2784
Sök

Vad får jag i böter?

32 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
Jag var ute i dag och lekte runt. (dum som jag är) så hittar jag en ny ¨grusad¨ asfalt väg. Jag körde aldrig över den hastighet som var satt. 50 km/h. Men jag sladdade lite. Efter jag har kört en bit så kommer en vägverk bil ifatt mig och näst in till prejar av mig. Han slänger sig ut och börjar tjata. Vilket är förstårligt. Men nu till frågan. Vad kommer jag att få betala? Han ringde till polisen och dom fick reg nr och namn.. Så allt finns hos dom.

DFFL
9 020 Inlägg
26 maj 2008
Du kommer antagligen inte få ett skit.
Det han gjort däremot är väl nästan olaga frihetsberövande om han hindrade dig att köra vidare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

BTLulle
26 maj 2008
Med tanke på att en väghyvel kostar 1000-1200kr/h desutom så måste det vältas och vattnas igen efter hyveln gjort sitt så sluträknigen blir nog närmare 10000kr så jag inte förvånad att han var arg. Jag hoppas dom skicka fakturan till dej på den tid det tar att fixa det du förstörde.

MVH Peter

Hmm.
26 maj 2008
Förmodlingen får du ingenting. Och som firetraxx sa.

3 059 Inlägg
26 maj 2008
skyll dig själv. hoppas du får pröjsa big time.. låt dom göra sitt jobb istället så får vi iallafall nån väg som är bra här i landet.

336 Inlägg
26 maj 2008
Beror ju på om dem vill ta upp det med åklagaren! Då kan de bli mycket eller inget alls!

//
Roe

911 Inlägg
26 maj 2008
Det är inget att oroa sig för !  hehe
Senast redigerat av zortep (26 maj 2008)

pic up the phone, wazzzaaa

Drop Shop
926 Inlägg
26 maj 2008
de kan inte bevisa nått. så du kan nog vara lugn.
Det ska nog mycket till för att du ska åka på nått.

Avstängd
124 Inlägg
26 maj 2008
Du skulle gjort såhär och kört ifrån dom så hade du garanterat inte fått böter:

http://www.hejbilist.nu/tecken/teck7.jpg

Jag är en tramsare.

32 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
Jag vet att de jag gjorde va dumt.. Jag bad om ursäkt. Men det spelar ju ingen större roll. Gjort ät gjort. Jag kommer säga hur det går.

1 688 Inlägg
26 maj 2008
Vägen mellan Varekil och Ellös? Drog på där me lastbilen å fick spinn, härrejävlar va de rök big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

4 554 Inlägg
26 maj 2008
Losgard skrev:
Vägen mellan Varekil och Ellös? Drog på där me lastbilen å fick spinn, härrejävlar va de rök big_smile

du kör ju som en biltjuv med

1 688 Inlägg
26 maj 2008
loudness skrev:
Losgard skrev:

Pft, bara för att du kör en 1.6, har större volym i en cylinder än du har i hela din motor wink

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

49 Inlägg
26 maj 2008
Åker man o sladdar på en väg som nyss har fått oljegrus lagd så är man mindre smart....den där oljan brukar sitta som berget om man får stänk på bilen. Sen skulle jag också bli vansinnig om nåt jag jobbat med hela dagen blir förstört....

Jag vet faktiskt ett ganska exakt lika fall, där killen t.o.m hann åka ifrån vägverkskillarna. Men dom hade reg.numret så efter samtal till polisen fick han snällt komma dit o be om ursäkt. (han hade lånat sin farsas bil).  Han hade självklart kunnat neka men om hans ord står mot 5-6 vägarbetares så vet iallafall jag vem jag skulle ha lyssnat på...(han fick böter)

Bobo
26 maj 2008
Får du något straff blir jag förvånad, jag skulle dock aldrig stannat

KHRacing
26 maj 2008
anmäl vägverkssnubben för egenmäktigt förfarande.

var du så dum så du gav han ditt Körkort att läsa av okså (personnummer) ????

Varför gav du han ditt namn för ?

Många frågor som kräver svar för att kunna ge dig ett säkrare svar ju smile
Senast redigerat av KHRacing (26 maj 2008)

Ace Ventura
1 240 Inlägg
26 maj 2008
Losgard skrev:
loudness skrev:
Losgard skrev:

Pft, bara för att du kör en 1.6, har större volym i en cylinder än du har i hela din motor wink

lol

49 Inlägg
26 maj 2008
KHRacing skrev:
anmäl vägverkssnubben för egenmäktigt förfarande.

var du så dum så du gav han ditt Körkort att läsa av okså (personnummer) ????

Men väx upp....hur fan skulle t.e.x en snickare reagera om nåt han precis byggt blev rivit av nån idiot som går loss med en hammare?? Självklart skulle man hålla kvar honom och jag kan lova att inte polisen skulle straffa den snickaren.

Lite djävla sunt förnuft måste det väl finnas innanför pannbenet trots att man sitter i en rolig bil o gillar att rejsa,,,

Brukar gnällas här inne på forumet att ingen törs "stå upp" och det daltas för mycket....Det här är väl ett typ exempel på när man förtjänar en spade genom huven.

Bra drag att först gnälla om att vägarna är kassa o sen köra sönder när dom lägger nya !!??

1 688 Inlägg
26 maj 2008
Lite off-topic kanske, men varför oljar man vägen och sedan fyller den med grus?
Har aldrig sett något liknande, och hyvlad kan jag inte minnas att den var heller för den delen.

www.sideways.nu
136 Inlägg
26 maj 2008
det är ett något billigare tillvägagångssätt än att asfaltera om helt.. tippar på att det är den största anledningen till att använda den metoden...

*edit*
Dock skitunderlag å köra på när det e nylagt då det skjuter sten så in i hellvete, fått kraftiga stenskott på tre bilar av den skiten :S
Senast redigerat av Barnie79 (26 maj 2008)

Sök