Jontedude skrev:
Var på micro och berättade vad som sades här i forumet. De sa att det steget inte kan förstöra lådan och allt sånt går på garantin. Jag tryckte även in basen och det lät bara fint. Inga skrapljud alls. Han sa att stereon kan vara för kass och därför hänger inte basen med. Vet inte om det bara är bullshit dock.
Han fick lyssna på ljudet och sa att det var lagom tryck för att spela in som jag hade. Jag tyckte mig höra skorr men han sa att allt lät normalt. Tror ni att han snackar skit eller är de såpass ärliga?
(Jag drog ner lite på ljudet så själva den ringen som fäster basen bara fladdrar lagom, har hört att den ska bli hård, stämmer även detta?
Öhh..ok. Att det steget inte kan förstöra basen är ju kanske fel. Då detta steget inte är det starkaste kicker har,1x100Wrms och basen tål max 200Wrms så finns det risk att man skickar en distad (förvrängd) signal om man pressar det lite mera=låter illa.
Detta är väl en av de vanligaste felen vid bränd talspole=ingen garanti (normalt sätt)
Ja att stereon är dålig är säkert varför basen inte hänger med= troligen inte det som är felet.
Skulle mera tro att du har
1.fel fasad bas till framsystemet
2. för lite effekt till basen
3. skickar in för lite ström/jord till steget=för klen kabel?
Vet du vad basen delas vid för frekvens?
Den ringen du pratar om ska inte bli hårdare, den ska bli mjukare.
Så, jag tror han snackar skit.