är på jakt efter något som flödar ca 39-40% mer än det jag har nu pga tänkt etanolkonvertering. de jag har är 300cc och behöver därför ca 410-420cc. nån som vet om nån model som passar? eller kanske redan konverterat sin bil med andra spridare med bra resultat? motorn i fråga är en volvo b230fk med et:ns elsystem och 531-topp.
om inte jag har fel så är 431 sista siffrorna i bosch nr och då flödar saabs röda spridare 359cc
kollade upp det precis, å det är som du säger. så dessa kan ja ju inte använda tyvär, å det käns för lite med t5ans 391cc spridare å för mycket med 440cc med
Enklast är ju att skaffa en ställbar btr istället, då kan du ju ställa så du får rätt perfekt!
hur kan jag mäta hur mycket en pridare flödar vid visst bränsletryck? och hur mycket kan jag pressa mina stackars 300cc spridare? kom faktiskt på att jag har en pump från b230e liggandes, den är ju van vid att jobba mot 5bar så den å en btr isf kanske, men måste ju ändå kunna mäta när det är lagom.
hittade detta på en sida precis, är et någon som kan bekräfta detta? "Gröna( volvo R-spridare): Volvo nr: 92 02 100 Bosch nr: 0280 155 968 420-427cc @3 bar 465,2cc@3,8 bar"
isf kan ja ju använda dessa och orört bränsletryck.
hittade detta på en sida precis, är et någon som kan bekräfta detta? "Gröna( volvo R-spridare): Volvo nr: 92 02 100 Bosch nr: 0280 155 968 420-427cc @3 bar 465,2cc@3,8 bar"
isf kan ja ju använda dessa och orört bränsletryck.
japp det stämmer!! sen kan du även vända kontakten på vevaxelgivaren för att få högre händläge.
Jag körde med E85 R-spridare(gröna 968:or) och 15G turbo 157km/h på 402m, det motsvarar i regionen 250hk.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Kolla ur syklonens kolv såg ut efter en uppfettning... risken är att man får detonationer i ringlandet och förstör kolven.. men för all del inom rimliga gränser så är väl mer soppa att föredra.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Flödesökningen är ungefär roten ur tryckökningen så skall man ha 40% mer så måste man dubbla soppatrycket vilket inte alls är att rekommendera av flera anledningar.
/Göran
Losgard skrev:
Enklast är ju att skaffa en ställbar btr istället, då kan du ju ställa så du får rätt perfekt!
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
hittade detta på en sida precis, är et någon som kan bekräfta detta? "Gröna( volvo R-spridare): Volvo nr: 92 02 100 Bosch nr: 0280 155 968 420-427cc @3 bar 465,2cc@3,8 bar"
isf kan ja ju använda dessa och orört bränsletryck.
japp det stämmer!! sen kan du även vända kontakten på vevaxelgivaren för att få högre händläge.
Jag körde med E85 R-spridare(gröna 968:or) och 15G turbo 157km/h på 402m, det motsvarar i regionen 250hk.
låter vettigt det, då är det nog dessa spridare jag vill åt. funkar bra med ladtrycket med?
hittade detta på en sida precis, är et någon som kan bekräfta detta? "Gröna( volvo R-spridare): Volvo nr: 92 02 100 Bosch nr: 0280 155 968 420-427cc @3 bar 465,2cc@3,8 bar"
isf kan ja ju använda dessa och orört bränsletryck.
japp det stämmer!! sen kan du även vända kontakten på vevaxelgivaren för att få högre händläge.
Jag körde med E85 R-spridare(gröna 968:or) och 15G turbo 157km/h på 402m, det motsvarar i regionen 250hk.
låter vettigt det, då är det nog dessa spridare jag vill åt. funkar bra med ladtrycket med?
Jag laddade 1.3bar i övrigt original allt, med katt och hela baletten. Nackdelen, 1.5liter/mil bensin blir massa liter E85 :p
men den gick som fan, laddade 1.9bar då gick stakarna av i ET motorn... vill minnas den gick bra på 1.6bar med.
Sålde bilen med 1.1bar i ladd och S40 turbospridare, skulle uppskatta 210hk då, trött i mina ögon men köparen vart lyrisk.
allt bygger på att man tänker till och dimensionerar rätt... väljer noga vem man lyssnar på.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-