3608
Sök

Vad händer när bensinen inte finns?

684 Inlägg
28 maj 2008
För att få ner bensinpriset bojkotta OKQ8 Och preem, då det är dom två bensinbolagen som i stort sätt styr priserna då dom är störst. slutar folk tanka där så är dom tvugna att säkna priserna och då blir det priskrig eftersom alla andra också måste sänka.

Sprid vidare till alla ni känner och tanka på andra ställen så längde det inte är PREEM ELLER OKQ8!

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

8 156 Inlägg
28 maj 2008
Shell då?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
28 maj 2008
Cykla?

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

238 Inlägg
28 maj 2008
Det kommer att bli en hel del metall och plast att återvinna...
Inte för att jag skulle gråta om de körde mammsens Skoda i en mixer, men att se en Mustang bli sönder moterad och återvunnen pga av bensin stopp vore inte skoj sad

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

238 Inlägg
28 maj 2008
Phaetoon skrev:
Shell då?

Shycchhhh vi gör inget ont!
Tänk så många kvällar och sena nätter vi serverat er korv när ingen annan hade öppet!
Tänk på Västkust och Räk salladen på en Drivers Dog meny!
Tänk så många baugetter och mackor vi har serverat er när ingen annan hade tid!
Tänk så många bil tvättar vi har gjort era bilar skinande rena med!

Vart skulle DU åka om inte Shell hade öppet en fredag och lördags kväll/natt?

Mja jag jobbar på Shell tongue

Men allvarligt, vi kan inget göra mer än att ringa polis och/eller bärgare och forsla bort eventuella "blockerare", ställ er och blockera de som fattar besluten istället.

// Sued
Senast redigerat av Sued (28 maj 2008)

8 156 Inlägg
28 maj 2008
Sued skrev:
Phaetoon skrev:
Shell då?

Shycchhhh vi gör inget ont!
Tänk så många kvällar och sena nätter vi serverat er korv när ingen annan hade öppet!
Tänk på Västkust och Räk salladen på en Drivers Dog meny!
Tänk så många baugetter och mackor vi har serverat er när ingen annan hade tid!
Tänk så många bil tvättar vi har gjort era bilar skinande rena med!

Vart skulle DU åka om inte Shell hade öppet en fredag och lördags kväll/natt?

Mja jag jobbar på Shell tongue

Men allvarligt, vi kan inget göra mer än att ringa polis och/eller bärgare och forsla bort eventuella "blockerare", ställ er och blockera de som fattar besluten istället.

// Sued

Problemet ligger ju inte hos mackarna direkt.
Bränslepriset styrs ju i största del av skatterna. Om vi i Sverige skulle sluta tanka våra bilar så skulle det ju bara leda till att vägverket skulle få mindra kostnader i vägunderhåll och färre skadade i trafiken?
Så för statens del så skulle det bli ett nollsummespel. Dvs minskade skatteintäkter, men samtidigt uteblivna utgifter.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

238 Inlägg
28 maj 2008
Phaetoon skrev:
Problemet ligger ju inte hos mackarna direkt.
Bränslepriset styrs ju i största del av skatterna. Om vi i Sverige skulle sluta tanka våra bilar så skulle det ju bara leda till att vägverket skulle få mindra kostnader i vägunderhåll och färre skadade i trafiken?
Så för statens del så skulle det bli ett nollsummespel. Dvs minskade skatteintäkter, men samtidigt uteblivna utgifter.

Precis mackarna kan inget göra, självklart måste de dra in något på själva bensinen pga av inköp och löner osv, men att blockera en mack kommer inte leda till att skatten sänks. På något sätt känns det som de drar in mer pengar på bensin skatten än vad de lägger ut på underhåll av vägarna. Men ja, om färre åkte bil så skulle det ju logiskt sätt leda till färre skadade, då kanske vi äntligen når "noll visionen"...

2 122 Inlägg
29 maj 2008
Siarnaq skrev:
Etanol eller kanske liten 90% nitromethan och 10% Metanol blandning? ^^

Vi har fan massvis med sprit, dags att sluta dricka och göra något vettigt med det!

Luktar gott utav bara fan däremot. tongue

ta spriten bara ja får ha kvar mina kalla goda öl tongue

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

70 Inlägg
29 maj 2008
Jag vet att Skalman har byggt en bil som går på hallonsoda, det kan funka. Det var bra tryck i den också, han vann ett race mot krösus sork som hade den senaste och bästa sportbilen. roll

Intresseklubben
673 Inlägg
29 maj 2008
miljöpartisterna blir glada!

/Mvh Andreas

Avstängd
124 Inlägg
29 maj 2008
Alla fetknoppar ska börja cykla och kommer vara ivägen för mig när jag ska pendla!

Jag är en tramsare.

609 Inlägg
29 maj 2008
Krig om de sista dropparna tror jag. Men det lär väl inte Sverige kunna blanda sig i, med tanke på våra "krigsmakt"

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
29 maj 2008
Kör på väte, fusion eller likanande, eller vedbilar o-100 på 4 timmar i nerförsbacke

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

48 Inlägg
29 maj 2008
När bensinen tar slut hänger jag mig.......skiter i om dom höjer priset på soppa å snus till 200 kr litern/dosan, men när det tar slut är jag slut........om dom inte lyckas få en en kärnreaktor så det blir lite drag i elbilarna....men vem fan vill ha en snabb bil som är helt tyst?

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
29 maj 2008
Kickar ut framrutan å spänner fast en travare framför den fan bilen ska rulla oavsätt !!!!!!!!!!!

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

7 100 Inlägg
29 maj 2008
tur att jag har min hojj,så ja kan överleva på annat sätt smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

8 881 Inlägg
30 maj 2008
Den dagen bensinen/fosila bränslet är slut vad händer då?
Ja ärligt talat så skiter jag högaktningsfullt i det, lär inte vara något problem för mig då den tiden kommer.....

Fotograf på tierpidag.se

jon
76 Inlägg
30 maj 2008
http://www.zatzy.com/attachments/allmae … inkrig.pdf

här e nått som kan funka istället för meningslösa blockader mot små mackar lite här o där.. tanka måste alla göra men det finns fler alternativ än statoil och preem, så tanka inte på statoil lr preem, handla kan man ju göra det spelar ingen roll!

Chris

8 881 Inlägg
30 maj 2008
chris850r skrev:
http://www.zatzy.com/attachments/allmaent/59603-starta-bensinkrig-pa-vis-bensinkrig.pdf

här e nått som kan funka istället för meningslösa blockader mot små mackar lite här o där.. tanka måste alla göra men det finns fler alternativ än statoil och preem, så tanka inte på statoil lr preem, handla kan man ju göra det spelar ingen roll!

roll blockader m.m lär ju vara verklingslösa den dagen bensinen är slut.
Läs vad tråden handlar om innan du svarar.

Fotograf på tierpidag.se

100 Inlägg
30 maj 2008
chris850r skrev:
http://www.zatzy.com/attachments/allmaent/59603-starta-bensinkrig-pa-vis-bensinkrig.pdf

Kommer ju säkert funka jättebra!Eller inte...
Till att börja med, finns statoil/preem i alla länder?Och hur mycket skulle bensinbolagen bry sig om att vi i Sverige bojkottar vissa mackar, vi är ett för litet land.

Sen är det ju förmodligen så att om vi skippar statoil och preem, så kommer Jet okQ8 och alla andra att höja sina priser istället för att dom har stor efterfrågan...

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer

Sök