3005
Sök

Darkie's ; BMW 328 E36 "SÅLD"

dARKiE
5 031 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Som kanske någon såg så hade jag bilen ute på blocket "Bytes annons" bara för att kolla vad man skulle kunna få för roliga kärror i utbyte mot sin egna Bmw.

Fick förslag allt från Skyline R34, Bmw E30 turbo, Nissan 200sx s14/15, Porsche 944 (380hk) med mera..

Fick 34 mail första HALVTIMMEN!!!! bilen var utlagd! Efter 2 dagar var min mail bomberad med ca, 78st bytesförslag vissa intressanta vissa mindre..

Så det var mycket kul att se..
Vart ju liten sugen på Porschen faktiskt, men bestämt för att behålla ialf denna sommaren, Sen blir det nog MC kort och någon motard mc till nästa sommar.. : )

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

3 Inlägg
25 april 2009
Haha vad skönt vet du att den är lätt att bli av med iaf smile

dARKiE
5 031 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Hahah, precis!
Känns lite kul faktiskt!

Syns kanske i kalmar i veckan ska ditåt wink
/mvh skog

369 Inlägg
25 april 2009
J*vlar vilken bra puts på bilen, måste polera min också smile

Det är nog den brutalaste e36 fronten jag sett ;D ser grym ut framifrån!
Senast redigerat av Henk3 (25 april 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 april 2009
Motorcykel, vågar du?

Jag hade jätte gärna haft mc eller quad men sen får jag en bild av en olycka jag såg med pappa, där 15åring på trimmad moppe kom över på fel sida och blev påkörd av lastbil. Vi var där 5min efter, ingen rolig syn hmm

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

dARKiE
5 031 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Motorcykel, vågar du?

Jag hade jätte gärna haft mc eller quad men sen får jag en bild av en olycka jag såg med pappa, där 15åring på trimmad moppe kom över på fel sida och blev påkörd av lastbil. Vi var där 5min efter, ingen rolig syn hmm

Säkert ingen rolig syn, men det kan hända med bil också.

Man lever ju bara en gång, och då tänker jag ialf ha roligt medans jag (kanske) dör ? haha..
Nej man såklart får man ta det lugnare med MC, men ska inte ha någon sporthoj utan bara nån motard grej så minskar nog risken lite där ialf.. För hade jag köpt en Yamaha R1 eller något så hade jag nog inte levt länge med min gasfot (Hand) ;D

Rekondchef
265 Inlägg
26 april 2009
Ähh... d där me att man kör ihjäl sig på plastraket e snicksnack.. Min gasfot/-hand e bland dom tyngsta o ja har överlevt 12 säsonger me div trimmade plastraketer o senast en Gixxer 1000 me sisådär 160hk på slangen.. Handtaget funkar åt båda hållen o man får ju inse sina begränsningar o köra därefter! Ofta där d kniper... winksad Oxå sugen på motard då man inte kör så jävelens fort hela tiden o e ju roligast o busa i vilket fall så får väl se om ja köper en i år eller kanske oxå till nästa säsong! Får ja sålt E30 325an blir d nog köpa direkt ihop me godis till 328an! cool

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 april 2009
Inte för att låta kaxig, för det är man knappast på en hoj med 160hp och lika många kilon. Men det är inte en singelolycka jag oroar mig för utan att hamna under en SUV med en stressad småbarnsmamma bakom ratten eller liknande tongue

Med tanke på hur lite respekt många har för en när man kommer i bil, tror jag inte det blir mkt bättre på en hoj smile
Senast redigerat av Rquired (26 april 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Rekondchef
265 Inlägg
27 april 2009
Som sagt har man bara respekt för d man kör o använder skallen så klotar man sällan på eget misstag.. Men som du säger - övriga bilister har ingen som helst respekt för en mc-förare!!

106 Inlägg
29 april 2009
Snuskigt fin bil.
Grymt jobbat! Härligt att du inte ger upp och kämpar.

dARKiE
5 031 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
LumiLicious skrev:
Snuskigt fin bil.
Grymt jobbat! Härligt att du inte ger upp och kämpar.

Tackar mycket roligt att höra!!
Njea, igentligen brukar jag vara den som ger upp när allt går åt helvete. Men någonting får mig att fortsätta med den hära bilen.. haha : )

dARKiE
5 031 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Idag gjordes ialf en stor service på bilen.

Började med motor flush (invändig rengöring av motorn) sen byttes oljan som var rejält svart av rengöringen till ny fräsch olja (kommer ej ihåg namnet nu) som kostade 670kr 4liter och det behövs 6,5liter i denna haha. Så ingen billig piss olja ialf.  Efter det bytes olja i växellådan och diffen igen. Så nu känns det bra att ha en bil som förmodlingen mår riktigt bra efter en sådan här kunga behandling. : )

Har man ingen flickvän att skämma bort får man ju skämma bort sin "älskling" wink

terazzi
29 april 2009
INTE ge upp!!
duktig du e smile

dARKiE
5 031 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
terazzi skrev:
INTE ge upp!!
duktig du e smile

haha, nej jag ska försöka.
Har ju gått bra än så länge. Nu är ju snart allt bytat på hela bilen så inte lönt att göra sig av med den just nu wink men efter sommaren är den nog till salu..
Senast redigerat av Darkie (29 april 2009)

Rekondchef
265 Inlägg
29 april 2009
Har man ingen flickvän att skämma bort får man ju skämma bort sin "älskling"...

Hehe.. Inte använda din projekttråd som kontaktannons.. winktongue

Härligt me fräscht innandöme på spisen nu när sommaren e på stark ingång! Fick du bort oljudet ur motorn förresten?

dARKiE
5 031 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Crille-76 skrev:

Härligt me fräscht innandöme på spisen nu när sommaren e på stark ingång! Fick du bort oljudet ur motorn förresten?

Why nooot?
Man vet ju aldrig var sin blivande hustru läser och ser mig nånstans rollwink

Ja det är skönt att veta att allt är bytt.
Oljudet är borta, hittade en liten läcka vid oljefiltret så hade fel mängd olja på stickan efter bilen fått stå still ett tag. Men när motorn precis varit igång såg det helt okey ut på stickan. Så känns bra att man hittade det också. Tur man bara körde 1 minut efter oljudet började. Nu går den som en dröm igen ialf redo för markaryd den 9/5 och blackracet i kristianstad på kvällen.. Måste bara försöka hitta en "hjälm" man kan låna för detta.. smile

369 Inlägg
29 april 2009
Darkie skrev:
Crille-76 skrev:

Why nooot?

Man ska ju vara optimist! big_smile

1 585 Inlägg
29 april 2009
Nice med en stor service inför sommaren:) Är det svårt att byta olja i växellådan och diffen? Hade tänkt göra det på min snart.

dARKiE
5 031 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Nice med en stor service inför sommaren:) Är det svårt att byta olja i växellådan och diffen? Hade tänkt göra det på min snart.

Nej det är inget svårt.
Var 2 pers bara..

Jag klippte av mors trädgårdslang och tejpade på en tratt på den. Sen stoppade jag in slangen i diff/lådan och bad polaren hålla slangen ovanför taket så det kan rinna ner hela vägen, sen skrek jag när det kom ut genom överfyllninghållet sluta häll fööööööör helveteeeete sen var det klart. wink
Senast redigerat av Darkie (29 april 2009)

dARKiE
5 031 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Henk3 skrev:
Darkie skrev:
Crille-76 skrev:

Why nooot?

Man ska ju vara optimist! big_smile

Hahaha, ja menar det!!! cool

Sök