3303
Sök

"trimmad" 945 turbo med dåigt drag HJÄLP!!!

Specialmontör
91 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
Tänkte höra om det är någon som vet vad det kan vara, går inte alls efter förväntningar, går ungefär som en som är chippad 3" avgas och öppetfilter max.. sen btr:en är inställd nästan i max ändo så får den för lite bränsle inlit bredbandslambdan vad kan det bero på??

tänkte fall det kan vara något med chippet? kanske man skulle satsa på megasquirt i stellet??

det som är gjort med bilen är:

*chipp
*T3/T4 hybrid turbo (T04B)
*531 topp
*VX3 kam
*malpassi linjär ställbar BTR
*S60T5 spridare(blåa)
*AEM bredbandslambda
*3"lmm
*3"avgas från turbo
*öppet filter

tacksam för svar

så ja

279 Inlägg
27 maj 2008
vad  har du för styrsystem nu? lyser någon varnings lampa?

bränt gummi luktar kärlek

Specialmontör
91 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
orginalboxarna sitter i med chipp från en privatperson som gör egna och säljer på blocket

nepp ingen lampa lyser

så ja

279 Inlägg
27 maj 2008
okej, för det första ska du nog satsa på ett riktigt chip av en trim firma som vet vad dem gör. så ställer de in allt så som det ska vara soppa, tändning o.s.v. du har ju ingen aning om vad det är för något chip kanske är ett orginal chip. och funkar det med den lamban du har? hur många trådar har den? kollat tjuvluft någonstans.

R_Lundstrom
27 maj 2008
Säger du och åker golf!!lol
lelleal skrev:
du är medveten att du åker volvo va ?smile

1 161 Inlägg
27 maj 2008
R_Lundstrom skrev:
Säger du och åker golf!!lol
lelleal skrev:

Tror inte han sa nått om att hans bil skulle vara piggare..
Men va vet ja som bara läser de som står..

Specialmontör
91 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
edis_87 skrev:
okej, för det första ska du nog satsa på ett riktigt chip av en trim firma som vet vad dem gör. så ställer de in allt så som det ska vara soppa, tändning o.s.v. du har ju ingen aning om vad det är för något chip kanske är ett orginal chip. och funkar det med den lamban du har? hur många trådar har den? kollat tjuvluft någonstans.

ja det är sant får ta och höra med någon. jag kör på orginal lambdan fast läser av AFR med bredbandslambdan.,

har kollar eftertjuvluft men inte hittat något kan ju iofs vara det men jag inte hittat det bara.

så ja

26 Inlägg
27 maj 2008
när jag skruvade 740 så körde jag med http://www.vikingchip.com/ deras fullflow chip + att jag körde med
16T turbo v70 r turbo tror jag att det va eller 850r.
gröna 968 (R) spridare
3" lmm från 960
ställbar btr m.m 
och för mig var det skillnad från original drag lite mer soppa bara wink

Specialmontör
91 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
okey

så ja

Specialmontör
91 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
ingen mer som har erfarenhet av vad det kan vara som spökar??

så ja

32 Inlägg
27 maj 2008
lelleal skrev:

Det är inte konstigt att den är slö, det är ju trots allt en volvo 940:rolleyes:big_smile

- De är jag de.
354 Inlägg
27 maj 2008
Vrid upp Wgn så ska du få se på grejer

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

279 Inlägg
28 maj 2008
Killr0y_swe skrev:
Vrid upp Wgn så ska du få se på grejer

kan han ju inte göra om den får för lite soppa då spickar det ju bara.

2 266 Inlägg
28 maj 2008
va har du för laddtryck? Hur är de med soppa pumparna? Hur står tändningen? Har du för ic? Om man kör med orginal chipset så händer de att den bryter tändningen. Ett par sekunder. Men de kan de inte vara.

svetsdiff !!!

1 785 Inlägg
28 maj 2008
lelleal skrev:

Vilken bra hjälp!

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 785 Inlägg
28 maj 2008
Denkan_h skrev:
Tänkte höra om det är någon som vet vad det kan vara, går inte alls efter förväntningar, går ungefär som en som är chippad 3" avgas och öppetfilter max.. sen btr:en är inställd nästan i max ändo så får den för lite bränsle inlit bredbandslambdan vad kan det bero på??

tänkte fall det kan vara något med chippet? kanske man skulle satsa på megasquirt i stellet??

det som är gjort med bilen är:

*chipp
*T3/T4 hybrid turbo (T04B)
*531 topp
*VX3 kam
*malpassi linjär ställbar BTR
*S60T5 spridare(blåa)
*AEM bredbandslambda
*3"lmm
*3"avgas från turbo
*öppet filter

tacksam för svar

Köpte du bilen ombyggd eller har du byggt själv?

Har du tillräkligt bränsletryck? Vilken pump använder du? Tryckregulator?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Specialmontör
91 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
har byggt allt själv, orginal pumpen  och en malpassi linjär ställbar btr, fast den är inställd i max och jag tycker att den går lite försnålt iaf så kanske en ny soppa pump då?? vilken? en bosch 044 eller?

så ja

10 287 Inlägg
29 maj 2008
Denkan, på vilket sätt har du räknat ut att din LMM stämmer i storlek med dina spridare?

(Tror du att pumpen inte klarar det så byt endera till större spridare så att du kan köra med normalt soppatryck eller byt pump)

/Göran

Denkan_h skrev:
har byggt allt själv, orginal pumpen  och en malpassi linjär ställbar btr, fast den är inställd i max och jag tycker att den går lite försnålt iaf så kanske en ny soppa pump då?? vilken? en bosch 044 eller?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Specialmontör
91 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
Denkan, på vilket sätt har du räknat ut att din LMM stämmer i storlek med dina spridare?

(Tror du att pumpen inte klarar det så byt endera till större spridare så att du kan köra med normalt soppatryck eller byt pump)

/Göran

Denkan_h skrev:
har byggt allt själv, orginal pumpen  och en malpassi linjär ställbar btr, fast den är inställd i max och jag tycker att den går lite försnålt iaf så kanske en ny soppa pump då?? vilken? en
bosch 044 eller?

har inte räknat ut det:S spridarna flödar 390cc och LMM är 3" så vet inte hur det blir kanske skulle passa bättre med gröna R-spridarna då?

så ja

Sök