2550
Sök

Autotech steg 3 Volvo S60R

Nicodemus
29 maj 2008
Trådstartare
#1
Hur stor skillnad är det mellan org och steg 3 ?

509 Inlägg
29 maj 2008
#2
Väldigt stor! har själv steg 2 och jag är nojd!

Nicodemus
29 maj 2008
Trådstartare
#3
hur många hästar ger det ?

259 Inlägg
29 maj 2008
#4
Där ser du vad de olika stegen ger, enligt Autotech

Steg 1
340hk 480Nm

Steg 2
345hk 485Nm


Steg 3
355hk 495Nm
Senast redigerat av A_nders (29 maj 2008)


Nicodemus
29 maj 2008
Trådstartare
#5
är din chippad ?

One Man Clan
4 287 Inlägg
29 maj 2008
#6
autotech suger balle ta hellre någon annan firma

Tex Bsr / TME /MTE osv

I alla fall enligt min åsikt


5 089 Inlägg
29 maj 2008
#7
Xuri skrev:
autotech suger balle ta hellre någon annan firma

Tex Bsr / TME /MTE osv

I alla fall enligt min åsikt

Du får gärna vidarutveckla varför dom suger balle nu också;) domdära andra du nämnde har väll inte gjort mycket för värden vad jag tycker;) men alla har vi ju egna erfarenheter;)

\Lindgren

Ahlsen
29 maj 2008
Trådstartare
#8
FLindgren skrev:
Xuri skrev:
autotech suger balle ta hellre någon annan firma

Tex Bsr / TME /MTE osv

I alla fall enligt min åsikt

Du får gärna vidarutveckla varför dom suger balle nu också;) domdära andra du nämnde har väll inte gjort mycket för värden vad jag tycker;) men alla har vi ju egna erfarenheter;)

nä exakt, är ju bara och kolla vilka som är snabbast på strippen smile

509 Inlägg
29 maj 2008
#9
FLindgren skrev:
Xuri skrev:
autotech suger balle ta hellre någon annan firma

Tex Bsr / TME /MTE osv

I alla fall enligt min åsikt

Du får gärna vidarutveckla varför dom suger balle nu också;) domdära andra du nämnde har väll inte gjort mycket för värden vad jag tycker;) men alla har vi ju egna erfarenheter;)

Suger balle? Du kan suga balle! tongue

Bsr suger balle!

One Man Clan
4 287 Inlägg
29 maj 2008
#10
vi körde upp te autotech förra sommaren för mappning (50 mil enkel resa)

de var överenskommet att den skulle mappas i bänken så vi får reda på effekten osv

Den skulle köras på e85 å på högre effekt då motorn hade gjorts i ordning riktigt

Kl 08 lämnade vi bilen... efter de byttes bränslepump..bränslerören+ spridare å tryckregulator....
Detta hade dom inte sagt någonting om att de skulle bytas för de kunde ägaren av bílen som för övrigt är volvomekaniker gjort själv men detta fick han ju nu betala för ..spridare å pumpen trodde han men dom sa inget till han trots att han haft upprepad telefonkontakt med dom när han byggde motorn..beställde special kammar..koppling osv av dom...kl 17 börja dom koppla in datorn å något strular för dom, Kl 20 skulle jag tro kl var när dom började mappa bilen å allt var utskruvat kl ca 23  å resultatet " de är något som bromsar den vill inte riktigt när laddet kommer"  kl 23:30 sätter vi oss i bilen igen för att åka 50 mil igen...resultatet ? mjo bilen blev inte riktigt å inte fan hade dom den i bänken heller..dom undrade om ägaren till bilen kunde köra..å dom flesta vet nog att mappning på vanlig väg brukar gå betydligt snabbare än fartgränserna...skulle ägaren både riskera körkort å jobb samt betala multum...
Trots att bilen redan hade mappats av dom en gång,,dom behandlade för övrigt oss som en påse skit...vi blev lämnade i trollhättan ca kl 11 för dom inte ville ha folk på anläggningen å dom skulle hämta oss kl 13-14...när kl var 16-17 fick vi gå tillbaka till anläggningen själva...


84 Inlägg
29 maj 2008
#11
O ni bara åker hem då utan o ifrågasätta saker o ting eller, då får ni väl skylla er själva. ATM är toppen o ha o göra me.


