Uppdatering: mer klädselJa nu har jag fixat dom två andra panelerna
jag gjorde precis som på a-stolparna, massor med värme och låta det ta sin tid.
Denna gånge testade jag att spruta limmet med en färgspruta, det fungerade bra att spruta på det och det gick åt mindre lim.
Det gick även ganska lätt att rengöra sprutan efter att jag var klar
MEN det gick inte så bra att klä! limmet släppte från tyget, kanske sprutade jag på för lite ? men det kändes som att limmet la sig ovanpå tyget på baksidan av vinylen istället för tränga in och fästa fast.
Jag fick det att fungera ändå men om det hadde varit med komplicerade former så kunde det blivit stora problem.
Det var någon som frågade mig vad jag använder för verktyg när jag klär med vinylen så kanske fler undrar ?
Iallafall så använder jag: Värme pistol, lim spruta/ pensel, smältlims pistol, sax och en riktigt vass mattkniv
det är det ända som behövs
Jag började med att skära till vinylen så att det skulle bli så lite spill som möjligt
sen efter att limmet hade torkat så skar jag till vinylen lite grovt så att den blev enklare att jobba med
det är svårt att ta bilder på prosessen då alla ser lika dana ut
, men i storhet så handlar det bara om att värma, trycka dit, sträcka och repitera många många gånger.
dom veck som man ser på denna bild går enkelt att sträcka ut med lite värme
färdiga resultatet
en till bild, lite dammiga men mycket bra
nu under veckan ska jag göra dom sista förberedelserna inför plastningen av den stora lådan sen nästa helg ska den in
Men det kommer kanske att bli lite längre tid mellan uppdateringarna från och med nu.
jag har bestämt mig för att göra en hel del stora förändringar i mitt liv från och med nu
det kommer att göra att jag kommer ha mindre tid til bilen och byggandet, detta betyder absolut inte att bygget kommer att stanna utan bara att det kommer gå lite långsammare och dedlinen kan komma att flyttas framåt.