5240
Sök

Motrstopp vid inbromsning

4 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
Är det möjligt att få motorstopp vid kraftig inbromsning (ej tvärnit)? Har en Opel Astra 2003.

DFFL
9 020 Inlägg
1 juni 2008
Ja, självklart.
Ifall du bromsar från t.ex. 5:an i 120km/h ner till 10km/h (Inte tvärnit skrev du ju) så lär ju motorn dö.
Varför inte bara trycka in kopplingen?
Senast redigerat av FireTraXX (1 juni 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Kopplingen var nedtryckt.

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
2 juni 2008
Är kopplingen ok och den var nertryckt så är det nog inte därför du fick motorstopp....

och FireTraXX, har du en bibel med dom bästa uttrycken framför dig när du skriver big_smile

Offroad Racing
3 122 Inlägg
2 juni 2008
om du hade typ tom tank så kan det ju vara så enkelt att den lilla bensin som fanns där åkte undan från pumpen om du bromsade hårt o länge. när du sedan slutade bromsa åkte bränslet tillbaka på sin rätta plats o bilen startade igen...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

2 079 Inlägg
2 juni 2008
och om så är fallet, finns denna bibel att köpa nånstans?

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

1 079 Inlägg
2 juni 2008
henke_99 skrev:
om du hade typ tom tank så kan det ju vara så enkelt att den lilla bensin som fanns där åkte undan från pumpen om du bromsade hårt o länge. när du sedan slutade bromsa åkte bränslet tillbaka på sin rätta plats o bilen startade igen...

Väääääääldigt långsökt.

118 Inlägg
2 juni 2008
Samma sak händer inte om du bara kopplar ur ? hade det problemet på min 940 vid plötslig urkoppling, problemet var snål blandning pga lambdan..

DFFL
9 020 Inlägg
2 juni 2008
Din bil är trasig, uppsök verkstad.
Det är nog det bästa svaret du kan få.
För en motor SKA INTE bara dö av att inte få någon gas.

Förövrigt så finns bibeln i mitt huvud, ges ut av Bertmarks förlag i höst.
Kommer kosta 12 000 000 US Dollar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 299 Inlägg
2 juni 2008
Samma sak händer me min mosters bil o på den tror jag att de va gasspjället som va felet.

Fick bara veta att "det var nåt spjäll", så jag antar att hon menade gasspjället.

//Jacob

4 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
På torsdag ska dom gå igenom bilen genom att kolla om de får nån felkod i datorn på bilen.

9 108 Inlägg
4 juni 2008
Är det så hela tiden eller bara en engångsföreteelse?

4 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Det har bara hänt två gånger,och dom fick inte upp några felkoder.

Hmm.
6 juni 2008
Vad är det för bil?

Sök