2 452 Inlägg
29 maj 2008
#12
vad jag vet så är det claus som är från turbocenter som lärt upp dom och vad jag vet så ägde det bara massa autotechbilar på strippen för 2-3år sen...då var inga ens i närheten...och bsr hade väl inga bilar direkt på strippen ?

döden kommer tillbaka

1 688 Inlägg
29 maj 2008
#13
A_nders skrev:
Där ser du vad de olika stegen ger, enligt Autotech

Steg 1
340hk 480Nm

Steg 2
345hk 485Nm

Steg 3
355hk 495Nm

Som hämtat ur en bok.
5 hk och 5 nm mellan steg1 och steg2.
15 hk och 15 nm mellan steg1 och steg3.

Skulle det vara en slump att bänken visade exakt 5/10/15 hk och 5/10/15 nm mer mellan stegen?
Eller luktar det bullshit big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

One Man Clan
4 287 Inlägg
29 maj 2008
#14
Svenzzon skrev:
O ni bara åker hem då utan o ifrågasätta saker o ting eller, då får ni väl skylla er själva. ATM är toppen o ha o göra me.

om vi ifråga satte ? vad tror du ? Vad tror du dom tar för mappning ?kamaxlar...koppling... osv
Om vi åkt 50 mil enkel resa å när vi kmr dit säger dom vi ska göra detta..å nä vi kan inte köra den i bänken de är fullt  där idag.... vad tror du ? skulle vi bara åkt hem ? bara autotech som mappar orginal styrsystem också för den delen.... Dom hade ju redan jobbat över till kl 23 tror du dom hade fortsatt ifall vi stått å tjatat ? Nä... å dom sa bara de är något som bromsar, kolla över detta å kom tillbaka..

Du var inte me å känner inte till omständigheterna så försök inte... han hade typ ett krav å de var att få effekten på papper samtidigt som den mappades... Den blev inte bänkade...å mappningen blev inte bra heller...bilar me samma setup mappas till ca 1.6 bars ladd...denna blev bänkad till 1.2 bar....
Senast redigerat av Xuri (29 maj 2008)


5 089 Inlägg
29 maj 2008
#15
och du tror inte att dom har haft väldigt många "oh-jag-vet-allting-om-bilar" som sen visar sig att den personen inte vet nått, och dom vill gärna skruva på grejjerna själv då?

vad jag fattat rätt så skiter du i hur motorn gick, sålänge du hade hk på papper? eftersom att dom tyckte väll att det inte var något idé eftersom att motorn inte gick som den skulle eftersom att något motade motorn?

Och saker brukar ju krångla på sådanahära byggen, eller hade ni förväntat er att allt skulle gå kanon? förstår att det är frustrerande när saker krånglar. men är det autotechs fel eller "erat" fel att motorn inte gick som den skulle? eller är det det jag skrev tidigare, ni ville bara ha hästkrafter på papper?

\Lindgren

One Man Clan
4 287 Inlägg
29 maj 2008
#16
FLindgren skrev:
och du tror inte att dom har haft väldigt många "oh-jag-vet-allting-om-bilar" som sen visar sig att den personen inte vet nått, och dom vill gärna skruva på grejjerna själv då?

vad jag fattat rätt så skiter du i hur motorn gick, sålänge du hade hk på papper? eftersom att dom tyckte väll att det inte var något idé eftersom att motorn inte gick som den skulle eftersom att något motade motorn?

Och saker brukar ju krångla på sådanahära byggen, eller hade ni förväntat er att allt skulle gå kanon? förstår att det är frustrerande när saker krånglar. men är det autotechs fel eller "erat" fel att motorn inte gick som den skulle? eller är det det jag skrev tidigare, ni ville bara ha hästkrafter på papper?

Han som ägde bilen , hade byggt spisen osv hade kontakt flera gånger med autotech när han beställde delar av dom....dom vet nog att han inte var dum i huvudet...å hans "hårdvara" funkade  med samma ladd på vägen upp typ...


