jag ska åka på sweden rock imorgon bitti och har därmed ca 100 mil att döda i bilen med mina vänner. så är det någon som har förslag på billekar som bilbingo? alla förslag uppskattas!
jag ska åka på sweden rock imorgon bitti och har därmed ca 100 mil att döda i bilen med mina vänner. så är det någon som har förslag på billekar som bilbingo? alla förslag uppskattas!
ni kan ju alltid tippa på vilken bil/bilmodell samt färg ni kommer se flest gånger samt köra reg plåts leken alltså ni startar på exempelvis en bil som har 001 så ska ni hitta så många som möjligt 002 003 004 005 osv osv
Sen den klassiska GUL BIL och slag på axeln muhaha !
ni kan ju alltid tippa på vilken bil/bilmodell samt färg ni kommer se flest gånger samt köra reg plåts leken alltså ni startar på exempelvis en bil som har 001 så ska ni hitta så många som möjligt 002 003 004 005 osv osv
haha GUL BIL är riktigt bra.
Ser man en polis bil så får man slå två gånger och ser man en piket får man slå tre gånger.
Sedan om det är någon som fiser i bilen och inte säger sejfen så ska en annan person säga donat och slå den som fes någon stans på kroppen.
kan ju säga att det uppskattas även av oss som kör gul bil ;-)
vet inte hur många gånger man legat bakom en bil och sätt nån i baksätet vända sig om.. upptäcka färgen och smälla till medpassageraren =P hehe Makes my day..
Snarare i bil lek än billek, men sista bokstaven i ett ord blir första i nästa, kan ju visserligen vara bilrelaterat.
En annan kan vara att köra land, stad eller huvudstad/flod/sjö etc,, från antingen en eller alla bokstäverna på regplåten, om man vill ha det svår.
typ: SSV = Sverige, Stockholm, Vänern.. ja du förstår.. regler kan ju tolkas lite och böjas lite då det kan vara svårt att hitta land och huvudstad på ex. XXX
Alternativt, bara sjunga med musiekn som spelas på sterion.. haha
Det där med reg nummren håller jag på med ska ha nr 076 nu