3250
Sök

Hjälp. kommer bara ljud från diskanterna i mitt nya 3-vägssystem.

1 634 Inlägg
17 januari 2006
Trådstartare
Hejsan. kopplade idag in mitt nya up35. men när jag skulle provlyssna så tll min förskräckelse så lirade bara diskanterna i framsystemet. Inget ljud i basarna eller i midarna. vad jag göra?

Numera Saab 9-5 Aero -00

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
17 januari 2006
Har du kollat så att du inte har några löskontakter eller kopplat fel någonstans eller har någon bränd säkring?

1 634 Inlägg
17 januari 2006
Trådstartare
calibra_nox skrev:
Har du kollat så att du inte har några löskontakter eller kopplat fel någonstans eller har någon bränd säkring?

Hade en säkring vart bränd skulle inte diskanterna spela iom att allt går via 2st delningsfilter. Löskontakter? på 4st högtalare samtidigt? wink Nä du, men självklart har jag ändå kollat dessa osannolikheter. Det mesta är dessutom lödat på högtalarna, endast basarna som jag har kabelskor till.

fler förslag någon?

Numera Saab 9-5 Aero -00

41 Inlägg
17 januari 2006
kolla instälningarna på sterion och delnigsfiltrena.

1 634 Inlägg
17 januari 2006
Trådstartare
Upptäckte nu att det endast var basarna i dörrarna som inte ville spela. Delningsfilterna ahr jag ine rört, de måste man öppna för att ändra, och de bör väl vara inställda så att allt ska spela, delningsfiltret på steget står på lp, ändrar jag till de andra alternativen spelar det itne alls, bör väl inte behöva ändra iom att förra framsystemet spelade på bra.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök