2379
Sök

Feltema (biltema)

2 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Hej vill veta alt ni har köppt på feltema som inte funkar längre eller suger bara tongue (dra me bild gärna)

689 Inlägg
28 maj 2008
Lambdasond, höll i 2 veckor.. annars har jag varit nöjd med det jag handlat där

Med.lem
3 759 Inlägg
28 maj 2008
Inget, biltema är bra.. På rätt saker!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

4 554 Inlägg
28 maj 2008
håller med föregående har aldrig köpt nått dåligt där

16 197 Inlägg
28 maj 2008
deras ELverktyg e ju inte dom bästa men för övrigt så tycker ja dom har vettiga saker big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

268 Inlägg
28 maj 2008
Biltema har rätt prisvända alternativ tycker jag. Men är det någon viktig del till bilen eller liknande så lägger jag nog ner resterande på märkesvaror eller saab-original i mitt fall då.

4 554 Inlägg
28 maj 2008
evilaudio skrev:
deras ELverktyg e ju inte dom bästa men för övrigt så tycker ja dom har vettiga saker big_smile

spelar väl ingen roll om dom går sönder du får ju en ny på garantin, sen är de nog en hel del beroende på handhavande för jag köper alltid verktygen där å dom har hållt borrmaskin slipmaskiner å vinlekkapar mfl...

474 Inlägg
28 maj 2008
har köpt bra grejjer hittils..

förrutom bromsbeläggen som skriker nåt så inni h-vete, väcker ju halva bygden när man ska bromsa.
Och ändå har jag skrikplattor på

Volvo S60 2.5T AWD

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 maj 2008
Deras bilglödlampor. Köpte ett par H4 55/60W mega blue. Gick en dryg vecka så exploderade ena lampan och den andra blev det en bula på, plus att den blev helt sotig!
Hade inga andra lampor med och var 4 mil hemifrån. Fick vrida ner till dimljus på väg hem när jag bländade av.
Samma sak hände med de jag bytte till mig... Sedan dess köper inte jag glödlampor där mer. Inte till min bil iaf.
Annars är det väl en hel del som det inte är nåt direkt fel på. Inte som det var på 70-80-talen med VDO-mätare och Motolitarattar.. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Avstängd
17 Inlägg
28 maj 2008
Man får det man betalar för, sen om det är bra eller dåligt det får var och en bestämma.
Farsan är helnöjd med delar därifrån, tex: bromsskivor som någon skrev, men så gubbkör han också. jag personligen tycker bromsskivorna därifrån suger utter.

Köpte en bil med nya feltema skivor och belägg, vid första hårda inbromsning så slog sig skivan =/

Köper dock annat skit därifrån tex: spackel, polyester osv och delar till min cykel. men mer än så blir det Inte.

Jag brukar säga att det går jämnt upp, byt skivor runt om 2 - 3 gånger med biltemas, byt 1 gång med kvalitets skivor smile kostar lika mycket typ.

Mvh

238 Inlägg
28 maj 2008
Köpte en universal katt och upptäckte att de två med skickade rör stumparna var över en halv centimeter för små, blev till att klämma rejält och tack för avgaspasta!

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

121 Inlägg
28 maj 2008
Jag har köpt en del verktyg, skruv, arbetskläder, bildelar mm och varit nöjd. Men nyligen köpte jag en oljesug, Art 20-718, att användas till en båtmotor och den var totalt värdelös. När jag försökte suga upp olja i den sög den mest luft, den rymmer 0,5 liter men sög väl upp max 0,5 dl. Sen försökte jag hälla i oljan och sen pressa ut den via den medföljande slangen och då kom det lika mycket bakvägen. Den oljesugen ska dom få tillbaka nästa gång jag är där. Undrar om bara min är så där dålig eller om alla dom säljer är lika värdelösa?
Senast redigerat av LAE (29 maj 2008)

3 295 Inlägg
29 maj 2008
Sued skrev:
Köpte en universal katt och upptäckte att de två med skickade rör stumparna var över en halv centimeter för små, blev till att klämma rejält och tack för avgaspasta!

fast det o andra sidan är ju inte biltemas fel att du köper universal grejor som inte passar.. eller?wink

SSS -12
3 217 Inlägg
29 maj 2008
Bra att man hänger ut ett företag som säljer saker som fungerar... Man får alltid vad man betalar för, så gäller även biltemas grejer, inget undantag! Något särskilt på tapeten som du retar dig lite extra på, eller vill du samla ihop en klagolista som du kan skicka in till Biltemas ledning för att förklara hur missnöjd du och svenska folket är för att deras saker inte fungerar i all oändlighet?

Har aldrig sett en liknande tråd om Mekonomen, Micro, MECA och allt vad dessa företag kan vara som säljer piratdelar med liknande kvalitet som tillverkarnas! Dessutom finns det nog redan en beklagelsetråd om Biltema redan!

Bara så du vet smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

238 Inlägg
29 maj 2008
Slave_joe skrev:
Sued skrev:

fast det o andra sidan är ju inte biltemas fel att du köper universal grejor som inte passar.. eller?wink

Rör stumparna passade perfekt i resten av systemet, problemet låg i att de var för små för själva katten som de skulle höra ihop med...

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

3 295 Inlägg
29 maj 2008
Sued skrev:
Slave_joe skrev:
Sued skrev:

Rör stumparna passade perfekt i resten av systemet, problemet låg i att de var för små för själva katten som de skulle höra ihop med...

AhA! då jag fatta! rolllol

* Klåpare
1 718 Inlägg
29 maj 2008
Skrikande bromsbelägg. Det är dock inget unikt för Biltemas piratbelägg, man får ju som sagt vad man betalar för och beläggen är gjorda för standardkörning så det är ett handhavande fel.

Har aldrig varit missnöjd under alla år som jag handlat där, har man lite bondförnuft så förstår man vad man köper. Biltema is the shit! big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

911 Inlägg
29 maj 2008
skivor å klossar fram, Roligt när jag kom fram till en rondell utan bromsar haha,  men jag får  väl klandra mig själv eftersom jag inte bromsat in dem tillräckligt för att busköra efteråt på kvällen " detta var seent på kvällen och inte på dagtid bland andra bilar som tur var"

pic up the phone, wazzzaaa

7 100 Inlägg
29 maj 2008
allt jag har köpt där har funkat perfekt!
som bla bromsskivor,belägg mm!
mina belägg skrek inte eller damma som  några har skrivit!

BILTEMA IS THE SHIT cool

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
29 maj 2008
Jag har köpt broms skivor där till en golf2. det va inga fel på dom..

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

Sök