2724
Sök

Laddtrycksmätare saab 9-3???

76 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Någon som vet hur man kopplar in det i en saab 9-3 ? hur man drar igenom slangen och det från kupen? mvh Eddie 

Kika gärna förbi min sida smile

1 688 Inlägg
2 juni 2008
Finns hål i torpedplåten, det är väl ganska självklart vart man drar den. Inte skulle du borra hål i golvet eller dra den upp genom motorhuven och in genom rutan? roll

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Bilmekare
10 Inlägg
2 juni 2008
varför inte sätta ett T-kors bakom instrumentet ???
Senast redigerat av figgeflugfisk (2 juni 2008)

3 295 Inlägg
2 juni 2008
för att på 9-3 an sitter det inte en slang till orginal mätare då den mäter luftmängden som flödar igenom LMM:en...

Bilmekare
10 Inlägg
2 juni 2008
Aha va fint.

76 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
jag har ju inte luftmassmätare så frågan är hur man kopplar tongue hehe ? ska man behöva använda sig utav ett t kors då ? torpedplåten har jag hört talas om men hur ska man få in den i kupen? har letat efter hål??? någon som vet om saab ?

3 295 Inlägg
2 juni 2008
om du inte finner svar på denna sida så rekommenderar jag www.stcs.nu/forum   där finns mkt kunnigt som kan saab

86 Inlägg
2 juni 2008
Du delar vaccum slangen som går från dumpen/avlastningsventilen ungefär på mitten och kopplar in dig med ett T-kors drar nya slangen genom torpeden eller utan på bilen, vilket är upp till dig:P
Sen plockar du ström från närmast möjliga källa, exempelvis dimmern till instrument belysningen.

2 164 Inlägg
2 juni 2008
Du har Trionic 5 på din bil så den visar laddtryck på din mätare inne i bilen.
De är Trionic 7 bilarna som bara mäter luft mängden.
Har du mätare i bilen så sätt ett T kors på den och sätt sen en mätare.
Sen om de är en Trionic 7 kan man INTE sätta den till dumpen utan på slangen till BTRen.

MVH

F
Senast redigerat av Fredrik-79 (2 juni 2008)

76 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
ofan jag har T5 motorn så det är bara att ta från vaccum slangen?

86 Inlägg
2 juni 2008
Eddie_06 skrev:

Precis bara att göra så som jag skrev i mitt förra inlägg.
Funkar fin fint.

2 164 Inlägg
2 juni 2008
Eddie_06 skrev:

Ja du har trionic 5.
Du kan kolla upp de enkelt på tändkasseten som sitter ovanför tändstiften som är Röd om de är Trionic 5 och  Svart om de är Trionic 7.
Sen finns de ingen LMM på Trionic 5.

MVH

F

76 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
jag har T5 som jag nämnde tidigare:) heh så få göra så som han talade om wink

1 688 Inlägg
3 juni 2008
Enklaste sättet är annars att trä den genom det förborrade hålet med en gummi-damask förberedd för strömkablar i torpeden.

Om du står framifrån bilen så är den bakom säkringsboxen som sitter upp till höger, gummidamasken är dock lite nedanför så det är trångt, trångt och åter trångt! Men jag lyckades dra både 2 st 50mm2 strömkabel och vakumslang den vägen så vist går det! smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Sök