Nej jag skiter inte i hur motorn gick men brukar de ta 2-3 timmar å mappa en bil ?
De var ett krav att den skulle mappas i bänken PUNKT slut.....å vad jag vet så blir resultatet bättre om man mappar i bänken än om man mappar den på gatan..

bilens "hårdvara" funkade ju perfa hela tiden me typ de laddet på vägen upp å under inkörningen...sen byttes de till etanol osv å sen lyckades dom inte mappa.. är de vårat fel ?

"Någon ide för att motorn inte gick som den skulle ? hk på papper ?" de första dom sa när vi kom upp var "de är fullt i bänken idag " 2 bilar ska mappas...hur fan kan de vara de när man har bokat tid för mappning i bänken? 

å när dom visste att vi kört 50 mil å hade 50 mil hem så kunde dom kanske börjat med bilen direkt...för dom vet nog också att de kan krånga å då drar de ut på tiden...men vi gick där i 15 timmar istället...
Senast redigerat av Xuri (29 maj 2008)


Mr.
253 Inlägg
29 maj 2008
#17
Xuri skrev:
FLindgren skrev:
och du tror inte att dom har haft väldigt många "oh-jag-vet-allting-om-bilar" som sen visar sig att den personen inte vet nått, och dom vill gärna skruva på grejjerna själv då?

vad jag fattat rätt så skiter du i hur motorn gick, sålänge du hade hk på papper? eftersom att dom tyckte väll att det inte var något idé eftersom att motorn inte gick som den skulle eftersom att något motade motorn?

Och saker brukar ju krångla på sådanahära byggen, eller hade ni förväntat er att allt skulle gå kanon? förstår att det är frustrerande när saker krånglar. men är det autotechs fel eller "erat" fel att motorn inte gick som den skulle? eller är det det jag skrev tidigare, ni ville bara ha hästkrafter på papper?

Han som ägde bilen , hade byggt spisen osv hade kontakt flera gånger med autotech när han beställde delar av dom....dom vet nog att han inte var dum i huvudet...å hans "hårdvara" funkade  med samma ladd på vägen upp typ...


Nej jag skiter inte i hur motorn gick men brukar de ta 2-3 timmar å mappa en bil ?
De var ett krav att den skulle mappas i bänken PUNKT slut.....å vad jag vet så blir resultatet bättre om man mappar i bänken än om man mappar den på gatan..

bilens "hårdvara" funkade ju perfa hela tiden me typ de laddet på vägen upp å under inkörningen...sen byttes de till etanol osv å sen lyckades dom inte mappa.. är de vårat fel ?

"Någon ide för att motorn inte gick som den skulle ? hk på papper ?" de första dom sa när vi kom upp var "de är fullt i bänken idag " 2 bilar ska mappas...hur fan kan de vara de när man har bokat tid för mappning i bänken? 

å när dom visste att vi kört 50 mil å hade 50 mil hem så kunde dom kanske börjat med bilen direkt...för dom vet nog också att de kan krånga å då drar de ut på tiden...men vi gick där i 15 timmar istället...

Låter ju som en härva det det där.. Personligen har jag bara haft trevliga erfarenheter av Autotech, stora tack till Patrik om han sitter o läser det här! big_smile

Köpes:
18T Turbo

509 Inlägg
29 maj 2008
#18
Tycker dom va kanon när jag chipade min s40 med den förra motorn. Väl på plats blev jag innbjuden på kaffe medans dom fixade bilen trots att jag va en timme försenad, tog väl ca 40 minuter sen va de klart.

S60 T5
14 Inlägg
9 juli 2008
#19
Låter som väldigt spridda erfarenheter av dom. Personligen så är jag nöjd med chipningen men inte med bemötandet. Ganska nonchalanta och med uttråkat uttryck. Men bra produkt.
Senast redigerat av Yokas (9 juli 2008)

I'm Bobbin Threadbare, are you my mother?

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 juli 2008
#20
Losgard skrev:
A_nders skrev:
Där ser du vad de olika stegen ger, enligt Autotech

Steg 1
340hk 480Nm

Steg 2
345hk 485Nm

Steg 3
355hk 495Nm

Som hämtat ur en bok.
5 hk och 5 nm mellan steg1 och steg2.
15 hk och 15 nm mellan steg1 och steg3.

Skulle det vara en slump att bänken visade exakt 5/10/15 hk och 5/10/15 nm mer mellan stegen?
Eller luktar det bullshit big_smile

att du orkar

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök