du mätt avgasmottrycket? snurrar impellern på tomgång? (lätt att kolla med avskruvat luftfilter)

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

4 670 Inlägg
25 maj 2008
#29
hur mycket org effekt har du i motorn? och palla aggen 380 var? tycker dom ser rätt stora ut för o bara palla 380?


116 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#30
Corpze skrev:
Har du mätt avgasmottrycket? snurrar impellern på tomgång? (lätt att kolla med avskruvat luftfilter)

jag har inte mätt avgasmottrycket.
har plockat bort luftfiltren impellrarna snurrar inte på tomgång men dom kommer igång så fort man gasar lite. jag trodde att dom skulle snurra lite även på tomgång. men fick höra att en del aggregat inte gör det men kommer igång senare.

(hardjim)   intercoolern har en in och en utgång så jag har grenat ihop luftrören från turbona innan och sen går en stor från intercoolern till trycklådan på förgasaren.

kul att det finns folk som man kan bolla ideer med för nu står jag helt fast.
bilen går inge konstigt för övrigt den känns precis som den ska om det inte varit turbo på den.
det känns inte som den stryper avgaserna ut på något sätt. alla slangar och rör är täta.
det enda ja kan tänka mig är att turbon går för trögt att den inte kommer igång från början och då även inte varvar upp som den ska senare.

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
25 maj 2008
#31
kan de va så då att turbona motarbetar varandra att luften inte går in i IC direkt utan går mot den enna turbon istållet??...du kan ju pröva koppla bort enna turbon o se hur de blir då...


Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
25 maj 2008
#32
ja satt og å fundera som toffe10 skriver.. att aggen mot arbetar varandra på nå jäkla höger? helt klart värt å pröva. för de som bygger turbo og kompressor bygger ju alltid backventiler. men ja vet inte hur det är med X2 agg.

4x4 is tha shit!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
25 maj 2008
#33
Är systemet tätt? Testa med startgas och motorn på tomgång.
Hur är det med wastegate / laddtrycksstyring, hur har du löst det?
Vevhusventilation etc? Med backventiler? Annars kan du blåsa trycket ner i ventilkåporna med.

Kom ihåg att luften ALLTID tar lättaste vägen. Så har du för högt mottryck någonstans försöker luften hitta en enklare väg. Bara att följa luftensväg genom systemet alltså.

Testa att ta koppla ur ur vid lådan och ta sedan bort filtren vid turbos och kika så allt snurrar som det skall med.

Edit; Är det Kina-saker du köpt så räkna inte med att kvalitén är på topp heller. Hört historier om turbinhus som vart LIMMADE på coren....
Senast redigerat av MrTurbo (25 maj 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

2 014 Inlägg
25 maj 2008
#34
Borde inte vara några problem om laddluften från turboaggregaten möts innan IC (det gör det på min bil med), så länge det inte är en frontalkrock.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

1 058 Inlägg
25 maj 2008
#35
är förgasaren anpassad för tryck ?

PoLoud =D

1 661 Inlägg
25 maj 2008
#36
stressmek skrev:
Corpze skrev:
Har du mätt avgasmottrycket? snurrar impellern på tomgång? (lätt att kolla med avskruvat luftfilter)

jag har inte mätt avgasmottrycket.
har plockat bort luftfiltren impellrarna snurrar inte på tomgång men dom kommer igång så fort man gasar lite. jag trodde att dom skulle snurra lite även på tomgång. men fick höra att en del aggregat inte gör det men kommer igång senare.

(hardjim)   intercoolern har en in och en utgång så jag har grenat ihop luftrören från turbona innan och sen går en stor från intercoolern till trycklådan på förgasaren.

kul att det finns folk som man kan bolla ideer med för nu står jag helt fast.
bilen går inge konstigt för övrigt den känns precis som den ska om det inte varit turbo på den.
det känns inte som den stryper avgaserna ut på något sätt. alla slangar och rör är täta.
det enda ja kan tänka mig är att turbon går för trögt att den inte kommer igång från början och då även inte varvar upp som den ska senare.

