Saabdajw skrev:
ingen som har det ??
jupp
har även hunnit testat lite.
självklart är det värt pengarna! men inte nypriset
klart bättre flöde och vassare insugsljud med dom än med org.
Men
du för att få samma råa insugsljud som CSLen har här
http://www.garaget.org/video/mffest4scwj2så måste du köra UTAN LMM boxen!
den dämpar så jäkla mycket så det låter som original med den monterad på ett kolfiberinsug.
man tappar alltså allt insugsljud med LMM huset monterat och då är ju ena vittsen borta redan,det var ju insugsljud man ville ha + lite mer effekt.
LMM åker bort igen alltså efter provmontering
då har man ett inlopp på 127mm som ger all luft motorn behöver och med ett sanslöst insugsljud.
innefrån bilen så överröstar insugsljudet avgasljudet(SS kattersättare/SS Cat-back system)då får du en uppfattning om hur mycket det låter.
ska du ha CSLen insugsljud så måste du alltså köpa ett kolfiberinsug med större diameter än vad LMMen har och då måste det vara gjort för att köras utan LMM.
du måste även ha chip till det för att få ut max.
RNBs insug utesluts direkt eftersom dom har mindre inlopp och är gjorda för LMM.
kvar blir Köhlers eller MH-GTRs insug och dom kostar skojrtan nya.
så försök att få tag på begangade.
jag har inte bänkat än men ska göra det i höst.
men jag tippar på att jag har 30hp mer med insuget.
en vanlig M3a tappar effekt efter 7000rpm
Med kolfiberinsug så tappar den strax efter 8000rpm.
effektkurvan fortsätter uppåt där en original M3a sackar där har man effektvinsten.
det brukar skilja 20-30hp mellan 7000 och 8000rpm.
bild på RNBs insug med mindre inlopp och LMM monterad
bild på Köhlers insug utan LMM
fullt flås utan shit ivägen med andra ord