2443
Sök

byta till en annan bensinmätare?

7 100 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
huj!
på min 745:a så funkar inte bensinmätarn(vanligt på 740)
så jag har alltid kört på trippen!
men igår så fick ja soppatorsk,och då lag trippen och km räknaren av!(btw,km räknaren hadde just slagit om till 31000 smile )
och då eftersom jag är lat av mej och inte orkar greja de,så tänkte ja om de finns typ nån digital bensin mätare eller nå sånt som man kan koppla in?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Bilbyggare
74 Inlägg
1 juni 2008
Tja!! På elfa.se finns de en a/d omvandlare med display, Processinstrument Codix 529 som man kan använda som digital bränslemätare. Annars får du köpa nåt från biltema eller kanske nåt häftigare, men bensinmätare finns de i massor om du vill ha en analog mätare. Hör av dej om du vill veta mer, har Codix 529 i min bil, fett najs wink

Over and out

Att bygga bil handlar inte om rätt elr fel mer om hur extrem du vill vara!

7 100 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
El_Bodegos skrev:
Tja!! På elfa.se finns de en a/d omvandlare med display, Processinstrument Codix 529 som man kan använda som digital bränslemätare. Annars får du köpa nåt från biltema eller kanske nåt häftigare, men bensinmätare finns de i massor om du vill ha en analog mätare. Hör av dej om du vill veta mer, har Codix 529 i min bil, fett najs wink

Over and out

fan va dyr den var då yikes
kostade ju nästan mer än bilen tongue

Bilbyggare
74 Inlägg
1 juni 2008
Så är de, elr ja så dyr e den inte, dubbelt dyrare än en vanlig men ja kan säga att pimp factorn e skyhög tongue På biltema får du en mätare för 1oo lappen tongue

7 100 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
hehe mjooo,haha ballt smile
ja kollade på biltema,emn hittade ingen sad

Bilbyggare
74 Inlägg
1 juni 2008
Hade för mig att dom hade där, jaha ja där ser man. Men glid in på bildelsbasen eller åk direkt till skroten o köp en orginal mätare till din bil om du nu inte vill ha en digital. Alternativet är kanske att söka på båtinstrument. Till motorbåtar osv brukar man kunna köpa bränslemätare...

1 785 Inlägg
1 juni 2008
bmx skrev:
huj!
på min 745:a så funkar inte bensinmätarn(vanligt på 740)
så jag har alltid kört på trippen!
men igår så fick ja soppatorsk,och då lag trippen och km räknaren av!(btw,km räknaren hadde just slagit om till 31000 smile )
och då eftersom jag är lat av mej och inte orkar greja de,så tänkte ja om de finns typ nån digital bensin mätare eller nå sånt som man kan koppla in?

Känner du någon som är duktig på elektronik? Om man vet vilket band givaren arbetar inom så är det inte jätte avancerat att göra en egen mätare, det beror på hur du vill ha visningen. Om du t ex nöjer dig med en LED stapel så är den ganska enkel att bygga.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 juni 2008
kolla seasea, erlandssonsbrygga, båtaccenten m.m de har givare i bra kvalitet för ca 500spänn

Rock'n Roll

Sök