två 12 " hade jag tagit för då får basarna precis vad de ska ha 750 wrms/st... har läst om mång i usa som kör med två l7 12 " och de kan spela jävligt högt... högre än man tror M.v.h. Emil
Tänkte köpr 2x4 ohm om jag köper 12"are och köra dom i 1 ohm på steget
//SkyNard
Jag skulle nog hellre kört 2*2Ohm på det steget! Serie kopplat spolarna och paralellkopplat basarna!! Då får du mer kontroll på basarna.. Men vågar inte svara på om steget orkar driva 2st L7! Dom vill helst ha lite mer effekt.. Effekt och ström kan man inte få för mycket av...
När jag hade mina L7 12;or körde jag dom på "1500w" vardera med ett Hifonics Brutus monoblock per bas. Och det piskade på rejält, men när det gäller övereffekt så ska man vara varsam och lyssna efter varningssignalerna från basarna när det blir för mycket
Med ett 1,5kw steg som du tänker driva det med så hade jag helt klart valt 2st Kicker L7 12". Var noga med att välja basar så du matchar lägstar möjliga last på steget. Dubbla spolar på 4ohm ger 1 ohm om du paralellkopplar alla spolarna. Alternativt om du vill köra med en 15" istället då väljer du en bas med 2ohm's spolar istället.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
//SkyNard
Jag skulle nog hellre kört 2*2Ohm på det steget! Serie kopplat spolarna och paralellkopplat basarna!! Då får du mer kontroll på basarna.. Men vågar inte svara på om steget orkar driva 2st L7! Dom vill helst ha lite mer effekt.. Effekt och ström kan man inte få för mycket av...
skräpprat ! kicker ska ha så mycket effekt det bara går för att dom ens ska spela någorlunda
all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
//SkyNard
skräpprat ! kicker ska ha så mycket effekt det bara går för att dom ens ska spela någorlunda
Givetvis klarar 1st kicker 15" långt mycket mer än vad steget kan ge... Inget jävla skit snack "SkyNard"
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?