3198
Sök

Robert Collin gör bort sig... IGEN

Muttley
29 maj 2008
Minitaylor skrev:
Ja vad ska man säga, jag är 15 år och vet att jävligt många trimmar och stylar volvo, Det är nog den vanligaste som folk trimmar, jag menar, hur många volvoraggare finns det inte?Hur många sönderskruvade 740;s finns det inte?Om något så har vi här i sverige värst volvos av alla...hur ofta ser man en 240 med 589 häst? eller en 850 med 721 i europa?Vi svenskar är stolta över våran prima volvo och vi trimmar den gärna!

jag har aldrig sett en 240 med så många hästar och inte en 850 heller för den delen smile ytterst få sådana finns.  sen styling på en 740 oftast är wunderbaum och fjortisöverdrag på stolar smile

DFFL
9 020 Inlägg
29 maj 2008
Minitaylor skrev:
Ja vad ska man säga, jag är 15 år och vet att jävligt många trimmar och stylar volvo, Det är nog den vanligaste som folk trimmar, jag menar, hur många volvoraggare finns det inte?Hur många sönderskruvade 740;s finns det inte?Om något så har vi här i sverige värst volvos av alla...hur ofta ser man en 240 med 589 häst? eller en 850 med 721 i europa?Vi svenskar är stolta över våran prima volvo och vi trimmar den gärna!

Hur många av dessa småbarn tror du har råd med den S80:n?
Jag har ALDRIG sett en 240 eller 850 med så många hästar, varken i Sverige, Europa, Asien, Oceanien eller hela jävla Amerika.

Jag är inte heller ett dugg stolt över våran "prima" volvo och jag trimmar den långt ifårn gärna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

NeonX
29 maj 2008
tkd_rille skrev:
men vi kan överväga hur många morsor och farsor som stylar trimmar? usa är de garanterat mer än de trippla säkerligen.

nämnde juh att jag inte ansåg att det var så generellt...mer som en "kul" grej/tillägg...just för att det förmodligen är ovanligt, jag vet bara en bil stylad av nån i övermedelåldern, och det är fd "redlady"...vet inte om den kallas yellowlady nu lr va fan som helst....(volvo S60)

Avstängd
653 Inlägg
29 maj 2008
Haha - Hur fan ser han ut.

Jag har rätt i vad jag än säger.

Muttley
29 maj 2008
NeonX skrev:
tkd_rille skrev:
men vi kan överväga hur många morsor och farsor som stylar trimmar? usa är de garanterat mer än de trippla säkerligen.

nämnde juh att jag inte ansåg att det var så generellt...mer som en "kul" grej/tillägg...just för att det förmodligen är ovanligt, jag vet bara en bil stylad av nån i övermedelåldern, och det är fd "redlady"...vet inte om den kallas yellowlady nu lr va fan som helst....(volvo S60)

självklart är de roligt om man ändrar lite på sin bil, de ser jag inget emot, men vi har otroligt dålig smak om man jämför med usa och tyskland, genomsnittet som rullar på vägarna ser ut som skit rent ut sagt.  finns massor med skitfina bilar här på garaget men hur ofta ser vi de rulla i närheten???
finns några här men de rullar inte så mycket tycker jag.

och ja du har rätt av stylade bilar är nog bara redlady jag har sett, och de är skitduktiga och seriösa med bilen iallafall.

8 156 Inlägg
29 maj 2008
Kompletta aftermarket-kit, eller helt ombyggda bilar finns det väl många av, fast kanske inte så många till Volvo? Men då snackar vi ju inte styling utan en kombination av styling och tuning?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Muttley
29 maj 2008
Phaetoon skrev:
Kompletta aftermarket-kit, eller helt ombyggda bilar finns det väl många av, fast kanske inte så många till Volvo? Men då snackar vi ju inte styling utan en kombination av styling och tuning?

finns massa eftermarknadsdelar till volvo med om man letar, men de smäller man bara rakt på ju! Själv tycker jag mig inte se så pass många brutala bilar här i trakterna som båder ser ut bra och går bra.

Meister
6 763 Inlägg
29 maj 2008
tkd_rille skrev:
NeonX skrev:
Min morsa är snart 50, hon har haft planer hur länge som helst på att börja styla/"bygga" bil...hon kan inte ett skvatt om det men har alltid vart sugen...Jag var bara tvungen att nämna det även om jag förstår vad ni menar med majoriteten svenskar. Det är lite fritt att tolka det han skriver, men det låter onekligen som att styling vore nått helt nytt, och att det inte finns här... jag behöver spendera ungefär 5-10 min körandes runt där jag bor innan en bil dyker upp som är mer eller mindre stylad.

Dock aldrig/ytterst sällan i denna nivå( som s80:in ), det är väll som ni säger, i usa är man vana vid att få det man pekar på som kund...jävla knegigt de måste va å sälja saker i de landet...

men vi kan överväga hur många morsor och farsor som stylar trimmar? usa är de garanterat mer än de trippla säkerligen.  aftonbladet är dessutom inte en motortidning, och han skriver ju som de är i sverige, jag tycker folk snackar skit om han på fel sätt.

sen stylad för de flesta här i sverige är några klistermärken andra fälgar lite neon, överdragsklädsel japsdämpare sen är den klar.

och nej bara för jag har ett klistermärke i min framruta är den inte stylda smile

De är ju inte speciellt många äldre som åker stylad japs eller volvo. De åker jänk som är sänkta och ett par snygga fälgar. Trimmar gör många men inte så brutalt. Största skillnaden är att de bilar som är trimmade/stylade är byggda av folk hemma till skillnad från usa där många jobbar med att bygga om bilar. Men sen kan man ju se till folk mängd och då blir de inte så mycke i sverige jämfört med usa.