Hmm, okej. Då ska det ju inte vara några problem alls. Tyvärr så vet jag ingenting om förgasare. Men du borde kunna ta bort tryckröret från boxen och gasa så märker du ju ifall det trycker på ordentligt, annars så är det ju insprutningen (Förgasaren) som inte vill släppa på mer än vad den ska. För om jag förstått det hela rätt så har du ingen laddstyrning alls just nu?
Annars kan det ju vara inställningsgrejer, även där vet jag inte hur det funkar om man har förgasare.

116 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#37
MrTurbo skrev:
Är systemet tätt? Testa med startgas och motorn på tomgång.
Hur är det med wastegate / laddtrycksstyring, hur har du löst det?
Vevhusventilation etc? Med backventiler? Annars kan du blåsa trycket ner i ventilkåporna med.

Kom ihåg att luften ALLTID tar lättaste vägen. Så har du för högt mottryck någonstans försöker luften hitta en enklare väg. Bara att följa luftensväg genom systemet alltså.

Testa att ta koppla ur ur vid lådan och ta sedan bort filtren vid turbos och kika så allt snurrar som det skall med.

Edit; Är det Kina-saker du köpt så räkna inte med att kvalitén är på topp heller. Hört historier om turbinhus som vart LIMMADE på coren....

japp systemet är tätt jag har provat med både startgas och läcksökare. jag har pluggat hålen till dom externa wastgaten så det kan inte strula.

jag åker manuell låda så det går ingen luft där

hur menar du med vevhusventilationen? det sitter original locken. men istället för slang därifrån så har ja öppna filter. hur menar du att laddluften ska kunna kliva upp i vevhusventilationen?

aggregaten är köpta på cm-racing det är ju några eftermarknads turbo så kvaliten kan man ju aldig vara säker på men...

(alecci) nej ingen frontalkrock dom möts i en mjuk övergång

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

116 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#38
Hmm, okej. Då ska det ju inte vara några problem alls. Tyvärr så vet jag ingenting om förgasare. Men du borde kunna ta bort tryckröret från boxen och gasa så märker du ju ifall det trycker på ordentligt, annars så är det ju insprutningen (Förgasaren) som inte vill släppa på mer än vad den ska. För om jag förstått det hela rätt så har du ingen laddstyrning alls just nu?
Annars kan det ju vara inställningsgrejer, även där vet jag inte hur det funkar om man har förgasare.

har tagit bort röret från boxen det flåsar men lite dåligt tycker jag men jag vet inte hur mycket det ska flåsa på heller.
luft genom förgasaren ska inte vara några problem. får väl ta med bilen till nån som vet hur det ska flåsa på i aggregaten dom kanske kan säga om det är dom som strular eller hur det är.

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
25 maj 2008
#39
Så det finns alltså ingen slang mellan vevhusventilationen och något insugs/tryckrör?
Ingen plugg någonstans du missat...
Jag hade nog provat o se vad som händer om man lossa tryckrören vid varje turbo... Om det inte sätter igång o varvar riktigt ordentligt då (åker man utan tryckrör med belastning så övervarvar man aggen) så ligger felet i aggregaten eller i vägen mellan avgasventilerna och turbinen...

Fick jag svar på om kanalerna i toppen fortfarande matchade mot grenrörsflänsen även om man vände på dem?

EDIT: Är det kullagrade eller glidlagrade axlar på turboaggen?
Senast redigerat av bumpe (25 maj 2008)


116 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#40
bumpe skrev:
Så det finns alltså ingen slang mellan vevhusventilationen och något insugs/tryckrör?
Ingen plugg någonstans du missat...
Jag hade nog provat o se vad som händer om man lossa tryckrören vid varje turbo... Om det inte sätter igång o varvar riktigt ordentligt då (åker man utan tryckrör med belastning så övervarvar man aggen) så ligger felet i aggregaten eller i vägen mellan avgasventilerna och turbinen...

Fick jag svar på om kanalerna i toppen fortfarande matchade mot grenrörsflänsen även om man vände på dem?

EDIT: Är det kullagrade eller glidlagrade axlar på turboaggen?

nej ingen slang alls.

vågar man plocka bort och övervarva aggregaten jag trodde men kunde ha sönder dom då?

kanalerna matchar grenrörsflänsen även nu när man vänt dom.

det är glidlagrade aggregat

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut


Sök