seat leon 1.8t fel laddtryck

Gredelin
1 juni 2008 · 11 Inlägg

Hejsan!
Har nyligen införskaffat mig en -00 seat leon 1.8t
den är ommappad och har sportluftsfilter, samt annat avgassystem.
när jag köpte den för en vecka sedan så laddade turbon runt 1.3 men jag tyckte att den gick aningen ojämt. liksom på vågor. Nu så har laddtrycket sjunkit drasiskt till 0.5 och antar att det är nåt läckage av något slag. men har ni några tips om vart eller så.

MVH

Martin

_Bmw_Power_ Bmw Entusiast
2 juni 2008 · 110 Inlägg

Hmm Testa Med startgas o spraya vid insugs delar så märker du när motorn hackar till  då vet du iaf om du har luft läckor

BMW E30 328 Touring "M52B28 Turbo" (1990)
BMW E30 328i "M52B28" (1985)
Volvo Amazon Custom "B20 powered by Weber" (1965)
Rille_h Knegare
2 juni 2008 · 62 Inlägg

Kolla vakumslangarna för det är ju gratis men annars så kan det va magnetventilen... (sitter vid luftfilter, är en liten sak med en elkontakt och några vakumslangar)
För när den går sönder så går motorn ner på gryndladd och i vanliga fall ska det va på 0.3 men din är ju chippad så då går det upp lite så 0.5 borde stämma bra.
När du har kollat alla slangar så tar du bort minuspolen på batteriet och sen ger du magnetventilen ett par snäpp med en mejsel lite försiktigt så KAN den hoppa igång igen.

MVH Rille
Volkswagen Tiguan "R-Line" (2011)
Gredelin
2 juni 2008 · 11 Inlägg

jag har kommit på vad felet var för något. Det var en slang till dumpen som var av.
Sen så kom jag att tänka på en annan sak. När man ligger på maxtryck på turbon (1.3 bar ungefär) så pendlar den lite.. En bilmeck sa att det kude vara lmm'en som inte pallar mer i dessa bilar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang