Det sitter en VOLVO del i alla bilar!!! 3-punkts bältet!!
inte volvo som uppfann det men var först med att ha det som standard säkerhetsutrustning i en serietillverkad personbil. Trepunktsbältet uppfanns och patenterades av amerikanerna Roger W. Griswold och Hugh De Haven 1951, bältet utvecklades av Nils Bohlin som arbetade på volvo.
såg det ang corradon, på den svenska sidan ang corrado står det 190hk och på den engelska 192hk, det stämmer. ang golf så står det 140kw angivet. har du någon källa på 192hk? 192hk är ändå mindre än 193hk och mitt påstående angående passaten stämmer till fullo, den är fram till dess den starkaste serieproducerade prsonbilen som VW byggt
såg det ang corradon, på den svenska sidan ang corrado står det 190hk och på den engelska 192hk, det stämmer. ang golf så står det 140kw angivet. har du någon källa på 192hk? 192hk är ändå mindre än 193hk och mitt påstående angående passaten stämmer till fullo, den är fram till dess den starkaste serieproducerade prsonbilen som VW byggt
de har jag redan kostaterat att du hade rätt med en sida bak?
jag har använt samma källa som dig vad är problemet? :p
såg det ang corradon, på den svenska sidan ang corrado står det 190hk och på den engelska 192hk, det stämmer. ang golf så står det 140kw angivet. har du någon källa på 192hk? 192hk är ändå mindre än 193hk och mitt påstående angående passaten stämmer till fullo, den är fram till dess den starkaste serieproducerade prsonbilen som VW byggt
de har jag redan kostaterat att du hade rätt med en sida bak?
jag har använt samma källa som dig vad är problemet? :p
förtydligande: har du någon källa på 192hk i golfen?
såg det ang corradon, på den svenska sidan ang corrado står det 190hk och på den engelska 192hk, det stämmer. ang golf så står det 140kw angivet. har du någon källa på 192hk? 192hk är ändå mindre än 193hk och mitt påstående angående passaten stämmer till fullo, den är fram till dess den starkaste serieproducerade prsonbilen som VW byggt
de har jag redan kostaterat att du hade rätt med en sida bak?
jag har använt samma källa som dig vad är problemet? :p
förtydligande: har du någon källa på 192hk i golfen?
det är samma motor allt e exakt likadant i båda bilarna förutom 4wdn läs på läs rätt
de har jag redan kostaterat att du hade rätt med en sida bak?
jag har använt samma källa som dig vad är problemet? :p
förtydligande: har du någon källa på 192hk i golfen?
det är samma motor allt e exakt likadant i båda bilarna förutom 4wdn läs på läs rätt
förklara då för mig varför det av VW anges 190hk i golf men 192hk i Corrado? jag vet att det är samma motor, men uppenbarligen är det någon skillnad: avgassystemet? motorstyrning? luftsugningsröret från luftburken till insuget? tex. det är dom av VW officiella siffrorna som står att läsa, jag är till fullo läskunnig men tvivlar nu på din kompetens i det ämnet. länka gärna till en sida som uppger 192hk i en golf VR6 som officiella uppgifter från VW själva.
http://www.blocket.se/sodermanland?q=go … &md=th ett gäng som alla har 190hk enligt fordonsuppgifterna sända från VW till transportstyrelsen. nu slutar jag denna diskussion då trådar har en tendens att spåra ur här på G.org.
M_Broberg: Jag tar givetvis tillbaka mitt felaktiga påstående och hänger djupt med huvudet i skam. Hade inte en tanke åt GT750 hållet. På flertalet sidor som handlar om SAAB, bla SAABklubbens egen sida som jag länkade till ovan som jag antog skulle kunna bidra med korrekta fakta står det desvärre att det var 1962 som SAAB levererade bälten som standard för första gången.
Kommer med ett nytt och förhoppningsvis korrekt påstående angående Volvo och bälte: Volvo var först att i en serieproducerad bil leverera trepunktsbälte.