3280
Sök

Växellåda I Porsche 911 -02

25 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
Hello. Var ute och åkte porsche häromdagen. Då jag skulle växla upp från 2an till 3an trampa jag inte ner kopplingen max vilket de då durra till lite i växellådan, eller lite o lite de rassla till som de kan göra ibland. Då la jag i fyran, men sen när jag skulle upp på 5an var de helt tomt. Alla växlar uppåt funkade inte, fanns inget spår. Så hem hade jag bara 2,4 och 6. Vad är felet? Bjuder på felskrivningar. Mvh:)

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 maj 2008
dvane skrev:
Hello. Var ute och åkte porsche häromdagen. Då jag skulle växla upp från 2an till 3an trampa jag inte ner kopplingen max vilket de då durra till lite i växellådan, eller lite o lite de rassla till som de kan göra ibland. Då la jag i fyran, men sen när jag skulle upp på 5an var de helt tomt. Alla växlar uppåt funkade inte, fanns inget spår. Så hem hade jag bara 2,4 och 6. Vad är felet? Bjuder på felskrivningar. Mvh:)

Rensade kuggar?

Porsche växellådor kan vara krånliga ibland. Mitt tips är att ta den till en Porsche återförsäljare och kolla upp det?

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

25 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
Siarnaq skrev:
dvane skrev:

Rensade kuggar?

Porsche växellådor kan vara krånliga ibland. Mitt tips är att ta den till en Porsche återförsäljare och kolla upp det?

Är det så pass? Va fan borde ju hålla. Tänkte om de bara var nåt stag eller nåt som gått.

25 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
De var ett fäste till vajern bara , 1500 på verkstad..

Egenföretagare
999 Inlägg
25 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
ah fyfan nu förtiden kopplar man ordentligt;)

Sök