3189
Sök

Vän kört för fort med min bil, fick brev från polis

7 362 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#1
som rubriken lyder,, jag har fått brev från polisen där dem kräver att få veta vem som körde min bil vid en fartkamera, NEJ det var inte jag smile

frågan är är jag verkligen tvingad till det?? jag tvivlar


554 Inlägg
för 2 timmar sedan
#2
granadadr skrev:
som rubriken lyder,, jag har fått brev från polisen där dem kräver att få veta vem som körde min bil vid en fartkamera, NEJ det var inte jag smile

frågan är är jag verkligen tvingad till det?? jag tvivlar
Du behöver inte berätta vem det är, i Sverige finns ingen angiverilag (Än så länge).


Forummoderator
26 304 Inlägg
för 2 timmar sedan
#3
Bra vän du har, som uppenbarligen kör för fort med en bil de inte ens äger..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

7 362 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
#4
ää var ingen hög fart,,  eller i samhälle,, vet var det var, sto i brevet , ute i buschen i norrländska skogen,,  smile blaimar ej denne


Fri fart för ett fritt folk!
14 021 Inlägg
för 1 timme sedan
#5
antingen har du roligt och skriver in något namn på någon bara för att slösa deras tid
eller så skiter du i brevet.. 

ringer dom senare och tjafsa fråga vad du får i lön som utredare hos polisen.
eftersom du för närvarande inte är anställd hos polisen i Kiruna och derför inte kan hjälpa dom men en anställning där så kan du ju göra deras jobb och kanske lista ut vem som kört bilen smile

brevet är ju lite fult skrivet men man måste inte och bör inte skriva vem som kört eftersom du inte är just en utredare på polisen och derför är det bättre att dom sköter sitt jobb och du sköter ditt jobb smile


har fått ett antal sånna där brev när min sambo blåst förbi fartkameran
men dom ger upp efter 2brev kanske ringer dom.   

får man hem ett brev med bild på sitt nylle kastar man brevet oxå och låter dom jobba lite.
efter 2år preskiberas brottet och dom åkerförbi hemma ringer och lite sånt men inget direkt aktivt jagande för att delge misstanken om fortkörning.

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 021 Inlägg
för 1 timme sedan
#6
Mack skrev:
Bra vän du har, som uppenbarligen kör för fort med en bil de inte ens äger..
jag brukar alltid säga att nu har du chansen att inte behöva bry dig vid fartkamror för dom kommer aldrig på vem du är när du kör min bil smile


iof har jag en arbetskamrat som jag skulle sätta dit direkt för att jag hatar honom smile
men i övrigt är det ju vädligt riskfritt för alla parter att köra fort med en kompis bil det är en bonus när man lånar någon annans bil

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
26 304 Inlägg
för 1 timme sedan
#7
Growe skrev:
Mack skrev:
Bra vän du har, som uppenbarligen kör för fort med en bil de inte ens äger..
jag brukar alltid säga att nu har du chansen att inte behöva bry dig vid fartkamror för dom kommer aldrig på vem du är när du kör min bil smile


iof har jag en arbetskamrat som jag skulle sätta dit direkt för att jag hatar honom smile
men i övrigt är det ju vädligt riskfritt för alla parter att köra fort med en kompis bil det är en bonus när man lånar någon annans bil
Intressanta..synsätt ni har på saken.
Själv hade jag blivit jävligt förbannad jag..

Har faktiskt hänt mig nu när jag tänker efter. En "kompis " behövde låna min bil för kvällen, var väl fredagskväll och jag hade annat planerat.
Han sa sig skulle köra fint och jag visste att jag behövde fylla på olja i bakaxeln så jag bad honom göra detta innan.
"Visst", sa han och lånade bilen.
Under kvällen och helgen fick jag sedan höra från andra om hur han verkligen hade framfört bilen. Och någon olja blev aldrig påfylld.
Vi är inte vänner längre.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

451 Inlägg
för 1 timme sedan
#8
hmmmm.. man kanske ska byta bil med kompisen ?
om vi köper varsin likadan bil o byter så behöver vi inte bry os om fortkörning  SMART
iår får jag nock ett nobelpris

Ubåtsingenjör
7 294 Inlägg
för 29 minuter sedan
#9
Growe skrev:
derför
Därför!

Du behöver inte säga någonting, kasta brevet och tänk inte mer på det.


Fri fart för ett fritt folk!
14 021 Inlägg
för 28 minuter sedan
#10
SportPilot skrev:
Growe skrev:
derför
Därför!

Du behöver inte säga någonting, kasta brevet och tänk inte mer på det.
men oj då stavade jag fel smile   förstörde hela din dag eller? smile

Kör fort så hinner inget hända...


Sök