3479
Sök

Audi A4 hugger.

Audifil.
123 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
#1
Har satt på en pysventil för att bli av med fladdrande laddtryck.
Laddtrycket är nu stabilt och fint, jag har pyst upp till 1.3-1.4bar, då mitt chip laddade 1.35 med magnetventil.

När man drar på på 4an och 5an och håller fullgas en liten stund, så hugger bilen, även om laddet inte skenar.
Detta händer bara när det är lite svalare ute.
Tidigare idag så peakade bilen på 1.45 och det var inga problem alls, men nu på kvällen så ville den hugga och hålla på.

Nån som kan hjälpa?
Motorn är en 1.8t 1998

Edit: Jag har bytt till platinastift, ifall det har med saken att göra
Senast redigerat av uLLved (2 juni 2008)

62 Inlägg
5 juni 2008
#2
kolla tändspolarna , deär väldigt känsliga på dessa bilar , lättast är att kolla stiften om de är sotiga , eller kanske bara ett av de eller dylikt , extra känsliga är de om de är chippade ...

Snyggt ska det va !

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
5 juni 2008
#3
Du ser inget samband mellan lura bilen med pysventil och att den hugger?

Varför monterade du en pysventil om du chippat den?


2 982 Inlägg
5 juni 2008
#4
bumpe skrev:
Du ser inget samband mellan lura bilen med pysventil och att den hugger?

Varför monterade du en pysventil om du chippat den?

j har för mig att pyrtrim är ett budget trim som fuckar bilen ganska snabbt.
chip är mer kontrollerat beroende på vilken firma som chippat.

bör ej kombineras....
Senast redigerat av Residence (5 juni 2008)


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
5 juni 2008
#5
Residence skrev:
bumpe skrev:
Du ser inget samband mellan lura bilen med pysventil och att den hugger?

Varför monterade du en pysventil om du chippat den?

j har för mig att pyrtrim är ett budget trim som fuckar bilen ganska snabbt.
chip är mer kontrollerat beroende på vilken firma som chippat.

bör ej kombineras....

Behöver inte blir dåligt med pystrim om man håller det inom vissa gränser.
Som du säger ska det absolut inte kombineras med elektronisk laddtrycksstyrning.

"som sill och flingor" för att citera decibel


Audifil.
123 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
#6
För att alla magnetventiler jag har provat blir bara konstiga. Skenar inte laddtrycket, så fladdrar det istället.
Därför satte jag en pysventil för att ha stabilt laddtryck som inte skenar eller fladdrar. Många gör så, har jag fått höra.

Dock får jag inte ut 1.35bar om jag inte har ett t-kors för pysventilerna som tillverkas verkar inte stödja den funktionen.


NU till problemet: Har märkt att på femman så går laddet lite över vad jag har spärrat den till. Han går upp till 1.45 ungefär och det är då han "klipper".

Varför laddar han mer än vad jag ställt in på mekanisk väg? kan det ha att göra med t-korset?

Sen läste jag oxå att tändrören kan spöka och orsaka sådant här, vad kostar sånna? Jag har nämnligen bytt stift till platinastift, så jag tror inte att det är stiften som är dåliga.

Vad händer om jag fyttar t-korset till innan pysventilen? kommer skenandet förvinna? kommer jag förlora spool-up?

http://www.nordicaudi.com/php/files/882136-DSC02066swe.jpg


Sök