Robert Collin borde byta jobb..

187 Inlägg
29 maj 2008
FireTraXX skrev:
Minitaylor skrev:

Jag har ALDRIG sett en 240 eller 850 med så många hästar, varken i Sverige, Europa, Asien, Oceanien eller hela jävla Amerika.

Då måste du blunda för iprincip varenda Volvobil du ser, bara på Gorg finns det en hel del.

Muttley
29 maj 2008
camaro67 skrev:
tkd_rille skrev:
NeonX skrev:
Min morsa är snart 50, hon har haft planer hur länge som helst på att börja styla/"bygga" bil...hon kan inte ett skvatt om det men har alltid vart sugen...Jag var bara tvungen att nämna det även om jag förstår vad ni menar med majoriteten svenskar. Det är lite fritt att tolka det han skriver, men det låter onekligen som att styling vore nått helt nytt, och att det inte finns här... jag behöver spendera ungefär 5-10 min körandes runt där jag bor innan en bil dyker upp som är mer eller mindre stylad.

Dock aldrig/ytterst sällan i denna nivå( som s80:in ), det är väll som ni säger, i usa är man vana vid att få det man pekar på som kund...jävla knegigt de måste va å sälja saker i de landet...

men vi kan överväga hur många morsor och farsor som stylar trimmar? usa är de garanterat mer än de trippla säkerligen.  aftonbladet är dessutom inte en motortidning, och han skriver ju som de är i sverige, jag tycker folk snackar skit om han på fel sätt.

sen stylad för de flesta här i sverige är några klistermärken andra fälgar lite neon, överdragsklädsel japsdämpare sen är den klar.

och nej bara för jag har ett klistermärke i min framruta är den inte stylda smile

De är ju inte speciellt många äldre som åker stylad japs eller volvo. De åker jänk som är sänkta och ett par snygga fälgar. Trimmar gör många men inte så brutalt. Största skillnaden är att de bilar som är trimmade/stylade är byggda av folk hemma till skillnad från usa där många jobbar med att bygga om bilar. Men sen kan man ju se till folk mängd och då blir de inte så mycke i sverige jämfört med usa.

och därmed har han även rätt angående hans citat....  usa är där man måste utmärka sig och vara häftigare än grannen, här i sverige är de inte så smile.

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
29 maj 2008
Imponerande vad man för 2 miljoner idag... Vilket skämt!
Måste va stor underhållning att köra den runt en bana, stackarn kan inte ha kört många bilar han.

DFFL
9 020 Inlägg
29 maj 2008
viktore skrev:
FireTraXX skrev:
Minitaylor skrev:

Då måste du blunda för iprincip varenda Volvobil du ser, bara på Gorg finns det en hel del.

Tittar inte ens åt en Volvo.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
29 maj 2008
civic skrev:
Imponerande vad man för 2 miljoner idag... Vilket skämt!
Måste va stor underhållning att köra den runt en bana, stackarn kan inte ha kört många bilar han.

haha men du den går nog fan rätt bra den volvon wink antagligen bättre än din R wink

Thorssa
29 maj 2008
viktore skrev:
Fattar ärligt talat inte vad ni dillar om.

Som Decibel säger så är marknaden för Heico's med fleras fabriksstylade/trimmade bilar liten i Sverige

Märkligt du! Har man råd att lägga 2 miljoner på en bil väljer man ju troligen inte en Volvo med 350 hk? Du kan ju t.ex. ta en Audi A8 som pissar på Volvon i det mesta och ändå få pengar över...

Billackerare
365 Inlägg
29 maj 2008
FireTraXX skrev:
Tittar inte ens åt en Volvo.

kunde nog inte sagt de bättre själv cool

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

DFFL
9 020 Inlägg
29 maj 2008
Thorssa skrev:
viktore skrev:

Som Decibel säger så är marknaden för Heico's med fleras fabriksstylade/trimmade bilar liten i Sverige

Märkligt du! Har man råd att lägga 2 miljoner på en bil väljer man ju troligen inte en Volvo med 350 hk? Du kan ju t.ex. ta en Audi A8 som pissar på Volvon i det mesta och ändå få pengar över...

DET exet har kostat 2000000 att bygga, en i samma utförande för privatpersoner hade inte gått för den summan.

Russel Crowe, Gladiator.

Meister
6 763 Inlägg
29 maj 2008
tkd_rille skrev:
camaro67 skrev:
tkd_rille skrev:

och därmed har han även rätt angående hans citat....  usa är där man måste utmärka sig och vara häftigare än grannen, här i sverige är de inte så smile.

För en del är de så.. Men för andra så är de inte så. Men de är många som vill ha balla bilar och skaffar sig de. Annars vore de ju konstigt att de kommer 10K bilar till big meet i västerås och de är bilar från närområden.

187 Inlägg
29 maj 2008
Thorssa skrev:
viktore skrev:

Då har du inte fattat min poäng.

terazzi
29 maj 2008
tkd_rille skrev:
camaro67 skrev:
tkd_rille skrev:

E d inte så i Sverige?
Alla vill va värre än grannen på alla sätt,ha fetare bil,bättre jobb,snyggare trädgård,kök u name it!!

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
29 maj 2008
skit samma om volvo över huvetaget... jag tycker att han gör väldigt ytliga reportage. det vill säga, han snackar om att det är 30profil och massa junk. tiitar man på motorjournalen eller bilsport osv osv så ser man att dem går ner på en mer detaljerad nivå och vet vad dem pratar om (oftast). men ser man på robert collin så tror jag knappast att han själv vet vad han snackar om. låter mest som en smörja som kommer ut ur hans glappkäft:)

Team Insane Racing

Sök